شناسهٔ خبر: 42011612 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رونمایی از 10 سامانه‌ شفافیت شستا/ شفافیت به رشد اقتصادی کمک می‌کند

سامانه‌های شفافیت شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با شعار شفافیت و کارآمدی، یک گام جلوتر با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، نشست رونمایی از سامانه‌های شفافیت شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا )با شعار شفافیت و کارآمدی، یک گام جلوتر با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

 محمد رضوانی‌فر در این نشست از 10 سامانه مدیریتی و شفافیت شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با عناوین سامانه هوش تجاری، سامانه مدیریت اسناد (سما)، سامانه تولید و فروش، سامانه یکپارچه نظارت و ارزیابی عملکرد(سینا), سامانه ثبت و ضبط املاک (سامان)، سامانه سفر و ماموریت‌های خارجی، سامانه صورتجلسات داخلی، سامانه جامع امور حقوقی و قراردادها(دادرس)، سامانه خرید شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین(تیپیکو) و سامانه فروشگاه اینترنتی شرکت توزیع داروپخش رونمایی کرد.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در این نشست با معرفی سامانه هوش تجاری با اشاره به اهداف این سامانه، گفت: تجمیع اطلاعات ۱۷۲ شرکت مدیریتی تابعه بصورت آنلاین، ارائه گزارشات تجمیعی در سطوح شستا و هلدینگ‌ها در حوزه‌های مالی و منابع انسانی، تهیه گزارشات به‌روز از اطلاعات مالی، منابع انسانی و غیره و ارائه گزارش‌های تحلیلی و همچنین تهیه گزارشات در صنایع مختلف و مقایسه شرکت‌های تابعه با رقبا در حوزه صنعت از اهداف این سامانه به شمار می‌رود.

وی با اشاره به ویژگی‌های این سامانه تشریح کرد: اتصال مستقیم به بانک‌های اطلاعاتی مالی و منابع انسانی شرکت‌های تابع مدیریتی و نمایش روند 3 ساله نسبت های مالی هلدینگ‌ها و شرکت‌ها و مقایسه آن بودجه از جمله ویژگی‌های این سامانه است.

رضوانی فر در ادامه با معرفی سامانه مدیریت اسناد (سما) از اهداف این سامانه به تشکیل بانک اطلاعاتی اسناد شرکت‌ها در طبقه بندی‌های مختلف از قبیل امور مجامع ، صورتجلسات هیات مدیره و همچنین تحلیل و پایش محتوایی اسناد تصمیم‌سازی شرکت اشاره کرد.

وی با اشاره به ویژگی های این سامانه افزود:  داشبورد مدیریتی با امکان گزارش گیری‌های مختلف از جمله نمایش وضعیت اسناد ارسال شده و ارسال نشده و همچنین امکان جستجوی اسناد بر مبنای درخت واره هلدینگ‌ها و شرکت‌ها و همچنین کلید واژه‌ها از جمله ویژگی‌های این سامانه است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی همچنین در این نشست با معرفی سامانه تولید و فروش اظهار کرد: از اهداف این سامانه می‌توان به پایش عملکرد تولید، فروش و وصول مطالبات شرکت ها به صورت ماهانه و همچنین پایش تحقق بودجه شرکت‌ها(به صورت ماهانه، فصلی و سالانه) اشاره کرد.

وی تجمیع گزارش تولید، فروش و وصول مطالبات ماهانه ۱۷۵ شرکت مدیریتی تابعه را از ویژگی های این سامانه خواند و افزود: مقایسه فروش تجمیعی شرکت‌های مدیریتی تابعه با بودجه و دوره مشابه سال گذشته و همچنین نظارت مستقیم شستا و هلدینگ‌ها و شرکت‌های مدیریتی تابعه و تحلیل گزارشات تولید، فروش و وصول وصول مطالبات از دیگر ویژگی های این سامانه است.

رضوانی فر در ادامه نشست معرفی سامانه‌های مدیریتی و شفافیت شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با معرفی سامانه یکپارچه نظارت و ارزیابی عملکرد (سینا) پرداخت. 

وی با اشاره به اهداف این سامانه گفت: ارزیابی عملکرد فصلی شرکت های تابعه شستا و تحلیل عملکرد مدیران و تحقق ارزیابی جامعه آنان بر اساس کارنامه های فصلی از اهداف این سامانه می‌باشد.

وی با معرفی ویژگی های این سامانه افزود: تعریف شاخص‌های کلیدی عملکرد به تفکیک مالی و عملیاتی و وزن دهی شاخص ها بر اساس مدل دلفی ۲۶ شاخص کلیدی و همچنین مقایسه شاخص های کلیدی عملکرد و ارائه امتیاز بر اساس مقایسه با دوره مشابه سال قبل و بودجه مصوب و صدور کارنامه دوره‌های عملکرد مدیران از جمله ویژگی های این سامانه می باشد

 مدیرعامل شستا در ادامه به معرفی سامانه ثبت و ضبط املاک با اهداف شناسایی و جمع آوری اطلاعات و مستندات جامع املاک شرکت های تابعه پرداخت و تصریح کرد: از اهداف دیگر این سامانه می‌توان به گردش کار و تایید مستندات بارگذاری شده در سیستم و شناسایی املاک مازاد غیر مولد شرکت های تابع اشاره نمود.
 وی افزود: از ویژگی های این سامانه همچنین می‌توان به امکان ثبت مشخصات (عرصه، اعیان ، وضعیت ملک و....) و مدارک مربوط به املاک و همچنین ثبت اطلاعات مربوط به کارشناسان رسمی و قیمت کارشناسی املاک و ثبت اطلاعات مربوط به خبرگان محلی و قیمت خبرگان اشاره نمود.

