شناسهٔ خبر: 42067566 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فارس برای برگزاری آزمون سراسری آماده است

شیراز - ایرنا- روزها می گذرد و داوطلبان آزمون سراسری با دل نگرانی‌هایی چگونی گذر از روز آزمون را دنبال می‌کنند ، مسوولان و کارگزاران حوزه بهداشت و سلامت در استان فارس همه تمهیدات لازم برای رفع دغدغه‌های داوطلبان را دیده اند و برای برگزاری آزمون سراسری در فضایی ایمن و بهداشتی تلاش می کنند.

صاحب‌خبر -

با همفکری و مشارکت و همراهی همه مسوولان دانشگاهی و مدیریت استان فارس ، مشکل فضای برگزاری آزمون با کمک دستگاه‌ها حل شده و شرایط حفاظت آزمون نیز در این استان فراهم شده است.

بر اساس گفته مسوولان استان فارس ، مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری کنکور سراسری ۹۹ به کل دستگاه‌ها ابلاغ شده تا همکاری لازم برای برگزاری کنکور صورت بگیرد ، مشکل فضای برگزاری و  شرایط حفاظت آزمون نیز در حوزه های آزمون تامین شده و  این اطمینان کامل وجود دارد که هیچ مشکلی از نگاه حفاظت بهداشتی آزمون وجود ندارد.

 برنامه ریزی ها برای رعایت شیوه نامه های بهداشتی در حوزه های آزمون استان فارس انجام گرفته ، فاصله صندلی‌ها حداقل ۱.۸ متر برای همه جا رعایت تعیین شده است و با توجه به اینکه در شیوه نامه  ابلاغی حداقل ۱.۸ تا ۲ متر  فاصله در نظر گرفته شده در جاهایی که امکان  داشته فاصله صندلی‌ها به بیش از ۲ متر نیز افزایش پیدا کرده است.

نشست روزانه ستاد مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز،روز سه شنبه آخرین تصمیم گیری ها برای برگزاری ایمن و بهداشتی ازمون سراسری را مرور کرد و اعلام داشت : تلاش تیم های بهداشتی دانشگاه برای برگزاری کنکور سراسری با رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی ادامه دارد.

 اعضای ستاد مدیریت بیماری کرونا  دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست اقدامات انجام شده در زمینه پیشگیری و کنترل ویروس کرونا و درمان بیماران کرونا  در فارس و بیمارانی که از سایر استان های همجوار به بیمارستان ها و مراکز درمانی فارس مراجعه می کنند، بررسی و در موارد مختلف تصمیم گیری شد. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست روز سه شنبه ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، با اشاره به نزدیک شدن ایام محرم و سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و برگزاری آیین های مربوطه، از همراهی و مشارکت   نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز با دانشگاه علوم پزشکی شیراز در مسیر مقابله با بحران کرونا  تقدیر کرد.

 مهرزاد لطفی  همچنین بر توجه بیشتر مردم و هیئات مذهبی به دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و حفظ فاصله فیزیکی در جامعه به ویژه در آیین های محرم و صفر تاکید و رعایت این موارد را نخستین و بهترین راه پیشگیری از ابتلا به کرونا  برشمرد.

برگزاری آزمون سراسری در ۲۴۸ حوزه 

 مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه نیز با بیان اینکه کنکور سراسری امسال در استان فارس در ۲۴۸ حوزه امتحانی برگزار می شود، گزارشی از اقدامات انجام شده در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی و هماهنگی با سازمان ها و ادارات مرتبط در خصوص برگزاری کنکور سراسری در استان با توجه به گام دوم مبارزه با کرونا  ارایه داد.

 معصومه صفاری ، اجرای فاصله فیزیکی مناسب بین داوطلبان، هماهنگی با مسوولان حوزه های امتحانی و دست اندرکاران برگزاری کنکور، پایش حوزه های امتحانی از سوی تیم های بهداشتی استان و شناسایی و پیگیری رفع نواقص بهداشتی را از مهمترین اقدامات برای بهتر برگزار شدن کنکور سراسری امسال در فارس عنوان کرد.

داوطلبان حوزه های امتحانات را شناسایی کنند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اشاره به برگزاری کنکور سراسری از داوطلبان خواست پیش از روز برگزاری آزمون، حوزه امتحانی خود را شناسایی کنند و اضافه کرد: در  ورودی محل های آزمون سراسری از ساعت ۶:۳۰ صبح باز خواهد بود و لازم است داوطلبان و خانواده های آنها به این نکته توجه کنند که به موقع در محل آزمون حضور داشته باشند تا از ازدحام جمعیت جلوگیری شود.

عبدالرسول همتی به داوطلبان کنکور سراسری توصیه کرد: با وجود اینکه بسته های بهداشتی در محل آزمون به آنان تحویل داده می شود، اما برای اطمینان بیشتر حتما ماسک و محلول ضدعفونی کننده دست همراه داشته باشند.

او با تاکید بر توجه به اهمیت آرامش روانی برای داوطلبان، از خانواده و همراهان داوطلبان خواست از حضور در محل برگزاری و تجمع پشت درب حوزه آزمون پرهیز و محل آزمون را ترک کنند.

معاون بهداشت دانشگاه خاطر نشان کرد: مسوولان حوزه  سلامت و دست اندرکاران برگزاری کنکور سراسری تلاش کرده اند تا این آزمون در محیطی امن و بهداشتی برگزار شود و داوطلبان با خاطری آسوده در این رقابت علمی حضور داشته باشند.

دکتر همتی با اشاره به اهمیت اصل خودمراقبتی از مردم خواست ضمن رعایت اصول بهداشتی، هنگام خروج از منزل از ماسک استفاده و از حضور در اماکن شلوغ و پرجمعیت خودداری کنند.

از دیروز تا امروز ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۳۸۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۴۷ هزار و ۸۳۵ نفر رسید ، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶۸ بیمار  جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۹ هزار و ۹۷۲ نفر رسیده است.

نظر شما