شناسهٔ خبر: 42042095 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لزوم تکمیل ثبت اطلاعات گزارش سه ماهه اول پروژه‌های اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی بر لزوم تکمیل سریع ثبت اطلاعات گزارش عملکرد سه ماهه اول پروژه‌های اقتصاد مقاومتی دستگاه‌های اجرایی استان در سامانه نیپا تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، داوود بهبودی پیش از ظهر امروز در جلسه پایش و رصد موانع پیشرفت پروژه های اقتصاد مقاومتی سال 1399 استان اظهار کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی کشور به شکل سراسری پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را در سامانه نیپا رصد کرده و گزارش آن را به معاون اول رئیس جمهور که فرمانده ستاد است ارائه می‌دهد.

وی افزود: به نظر می‌رسد، تعدادی از دستگاه‌های استان هنوز گزارش عملکرد سه ماهه اول پروژه‌های اقتصاد مقاومتی را به‌طور کامل در سامانه وارد نکرده‌اند و این در حالی است که یک ماه بعد وارد تکمیل گزارشات سه ماهه دوم می‌شویم.

بهبودی متذکر شد: وقتی دستگاهی در ثبت به موقع و صحیح اطلاعات پروژه‌ها کوتاهی می‌کند عملکرد کل استان در مقایسه با استان‌های دیگر ضعیف به نظر می‌رسد؛ بنابراین ضروری است، دستگاه‌ها اهتمام لازم را برای تکمیل ثبت اطلاعات در سامانه نیپا به‌عمل آورند.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان آذربایجان‌شرقی، اذعان داشت: جایگاه حقوقی ستاد اقتصاد مقاومتی ایجاب می‌کند به‌طور فعال پیشرفت پروژه‌ها را پیگیری کند و اجازه ندهد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در گیر و دار بروکراسی اداری به تاخیر افتد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد: توضیح صرف مسائل پیشرفت پروژه های اقتصاد مقاومتی در جلسات کافی نیست؛ دستگاه ها باید به شکل موردی و دقیق نسخه عملیاتی حل مسئله را ارائه دهند.

بهبودی با اشاره به چالش هایی مثل هماهنگی بین دستگاه ها، ارائه تسهیلات بانکی و تخصیص اعتبارات ابراز داشت: اگر در جایی به بن بست خوردیم، باید اقدام و حرکت جدیدی انجام دهیم تا از این بن بست خارج شویم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در عین حال خاطرنشان کرد: این سازمان به عنوان دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی استان همواره پشتیبان دستگاه ها برای رفع مشکلات و موانع پیشرفت پروژه ها است.

انتهای پیام/60026/س

نظر شما