شناسهٔ خبر: 41999758 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس انجمن دوستی بوسنی و هرزگوین و ایران تاکید کرد

استفاده از ظرفیت‌های ایران و بوسنی برای توسعه مناسبات اقتصادی

فاطمه خوش نیت

رئیس و اعضای هیات مدیره انجمن دوستی بوسنی و هرزگوین و ایران ضمن حضور در سفارت کشورمان در سارایوو با محمود حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، در این دیدار که در آستانه پایان ماموریت سفیر کشورمان در بوسنی و هرزگوین انجام شد، انور علی بگوویچ رئیس انجمن دوستی بوسنی و ایران از تلاش های سفیر جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر به منظور توسعه روابط دو  کشور قدردانی کرد.
علی بگوویچ با تاکید بر ظرفیت های دو کشور ایران و بوسنی برای توسعه مناسبات اقتصادی افزود: انجمن دوستی تصمیم دارد در آینده در حوزه اقتصادی فعال‌تر شود و البته مایل هستیم در حوزه های فرهنگی نیز فعال باشیم. 
سناهیچ ممیچ شهردار الیجا و عضو هیات مدیره انجمن دوستی با اشاره به روابط دوستانه دو کشور گفت: اگرچه در سال های اخیر شرایط بین المللی فشارها و محدودیت هایی را  به مناسبات دوکشور تحمیل کرده است اما پیوندهای دوستانه و برادرانه دو ملت همچنان موتور محرک توسعه روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور در حال و آینده است. 
عثمان برکا؛ مشاور رئیس جمهور اسبق بوسنی و هرزگوین و عضو هیات مدیره انجمن دوستی نیز با قدردانی از حمایتهای انساندوستانه ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران از مردم بوسنی هرزگوین در سالیان جنگ‌ افزود: ملت بوسنی هرزگوین دوستان خود را فراموش نخواهد کرد.

حیدری سفیر کشورمان نیز با تاکید بر اشتراکات و پیوندهای فرهنگی میان دو ملت اضافه کرد: در حوزه فرهنگ، تبادل هیات ها، برگزاری روزهای فرهنگی ایران در شهرهای مختلف و خواهرخواندگی تهران- سارایوو و همچنین موستار – اصفهان انجام شده است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به رویکرد اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در سال های گذشته گفت: در حوزه اقتصادی بر اساس آمارهای اتاق بازرگانی و مرکز ملی آمار بوسنی مبادلات تجاری رشد خوبی را در فاصله سالهای ۲۰۱۶ تا پایان ۲۰۱۹ نشان می‌دهد  و البته کارهایی نیز باقی مانده که باید برای تحقق آنها در آینده تلاش شود.
حیدری با قدردانی از خدمات انجمن دوستی در طول تمام سالیان گذشته افزود: اطمینان دارم که انجمن های دوستی دوکشور دارای ظرفیت های زیادی از جمله در بخش اقتصادی هستند و اینجانب نیز بر این باورم که انجمن های دوستی باید بیش از گذشته در حوزه اقتصادی فعال باشند.
انتهای پیام

نظر شما