شناسهٔ خبر: 41999898 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

اتحاد و یک‌دلی، رمز موفقیت مکتب سپاهان در ۱۸۰ دقیقه باقی مانده

اکنون بیش از هر زمان دیگر اتحاد بین بازیکنان و مدیریت باشگاه سپاهان برای سرافرازی مکتب شاهین، مطلوب فوتبال اصفهان است، زمانی که سپاهان رنگ و بویی آسیایی به خود بگیرد و بتواند از نام مقدس ایران در مجامع بین المللی دفاع کند کمتر کسی حواشی تلخ گذشته را مرور می‌کند و امید‌ها برای فردای بهتر در دل‌ها پررنگ‌تر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پس از کسب نتایج نامطلوب در فصل ۹۸/۹۷سرانجام مدیران باشگاه سپاهان برای جبران نتایج سال قبل و بازگشت قدرت‌مندانه به کورس قهرمانی در ابتدای فصل جاری  دست به اقدام مهمی زدند.

ژنرال، امید ارتش طلایی 
امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ذوب‌آهن که توانست نتایج خوبی را در جمع سبزپوشان کسب کند به تیم همشهری یعنی سپاهان می‌پیوندد تا بتواند نتایج سال‌ قبل را جبران کند؛ با ورود قلعه‌نویی به سپاهان، امید قهرمانی در دل هواداران این تیم که در طی سال‌های قبلی کمرنگ شده بود مجددا پررنگ شد.

 

قلعه‌نویی در بدو ورودش بازیکنان خوبی را به خدمت گرفت و باشگاه سپاهان نیز تمام قد به حمایت ژنرال فوتبال ایران پرداخت، حمایت‌های مجموعه سپاهان و حضور قلعه‌نویی بر روی نیمکت سپاهان سبب شد در ابتدای فصل این نوید به هواداران مخابره شود که مجددا شعار «ما سپاهانیم و حالا، حالا قهرمانیم» می‌تواند بار دیگر رنگ و بویی واقعیت بگیرد.
با شروع مسابقات فصل جدید لیگ برتر، سپاهان در قامت یک مدعی وارد مسابقات شد، شاگردان قلعه‌نویی در کنار هواداران و به پشت‌گرمی مدیریت مجموعه فولاد مبارکه در دیدار‌های خود از سد حریفان عبور می‌کردند تا جایگاه خود را در ابتدای جدول مستحکم کنند.

کسب بهترین نتایج تا نیم فصل
در نیم فصل نخست، سپاهان با ۲۸ گل زده به عنوان برترین خط حمله در بین تیم‌های حاضر در لیگ برتر دست یافت و همچنین سپاهان در نیم فصل نخست لیگ جاری سپاهان با احتساب تنها یک شکست مقابل صنعت نفت آبادان و با مجموع ۳۱ امتیاز مقام دوم نیم فصل نخست را به خود اختصاص داد تا انگیزه تیم برای نیم فصل دوم افزایش یابد.
عملکرد سپاهان در هفته‌های نخست نیم فصل دوم نیز قابل قبول بود ولیکن بدنه سپاهان دچار دست‌خوش حواشی شد تا این تیم از لحاظ کیفی افت محسوسی را به خود ببیند، شاگردان قلعه‌نویی با شروع ویروس کرونا در اولین دیدار خود در دوران ظهور کووید ۱۹ یعنی مقابل تیم پرسپولیس در ورزشگاه نقش‌جهان، دچار حواشی شدند که تا پایان فصل گریبان گیر آن‌ها بود، اما اصالت این تیم مانع غرق شدن نام سپاهان بزرگ شد.

