شناسهٔ خبر: 42010556 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

توصیه‌های کرونایی به داوطلبان کنکور/ ماسک را در طول مدت زمان امتحان برندارید

معاون فنی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: دواطلبان کنکور اگر عادت به استفاده از ماسک در طولانی مدت ندارند در این روزهای باقی‌مانده به امتحان در منزل از ماسک به مدت چند ساعت استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

بیژن کبودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در توضیح دستورالعمل اجرایی برای برگزاری کنکور سراسری، اظهار داشت: کنکور در شرایط عادی همواره با استرسی برای داوطلبان و خانواده‌ آن‌ها همراه بوده که امسال با اضافه شدن استرس بیماری ویروس کرونا، مردم را هم نگران کرده است.

وی ادامه داد: پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری امتحان از سوی مسؤولان ذی‌ربط اعلام و رعایت می‌شود و در شرایطی ایمن این آزمون برگزار می‌شود، اما آنچه که از همه چیزی برای حفظ سلامتی داوطلب مهم است خود داوطلب در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

معاون فنی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با توصیه به داوطلبان، افزود: داوطلبان در هنگام ورود، حین برگزاری آزمون و پایان آن ماسک را از روی صورت خود جدا نکند اگر عادت به استفاده از ماسک در طولانی مدت ندارند در این روزهای باقی‌مانده به امتحان در منزل از ماسک به مدت چند ساعت استفاده کنند.

وی این خبر منتشر شده که استفاده طولانی مدت از ماسک سبب کاهش اکسیژن خون می‌شود را باور غلطی دانست و اضافه کرد: به اطمینان می‌گویم که این مورد در افراد سالم اصلا اتفاق نمی‌افتد.

کبودی از والدین هم خواست از تجمع در درب محل برگزاری آزمون‌ها حتما خودداری کنند و گفت: مواد غذایی که در جلسه توزیع می‌شود با حساسیت بالایی بهداشتی آماده شده و داوطلبان نیاز به مواد غذایی دیگری ندارند فقط قبل از استفاده دست‌های خود را با محلول ضدعفونی که به همراه دارند ضدعفونی کنند البته دقت داشته باشند پاسخنامه خود را آغشته به خوراکی و الکل نکنند تا مشکلی پیش نیاید.

وی اظهار داشت: مدت زمان آشامیدن و خوردن را با حداقل ممکن کاهش دهند، از دست زدن مدام به ماسک پرهیز کند ماسک به طور کامل اطراف دهان و بینی را بپوشاند و حتما ماسک ذخیره به همراه داشته باشند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: استفاده از شیلد چندان ضرورتی ندارد فقط در هنگام ورود و خروج به حوزه امتحانی که ممکن است ازدحامی باشد استفاده کنند، بهتر است.

وی ادامه داد: دو مداد و دو پاکن به همراه داشته باشند تا اگر یکی از مداد و پاکن‌ها روی زمین افتاد از دیگر مداد و پاکن استفاده کنند و حتما هنگام برداشتن آن‌ها از روی زمین با محلول ضدعفونی که به همراه دارند آن را ضدعفونی کنند.

کبودی تصریح کرد: هنگام پایان امتحان تا حد امکان تجمع نداشته باشند، فاصله دو متر را رعایت کنند از دست زدن به صندلی بقیه افراد و هر شی دیگر اجتناب کنند.

وی اظهار داشت: داوطلبان در این روزهای باقی‌مانده تا می‌توانند از خانه بیرون نروند و با دیگران ارتباط حداقلی داشته باشند تا آلوده نشوند.

کبودی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی عزاداری دهه اول محرم نیز، گفت: براساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزاری مراسم در اماکن سربسته و تجمعی ممنوع است و مدت زمان برگزاری مراسم نباید بیشتر از 2 ساعت باشد همچنین جابجایی دسته‌های عزاداری هم ممنوع شده است.

معاون فنی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه استفاده مستمر از ماسک را اجباری عنوان کرد و افزود: هرگونه پذیرایی به صورت خوراکی به طور کلی ممنوع است، مردم نذورات خود را به صورت جیره خشک و یا نقدی کمک کنند، برپایی ایستگاه صلواتی ممنوع شده است.

وی در پایان از مردم خواست، تا حد امکان مراسمات عزاداری را از شبکه‌های مجازی و صدا و سیما دنبال کنند و افراد مسن و بیماران زمینه‌ای از حضور در مراسمات اجتناب کنند.

انتهای پیام/پ

نظر شما