شناسهٔ خبر: 42279527 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

رامین جمشیدی:

مشکلات رودخانه بالیخلو بارها در جلسات شورای حفاظت منابع آب مطرح شده است

موج نیوز

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: مشکلات رودخانه بالیخلو بارها در جلسات شورای حفاظت منابع آب مطرح شده و مکاتبات لازم در خصوص پاکسازی و جمع آوری زباله و لایروبی رودخانه توسط شهرداری انجام شده است که انتظار می رود فرآیند لایروبی در کل محدوده شهری انجام پذیرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، رامین جمشیدی معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از پیگیری معضلات زیست محیطی رودخانه بالیقلو شهرستان اردبیل گفت:  مشکلات رودخانه بالیقلو بارها در جلسات شورای حفاظت منابع آب مطرح شده و مکاتبات لازم در خصوص پاکسازی و جمع آوری زباله و لایروبی رودخانه توسط شهرداری اردبیل انجام شده است که انتظار می رود فرآیند لایروبی در کل محدوده شهری انجام پذیرد.

وی ادامه داد: تخلیه پساب آبگرم های معدنی قینرجه، برجلو و سقزچی شهرستان نیر و همچنین تخلیه فضولات حیوانی، مواد شوینده و زباله های خانگی در مسیر برخی از روستاهای حاشیه رودخانه و عدم تکمیل و بهره برداری تصفیه خانه فاضلاب شهری نیر که منجر به تخلیه فاضلاب و پساب سطحی شهر نیر به داخل رودخانه می شود از جمله عوامل آلودگی رودخانه بالیقلو محسوب می شود.

  معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان همچنین تغییرات مرفولوژیک در رودخانه بالیقلو که به دلیل فعالیت های عمرانی پروژه احداث پل قدس ایجاد گردیده و عدم رعایت حقابه زیستی رودخانه را از دیگر دلایل بروز مشکلات زیست محیطی در این رودخانه عنوان کرد.

وی تصریح کرد: پایش دوره ای رودخانه بالیقلو توسط کارشناسان محیط زیست به منظور شناسایی عوامل و منابع آلاینده و اقدام لازم جهت پیشگیری و برخورد قانونی با عوامل آلاینده و همچنین نمونه برداری ماهانه توسط آزمایشگاه اداره کل از 6 ایستگاه نمونه برداری و ارزیابی کیفی آب رودخانه به طور مستمر انجام می شود.

جمشیدی بیان داشت: تسریع در تکمیل پل قدس توسط شهرداری اردبیل و ساماندهی بستر رودخانه، تخصیص حقابه زیست محیطی رودخانه توسط شرکت آب منطقه ای اردبیل، تکمیل و راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب شهری نیر توسط شرکت آب و فاضلاب استان، احداث سیستم پیش تصفیه توسط واحدهای آبگرم معدنی در نیر و تداوم پاکسازی پسماندهای شهری در محدوده شهر اردبیل توسط شهرداری می تواند تا حد زیادی معضلات موجود را رفع نماید.

 

 

نظر شما