شناسهٔ خبر: 42243416 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

صادرات 32 قلم کالا به 26 کشور جهان از گمرکات مازندران

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به اینکه 32 قلم کالا از گمرکات مازندران به 26 کشور مختلف جهان صادر شده است، گفت: میزان ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران طی 5 ماهه امسال از مرز 416 میلیون دلار گذشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر،علی یوسفی‌منش ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این مدت حجم صادرات گمرکات استان مازندران نیز از مرز ۳۱۱ هزار و ۴۰۶ تن عبور کرد.

وی ارزش کالاهای صادراتی به میزان ۷۹ میلیون و ۱۴۴ هزار دلار عنوان کرد و گفت: با وجود وجود محدودیت‌ها به ویژه شیوع کرونا ویروس، صادرات برخی کالاها از گمرکات استان مازندران نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ افزایش چشمگیری داشته است.

ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر افزود: عمده‌ترین کالاهای صادراتی فرآورده‌های لبنی به ارزش ۵۶ میلیون ۹۰۹ هزار دلار و سهم ارزشی۵۳ درصد، سیمان به ارزش۴ میلیون و ۹۰۲ هزار دلار و سهم ارزشی ۶ درصد، مواد پلاستیکی به ارزش ۴میلیون و ۲۳۱ هزار دلار و سهم ارزشی ۵ درصد، بستنی به ارزش ۳ میلیون و ۳۵۱ هزار دلار و سهم ارزشی ۴ درصد و آب‌میوه به ارزش یک میلیون و ۹۱۴ هزار دلار و سهم ارزشی ۲ درصد بوده است که از طریق گمرکات نوشهر، امیرآباد، فریدونکنار، ساری و آمل به مقصد ۲۶ کشور صادر می‌شود که عمده‌ترین مقصد کالاهای صادراتی گمرکات مازندران کشورهای فدراسیون روسیه، قزاقستان، عراق، ترکمنستان، امارات و افغانستان هستند.

وی با اشاره به درآمد کسب شده از سوی گمرکات مازندران از تجارت خارجی طی ۵ ماهه امسال، تصریح کرد: درآمد گمرکات مازندران با احتساب درآمد حاصل از ضمانت نامه از مرز هزار و ۲۷۵ میلیارد و ۷۴ میلیون ریال گذشت.

یوسفی‌منش با اشاره به واردات بیش از یک میلیون و ۴۱ هزار تن انواع کالا عنوان کرد: ارزش این میزان کالا ۳۷۷ میلیون و ۴۷۱ هزاردلار بوده که از طریق گمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنـار وارد کشور شده است.

وی بیان کرد: اقلام عمده کالاهای وارداتی گمرکات مازندران شامل جو دامی به ارزش ۱۰۵ میلیون و ۲۶۹ هزار دلار و سهم ارزشی ۳۱ درصد، ذرت دامی به ارزش ۸۸ میلیون و ۸۷۱ هزار دلار و سهم ارزشی ۲۶ درصد، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی به ارزش ۷۹ میلیون و ۶۸۸ هزار دلار و سهم ارزشی ۲۳ درصد، چوب و تخته به ارزش ۱۰ میلیون و ۵۸۴ هزار دلار و سهم ارزشی ۳ درصد و دانه‌های روغنی به ارزش ۹ میلیون و ۲۸۳ هزار دلار و سهم ارزشی ۲ درصد بوده است.

ناظر گمرکات مازندران و مدیرکل گمرک نوشهر افزود: کالاهای وارداتی از ۲۱ کشورمختلف جهان نظیر روسیه، امارات متحده عربی، ترکیه، قزاقستان آلمان، اتریش و... از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

وی درباره عملکرد ترانزیت خارجی گمرکات مازندران در همین مدت گفت: بیش از ۲ هزار تن انواع کالا شامل کانتینر خالی، سیگار، مصنوعات پلاستیکی، لوله حفاری، موادشیمیایی و تخته نراد به ارزش ۴میلیون و ۶۲۸ هزار و ۴۸۶ دلار از طریق گمرکات استان مازندران به امارات، مقصد مناطق ویژه اقتصادی ایران، عراق ترانزیت خارجی شده است.

انتهای پیام/ ۸۶۰۱۹/ج/و

نظر شما