شناسهٔ خبر: 42076972 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

کوویدـ۱۹ سومین عامل مرگ در آمریکا/شمار فوتی‌های ایران به ۲۰هزار نزدیک شد

آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان از ۲۲ میلیون نفر گذشت

با گذشت چندین ماه از همه گیری ویروس کرونا شمار مبتلایان به آن در دنیا از مرز ۲۲ میلیون نفر عبور کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، تا لحظه ثبت این گزارش تا کنون۲۲,۱۸۵,۸۳۹  تن مبتلا و ۷۸۰,۳۶۹ تن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید. سایت ورد اُ میترز آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند که برای دیدن آن ایــــــنــــــجــــــــا کلیک کنید.
 

جدول زیر نگاهی به آمار ۳۰ کشور آلوده دنیا دارد:

با گذشت چندین ماه از شیوع ویروس کرونا مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها (CDC) اعلام کرد که کووید-۱۹ اکنون بعد از بیماری های قلبی و سرطان، سومین عامل اصلی مرگ در آمریکا است. وبسایت هیل به نقل از توماس فریدن مدیر سابق مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا نوشت: کووید-۱۹ بیش از تصادف، جراحات، بیماری های ریه، دیابت، آلزایمر و بسیاری دیگر از بیماری ها جان آمریکایی ها را می گیرد.

فریدن همچنین به سی ان ان گفت که نرخ مرگ و میر در آمریکا بیشتر از چندین کشور دیگر است. در هفته گذشته احتمال مرگ آمریکایی ها در اثر بیماری کرونا ۸ برابر  شهروندان اروپایی بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در قاره آمریکا اعلام کرد، در حالی که ۱۳ درصد از جمعیت جهان در قاره آمریکا قرار دارند، این قاره ۶۴ درصد از مجموع جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین افزود، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در قاره آمریکا به ۱۱.۵ میلیون نفر رسیده است و از این میزان بیش از ۴۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. همه گیری ویروس کرونا باعث بحران سلامت روانی در قاره آمریکا شده، به طوری که استفاده از مواد مخدر و الکل افزایش یافته است.

در شبانه روز گذشته نیز حدود هشت هزار نفر در ایالت کالیفرنیا در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده اند.بر این اساس، میزان موارد مثبت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در سی و شش ایالت آمریکا در حال افزایش است. این درحالی است که به طور همزمان تعداد موارد انجام تست کرونا در حال کاهش است

در برزیل نیز اوضاع همچنان وخیم است و سائوپائولو بیشترین تعداد مبتلایان را دارد. هند سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین تعداد مبتلایان کرونا پس از ایالات متحده و برزیل است و این سه کشور فعلا تنها کشورهایی هستند که بالای دو میلیون مبتلا به کووید-۱۹ را در آمارهای رسمی خود گزارش کرده‌اند. این کشور همچنین از نظر آمار قربانیان و مبتلایان کرونا در حال حاضر رکورددار کشورهای آسیایی است.

در ایران نیز مجموع فوتی ها به مرز ۲۰ هزار نفر رسیده است. سخنگوی وزارت بهداشت نیز اظهار داشت که استانهای مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

افزایش چشمگیر ابتلای کودکان در آمریکا/کاهش تلفات روزانه در ایران

افزایش تردیدها درباره واکسن روسیه/زمستان نفس‌گیر در آمریکای لاتین

هر ۲ دقیقه یک هندی فوت ‌می‌کند/تعداد تلفات ایران به ۱۹هزار رسید

۳۱۰۳۱۱

برچسب‌ها:

نظر شما