شناسهٔ خبر: 42024780 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تشکیل «کمیته فرهنگ و فضای مجازی» با مشارکت اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد

سرپرست معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد تشکیل «کمیته فرهنگ و فضای مجازی» با مشارکت اساتید، دانشجویان و فعالان فضای مجازی را از ملزومات بهره‌مندی از ظرفیت‌های فکری در حوزه فضای مجازی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دانشگاه آزاد، فرزاد جهان بین در نشست مشترک معاونان دانشجویی فرهنگی واحدهای دانشگاه آزاد استان آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه تنوع‌بخشی به کانون‌ها و گسترش دفاتر تشکل‌ها با سلایق فکری و سیاسی مختلف در چارچوب قانون از اولویت‌های معاونت فرهنگی است، گفت: برای فعالیت دانشجویان در قالب کانون‌های فرهنگی، هنری، شعر و ادب، صنایع‌دستی، کارآفرینی، فضای مجازی، صنایع خلاق در کنار آموزش و پژوهش باید برنامه ریزی شود.

وی بر راه‌اندازی مراکز مشاوره در زمینه‌های روانشناختی، حقوقی و سایر زمینه‌های مورد نیاز به منظور استفاده از قابلیت‌های ویژه اعضای هیأت علمی واحدهای دانشگاهی و خدمت به مردم تأکید کرد.

جهان بین با بیان اینکه معاونت فرهنگی و دانشجویی نباید تولید محتوا کند، بلکه باید این کار را به دانشجویان واگذار کند، گفت: معاونت فرهنگی و دانشجویی باید به گونه ای مدیریت کند که گروه های مختلف متناسب با نوع سلایق و علایق خود در چارچوب قانون فعالیت کنند.

وی با اشاره به محدودیت‌های پیش آمده به دلیل همه گیری ویروس کرونا، این امر را فرصتی برای تقویت فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی دانست و بر ضرورت تقویت زیرساخت‌های مجازی توسط واحدهای دانشگاهی تأکید کرد و افزود: باید این‌گونه فعالیت‌ها، دانشجو محور و متناسب با سلایق و خواسته‌های نسل جوان باشد تا در جامعه تأثیرگذار باشد. هر مجموعه دانشگاهی که بتواند در این راستا بیشتر فعالیت کند، دانشگاه از آنها حمایت خواهد کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به ظرفیت‌ها و امکانات ورزشی این دانشگاه در سراسر کشور اشاره و بر ضرورت استفاده بهینه از این امکانات در راستای درآمدزایی و خدمت به شهروندان تأکید کرد.

جهان‌بین بر ضرورت سعه‌صدر و تحمل نظرات مختلف تأکید کرد و افزود: باید فرصتی فراهم شود تا دانشجویان نظرات خود را بدون دغدغه و استرس بیان کنند و کرامت و منزلت دانشجویان بیش از پیش حفظ شود.

وی تشکیل «کمیته فرهنگ و فضای مجازی» با مشارکت اساتید، دانشجویان و فعالان فضای مجازی را از ملزومات بهره‌مندی از ظرفیت‌های فکری در حوزه فضای مجازی دانست و افزود: با تحقق این امر شاهد شکل گیری ایده های مؤثر در واحدها هستیم.

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد ادامه داد: باید در رویکردهای فرهنگی و ارائه برنامه‌ها از نظرات همه دانشگاهیان بهره‌مند شویم و راه حل‌های یکسان فرهنگی برای کل دانشگاه‌ها کارکرد موفقی نخواهد داشت. برای موفقیت باید برنامه‌های متناسب با فرهنگ بومی و با استفاده از کارشناسان همان منطقه طراحی و اجرا شود و بخشی از بودجه به مسائل زیست بوم محلی منطقه‌ای و فعالیت‌های ابتکاری اختصاص یابد.

انتهای پیام/

نظر شما