شناسهٔ خبر: 42031865 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیشترین داوطلبان کنکور سراسری اصفهان در رشته علوم تجربی هستند

اصفهان - ایرنا - رییس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان گفت: بیشترین داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در مقطع کارشناسی در این استان در رشته علوم تجربی با سهم ۳۸.۳ درصد هستند.

صاحب‌خبر -

محمد رضا ایروانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امسال حدود ۸۴ هزار و ۵۰۰ داوطلب در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در استان اصفهان ثبت‌نام کردند که نسبت به سال گذشته حدود یک و نیم درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۶۱.۱۴ درصد زن و ۳۸.۸۶ درصد مرد هستند، اظهار داشت: بیشترین تعداد داوطلبان در گروه علوم تجربی با حدود ۳۲ هزار و ۴۰۰ نفر هستند.

ایروانی، بیشترین تعداد داوطلبان پس از گروه علوم تجربی را در گروه علوم انسانی اعلام کرد و گفت: داوطلبان گروه علوم انسانی حدود ۲۲ درصد از کل داوطلبان استان را تشکیل می‌دهند.

وی اضافه کرد: داوطلبان گروه علوم ریاضی ۱۴.۴ درصد، هنر ۱۲.۳۲ درصد و زبان خارجی ۱۲.۹ درصد از کل داوطلبان استان اصفهان را شامل می‌شوند.

ایروانی با اشاره به اینکه این آزمون در استان در ۲۶ شهر و حدود ۴۰ حوزه امتحانی برگزار می‌شود، بیان کرد: با توجه به شرایط ویژه‌ای که امسال در برگزاری آزمون سراسری با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی وجود دارد، ۱۰ حوزه به تعداد حوزه‌های امتحانی اضافه شد.

رییس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان با بیان اینکه بیشترین تعداد داوطلبان در حدود ۹ حوزه امتحانی کلانشهر اصفهان شامل ۳۹ هزار و ۲۰۰ نفر شرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: امسال فاصله بین صندلی‌ها در آزمون ۱.۸ متر است و تدابیر ویژه‌ای برای رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در نظر گرفته شد.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه اصفهان یکی از برترین حوزه‌های امتحانی آزمون سراسری کارشناسی ارشد در کشور با رضایت ۹۴ درصدی داوطلبان نسبت به رعایت دستورهای بهداشتی بود، تصریح کرد: ما از داوطلبان می‌خواهیم تا حتما ماسک همراه خود داشته باشند، خانواده داوطلبان به محل حوزه‌ها نیایند و از تجمع در ورودی حوزه‌ها جلوگیری شود.

سال گذشته ۸۳ هزار و ۲۰۰ داوطلب از استان اصفهان در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌های سال ۹۸ شرکت کردند که ۶۰.۴ درصد را زنان و ۳۹.۶ درصد آنها را مردان تشکیل دادند.

کنکور سراسری ۹۹ با رقابت بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در روزهای بیست و نهم مرداد تا اول شهریور امسال در ۳۹۲ شهر برگزار می‌شود.

اصفهان با حدود ۱۷۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی با ۲۱۳ هزار دانشجو و هفت هزار عضو هیات علمی، دومین استان دانشگاهی کشور است؛ این استان حدود هفت درصد از کل دانشجویان کشور را در خود دارد.

بیماری کرونا از اسفند سال گذشته در کشور شیوع پیدا کرد و تاکنون بیش از ۳۳۴ هزار نفر به‌طور قطعی به آن مبتلا شدند و شمار جان‌باختگان کرونا به بیش از ۱۹ هزار نفر رسید؛ شیوع این بیماری باعث به تعویق افتادن زمان برگزاری آزمون‌های سراسری ورود به دانشگاه‌ها شد.

نظر شما