شناسهٔ خبر: 42173765 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

وزارت صنعت اعلام کرد

افزایش ۳۰ میلیون تنی تولید فولاد خام در سال ۹۹

وزارت صنعت، معدن و تجارت از افزایش تولید فولاد خام به ۳۰ میلیون تن در سال ۹۹ خبر داد و گفت: همچنین تولید کنسانتره مس و گندله به ترتیب به ۵۰ و ۴۵ میلیون تن خواهد رسید.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید کالا‌های منتخب معدنی به همت تلاشگران حوزه صنعت و معدن و برنامه‌ریزی‌های انجام شده پس از انقلاب شکوهمند اسلامی ارتقاء قابل توجهی پیدا کرد و محصولاتی از جمله کنسانتره آهن، گندله، آهن اسفنجی، کنسانتره مس و مس کاتد که در ابتدای انقلاب فاقد تولید بوده اند، در سال ۱۳۹۹ جهش تولید بیش از چند برابری را تجربه کرده اند.

در زمینه کنسانتره در سال ۱۳۵۷ و در ابتدای انقلاب تولیدی نداشتیم، اما تولید این ماده معدنی به ۲۳ میلیون و ۸۲۰ هزار تن در سال ۱۳۹۲ رسید و امسال نیز تا ۵۰ میلیون تن ارتقا یافت که میزان رشد برنامه تولید سال ۱۳۹۹ نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۲، به میزان ۱۱۰ درصد بوده است.

در بخش گندله نیز در ابتدای انقلاب فاقد تولید بوده ایم، اما تولید گندله در سال ۱۳۹۲ به ۲۰ میلیون و ۷۶۰ هزار تن و در سال ۱۳۹۹ به ۴۵ میلیون تن رسید که ارتقای ۱۱۷ درصدی میزان رشد برنامه تولید ۱۳۹۹ نسبت به عملکرد ۱۳۹۲ را شاهد بوده ایم.

میزان تولید آهن اسفنجی نیز که در ابتدای انقلاب صفر بوده است به ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان در سال ۱۳۹۲ رسید که در سال ۱۳۹۹ به ۲۸ میلیون تومان ارتقا یافت. میزان رشد برنامه تولید سال ۱۳۹۹ نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۲ نیز ۸۰ درصد بوده است.

از سوی دیگر تولید فولاد خام کشور که در سال ۱۳۵۷ به میزان ۳۶۸ هزار تن بوده است، در سال ۱۳۹۲ به ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تن ارتقاء پیدا کرد. میزان رشد تولید این ماده معدنی در سال ۱۳۹۲ نسبت به سال ۱۳۵۷ به میزان ۴۲۷۵ درصد بوده است.

تولید فولاد خام کشور در سال ۱۳۹۹ به میزان ۳۰ میلیون تن افزایش یافت که میزان رشد برنامه در این سال نسبت به عملکرد سال ۱۳۹۲، به میزان ۸۶ درصد شده است.

در حوزه تولید آلومینیوم نیز در ابتدای انقلاب ۱۸ هزار تن تولید داشتیم که این میزان در سال ۱۳۹۲ به ۳۲۸ هزار تن رسید که میزان رشد نسبت به سال ۱۳۵۷ ارتقای ۱۷۲۲ درصدی داشته است.

تولید آلومینیوم کشور در سال ۱۳۹۹ به ۴۰۰ میلیون تن ارتقا یافت و میزان رشد برنامه تولید ۹۹ نیز نسبت به عملکرد ۹۲ حدود ۲۲ درصد بوده است.

در حوزه تولید کنسانتره مس نیز در ابتدای انقلاب تولیدی نداشتیم که این میزان در سال ۱۳۹۲ به ۷۸۳ هزار تن و در سال ۱۳۹۹ به یک میلیون و ۱۷۰ هزار تن ارتقا یافت. میزان رشد برنامه تولید در سال ۹۹ نسبت به عملکرد ۹۲ نیز ۴۹ درصد بوده است.

در حوزه تولید مس کاتد نیز در ابتدای انقلاب تولیدی نداشتیم و در سال ۱۳۹۲ میزان تولید به ۱۸۶، ۱۳۹۰هزار تن و در سال ۱۳۹۹ به ۲۸۰ هزارتن رسید که میزان رشد برنامه ۵۱ درصد بوده است.

نظر شما