شناسهٔ خبر: 41999791 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آغاز دور جدید تمرینات تیراندازان المپیکی

تهران - ایرنا- دور جدید تمرینات تیراندازان رشته تفنگ از صبح امروز (۲۵ مردادماه) با حضور نجمه خدمتی، مهیار صداقت و امیرمحمد نکونام در سالن تیراندازی مجموعه آزادی تهران آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دور نخست تمرینات تیراندازان از نیمه تیرماه تا اول مرداد ماه سال جاری پس از ماه‌ها وقفه دوباره از سر گرفته شده است. در این مرحله از اردو قرار است در کنار نجمه خدمتی،  فاطمه کرم زاده،  مهیار صداقت و آرمینا صادقیان که سهمیه المپیک توکیو دارند، امیر محمد نکونام، مه لقا جام بزرگ و حسین باقری نیز تمرین کنند.

در حال حاضر صادقیان به دلیل در پیش داشتن آزمون سراسری دانشگاه‌ها در اردو حضور ندارد و کرم زاده و باقری نیز چند روز دیگر تمرینات خود را در آزادی شروع خواهند کرد. این تمرینات قرار است تا تاسوعا و عاشورا ادامه یابد و سپس پس از چهار روز تعطیلی بار دیگر ادامه یابد ولی زمان پایان این تمرینات هنوز مشخص نشده است.

به گفته مسوولان فدراسیون، همه روزه سالن تیراندازی گندزدایی و ضدعفونی می شود و این در حالی است که برخی تیراندازان و فعالان این موضوع را تایید نکرده و معتقدند پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل اجرا نمی شوند و تیراندازان به طور شخصی اقدام به ضدعفونی کردن محل مسابقه و تجهیزات شان می‌کنند.

رشته تیراندازی نخستین سهمیه المپیک توکیو را برای ایران کسب کرد و در حال حاضر شش تیرانداز ایرانی سهمیه المپیک دارند. نجمه خدمتی، آرمینا صادقیان، فاطمه کرم زاده و مهیار صداقت در رشته تفنگ و هانیه رستمیان و جواد فروغی در رشته تپانچه این سهمیه‌ها را برای ایران کسب کرده‌اند.  هدایت تیم تفنگ کشورمان به عهده الهام هاشمی است که سابقه هدایت تیم ملی تیراندازی کشور سنگاپور را در کارنامه دارد و بخاطر هدایت تیم ملی کشورمان به در خواست ژاپنی‌ها برای همکاری پاسخ منفی داده است.

به گزارش ایرنا، امروز هانیه رستمیان ملی پوش المپیکی تیم تپانچه نیز در سالنتیراندازی حضور داشت و تمرین کرد. این تمرینات به دلیل اینکه تیراندازان جایی برای استراحت و خوردن نهار ندارند به صورت یک جلسه در روز برگزار می‌شود. براساس این گزارش، جواد فروعی دیگر تیرانداز المپیکی رشته تپانچه به دلیل ابتلا به ویروس کرونا همچنان در حال گذراندن دوره نقاهت خود است .

نظر شما