 

همچنین شاگردان قلعه‌نویی، با تکرار سریال تساوی هر هفته از صدر جدول فاصله گرفت تا از جام قهرمانی لیگ برتر دور شوند و در نبرد جام حذفی نیز مغلوب استقلال شدند تا از سه هدف آن‌ها در فصل جاری یعنی قهرمانی در لیگ برتر، قهرمانی در جام حذفی و حضور در جام باشگاه‌های آسیا تنها امید آسیایی شدن در دل سپاهان باقی بماند؛ در همین بین هواداران سپاهان که خود را در جشن قهرمانی سپاهان متصور می‌شد با شروع سردادن شعار‌های که سرخط‌های آن از فضای مجازی مخابره شد، دست به سر دادن شعارهای دادند که بیش از پیش تمرکز سپاهان برهم بریزد.

سپاهان، گرفتار طوفان حواشی شد
ناراحتی هواداران و تغییرات اساسی در بدنه مدیریت سپاهان، سبب شد که مکتب سپاهان از رنگ و بوی اصلی خود یعنی امید و تلاش فاصله بگیرد، سپاهانی که در طول سال‌های گذشته نماد استواری و نظم بود با ورود جو‌ها و تفکرات مختلف به بدنه خود شاهد ریزش تمامی معیار‌ها دور شدن از کورس قهرمانی، کاهش کیفیت و تمرکز تیم  و ورود به حواشی ویرانگر بود.
این حواشی زمانی بیشتر بدنه سپاهان را لرزاند که امیر قلعه‌نویی از سمت خود استعفا داد و باشگاه سپاهان نیز که در طول فصل یکی از اصلی‌ترین حامیان وی بود بدون وقفه با این استعفا موافقت کرد؛ در این بین و روی کاغذ عملا سپاهان در این شطرنج مدیریتی مغلوب شده است ولیکن با نگاهی آزاد به تقویم رقابت‌ها می‌بینیم که هنوز روزنه‌های امید روبروی سپاهان وجود دارد.
مکتب سپاهان گرم و سرد فوتبال را در طی سال‌های گذشته به خوبی چشیده است و قطعا این بدنه مستحکم می‌تواند با افزایش تمرکز و دور شدن از اتفاقات تلخ و حواشی سکان این کشتی گرفتار شده در طوفان را در دست بگیرد.

۱۸۰ دقیقه تا آسیایی شدن
سپاهان هنوز به مقصد نرسیده و می‌تواند در طی دو بازی آینده خود به مسیر اصلی بازگردانند و به مأموریت خود در سال جاری پایان دهد؛ امید مکتب سپاهان هنوز ناامید نشده زیرا طلایی‌پوشان دو بازی حساس دیگر در لیگ مقابل شهر خودرو و پیکان دارند تا بتوانند از نام بزرگ سپاهان دفاع کنند.
پشت سر سپاهان هرچه که بود تمام شد و رفت، اکنون فقط نگاه رو به جلو و بستن چشم و گوش بر روی اتفاقات و در نهایت کسب مجوز ورود به مسابقات آسیایی می‌تواند خستگی زحمات طول فصل را از بدنه سپاهان به در کند؛ سپاهان هنوز ۱۸۰ دقیقه برای کسب سهمیه آسیا فرصت دارد، سهمیه که می‌تواند حداقل مزد هواداران سپاهان و زحمت‌کشان مجموعه فولاد مبارکه باشد.

 

اکنون بیش از هر زمان دیگر اتحاد بین بازیکنان و مدیریت باشگاه سپاهان برای سرافرازی مکتب شاهین، مطلوب فوتبال اصفهان است، زمانی که سپاهان رنگ و بویی آسیایی به خود بگیرد و بتواند از نام مقدس ایران در مجامع بین المللی دفاع کند کمتر کسی حواشی تلخ گذشته را مرور می‌کند و امید‌ها برای فردای بهتر در دل‌ها پررنگ‌تر می‌شود.
برای رفع نقایص و مشکلات زمان بسیار در اختیار است و انتظار می‌رود اکنون فقط انتظار می‌رود سپاهان در انتهای پر پیچ خم سال جاری سرافراز و در حد نام بزرگش به خط پایان برسد، خط پایان امسال می‌توانند نمونه بارز اصالت مکتب سپاهان که همان امید و تلاش است، را بار دیگر بر سر زبان‌ها بیندازد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج۲۰

نظر شما