شناسهٔ خبر: 42131943 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

بورس هفته آینده چه می‌شود؟

نوسانگیری یک علم است و مثل شمشیر دولب عمل میکند که میتواند نوسانگیر نابلد را از پا درآورد، پس اگر جزء محدود نوسانگیرها نیستید به سهامداری با دید بلند مدت رو بیارید که نه استرسی دارد نه چک کردن دائمی تابلو میخواهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، اعلام عرضه صندوق دارا دوم در هفته بعد، افزایش سقف سرمایه‌گذاری صندوق‌ها به حالت قبل، افزایش اعتبار کارگزاری‌ها به همان ۲۰ درصد گذشته، برگشت ساعات معاملات بازار سهام مثل سابق خیلی از سهامداران را امیدوار به بازگشت روند پرشتاب صعودی کرده است. آیا این انتظار در واقعیت محقق خواهد شد؟

شاخص کل حمایت ۱.۷۹۰ رو چهارشنبه از دست داد و به سیر نزولی خود ادامه داد و هم اکنون به حمایت ۱.۷۵۰ نزدیک شده که سه سناریو برای شاخص کل ممکن است رخ بدهد که در ادامه بیان میشوند:

تریدر موفق کسی است که برای هر سه سناریو برنامه داشته باشه و با رخداد هر سناریو به سرعت خودشو با سناریو جاری هماهنگ کند. اگه کسی با قطعیت بگوید فردا چه میشود فقط یک ادعاست.

سناریو نخست
حقوقی ها و حقیقی هایی که نقد هستند در حمایت ۱.۷۵۰ وارد میدون بشن که این در مچینگ و با گذر دقایقی از بازار میتونه خودشو نشون بده که در این حالت بازار یه بالا میزنه و نوسان مثبت خوبی میده.

الف: اگر نقدینگی ورودی سنگین باشه تا صف خرید میبرن و همونجا فیکس میکنن و یکشنبه با ادامه ورود نقدینگی تثبیت شاخص بالا ۱.۸ رخ میده و تغییرات شاخص بعد از اون میره تو رنج ۱.۸ تا ۲ میلیون واحد که گاهی افتان و گاهی خیزان حرکت میکنه. پس اگر بازار بالا زد میتونید سهامتونو جابجا کنید و از سهام بی جون خارج بشید.

ب: نقدینگی ورودی سنگین نباشه که در این حالت با بالا زدن، بازار دوباره به پایین کشیده میشه و با ادامه صف فروش ها وارد سناریو دوم میشیم.

تشخیص اینکه بخش (الف) رخ میده یا (ب) به قدرت تابلوخوانی و عکس العمل به موقع شما در سهام مد نظرتون بستگی داره.

سناریوی دوم
حقوقی ها نتونن بر فشار عرضه غلبه کنن و شاخص با یه سقوط ۹۰ هزار واحدی طی شنبه و یکشنبه به حمایت معتبر ۱.۶۶۰ برسه و از اونجا بازار یه بالای خوب بزنه که با توجه به اخبار و جوسازی مثبت این سناریو از احتمال رخداد کمتری نسبت به سناریو نخست برخوردار هست. در این سناریو فروشنده نباشید و اگر نقدید خریدار باشید.

سناریوی سوم
حمایت ۱.۶۶۰ هم از دست بره که این بعید به نظر میرسه و بازار به حمایت بعدی در ۱.۵۷۰ برسه که جزئیات این سناریو پس از رسیدن شاخص به حمایت ۱.۶۶۰ بیان خواهد شد.

وقتی بازار حالت سقوط(شرایط فعلی) و رشد شارپ(شرایط چند ماه گذشته) رو از دست بده و وارد رنج زدن بشه، نوسانگیرها وارد عرصه میشن و جولان خواهند داد.

اما اما اما
نوسانگیری یک علم است و مثل شمشیر دولب عمل میکند که میتواند نوسانگیر نابلد را از پا درآورد پس اگر جزء محدود نوسانگیرها نیستید به سهامداری با دید بلند مدت رو بیارید که نه استرسی دارد نه چک کردن دائمی تابلو میخواهد.

نظر شما