محمد رضوانی فر در بخش دیگر این نشست به معرفی سامانه سفر و ماموریت‌های خارجی پرداخت و اهداف این سامانه را کنترل و پایش هدفمندی از سفرهای خارجی و جلوگیری از انجام سفرها و ماموریت‌های غیر ضرور دانست و با اشاره به ویژگی های این سامانه گفت: ثبت اطلاعات سفرهای خارجی مدیران از مرحله درخواست تا ثبت گزارش ماموریت و اثرات آن و امکان رصد سفرهای خارجی مدیران و همچنین جمع آوری اطلاعات سفرها و مدیریت دانش کسب شده از جمله ویژگی‌های این سامانه می‌باشد.

 سامانه صورتجلسات داخلی از دیگر سامانه‌هایی بود که در این مراسم توسط مدیرعامل شستا معرفی شد از اهداف این سامانه با عنوان مستندسازی و جمع‌آوری صورتجلسه تمامی جلسات داخلی ، ایجاد یک بستر مدیریت دانش از تصمیمات جلسات، پیگیری مصوبات جلسات تا حصول نتیجه و برگزاری جلسات اثربخش و پر محتوا و نتیجه گرا نام برده شد.

از ویژگی های این سامانه نیز به امکان بارگذاری فایل صورتجلسات با فرمتهای تصویر و pdf و امکان ارجاع بندی های مختلف صورت‌جلسات به افراد مرتبط یاد شد.

همچنین در این نشست محمد رضوانی فر با معرفی سامانه جامع امور حقوقی و قراردادها( دادرس) به معرفی اهداف این سامانه پرداخت. جمع‌آوری و یکپارچه‌سازی کل دیتاهای مربوط به دعاوی داخلی و بین‌المللی و داوری له و علیه شرکت‌های زیرمجموعه به همراه تمامی مستندات پرونده‌ها و مسیر دادرسی و همچنین جمع آوری اطلاعاتی تمامی قراردادهای شرکت‌های گروه شستا به همراه تمامی مستندات و تصاویر آنها، ایجاد شفافیت در واحدهای حقوقی از جمله اهدافی است که برای این سامانه پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: مشاهده آنلاین اطلاعات و اقدامات حقوقی شرکت‌های مجموعه از ویژگی‌های این سامانه است و همچنین می‌توان به وجود تمام اطلاعات مربوط به دعاوی قراردادها و املاک و حقوق مالکیت معنوی و امکان گزارش‌گیری‌های متنوع و بدون نیاز به مکاتبه مقایسه اقدامات دفاتر حقوقی شرکت‌های گروه شستا به عنوان دیگر ویژگی‌های این سامانه اشاره کرد.

رضوانی فرد در ادامه با معرفی سامانه خرید شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین (تیپیکو) به معرفی اهداف و ویژگی های این سامانه پرداخت.

وی در معرفی اهداف این سامانه گفت: جمع‌آوری و یکپارچه سازی کل دیتاهای خرید شرکت‌های زیرمجموعه، مقایسه قیمت اقلام مشابه در شرکت‌های مختلف و اطمینان از خرید با قیمت مناسب ، افزایش منابع تأمین مواد اولیه جهت افزایش قدرت چانه‌زنی ، تجمیع مقادیر مواد مورد نیاز با اهمیت و برگزاری مناقصه خرید توسط هلدینگ و همچنین ایجاد شفافیت در واحدهای بازرگانی شرکت از جمله اهداف این سامانه می‌باشد.

وی با اشاره به ویژگی های این سامانه افزود: مشاهده آنلاین خرید شرکت‌های مجموعه، وجود تمام اطلاعات مقایسه ای خرید و امکان گزارش گیری و یکسان سازی شرایط خرید اقلام مختلف از ویژگی‌های این سامانه است.

مدیرعامل شرکت شستا همچنین در این نشست با معرفی سامانه فروشگاه اینترنتی شرکت توزیع داروپخش با اشاره به اهداف این سامانه اظهار کرد: از جمله اهداف این سامانه می‌توان به شفافیت و اطمینان از دسترس بودن دارو و تجهیزات حیاتی ، توسعه خدمات به داروخانه بر بستر تکنولوژی در چهار بازار جدید، افزایش ۴۰۰ درصدی سهم فروش آنلاین دارو به داروخانه و افزایش 4+1 درصدی سهم بازار دارو اشاره کرد.

وی همچنین با اشاره به ویژگی های این سامانه گفت : این سامانه اولین و تنها فروشگاه اینترنتی صنعت پخش دارویی کشور است. همچنین کاملترین سبد داروخانه‌ای کشور، ارسال سریع جهت دسترسی در لحظه به کالا و تجهیزات حیاتی و همچنین امکان مشاهده کالا، قیمت ،تخفیفات، شرایط فروش و اطمینان از موجودی در هر ساعت از شبانه روز و امکان صدور فاکتور و نحوه انتخاب روش‌های پرداخت از ویژگی‌های این سامانه به شمار می‌رود.

نظر شما