شناسهٔ خبر: 41999490 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دانشگاه علوم‌پزشکی کردستان از لحاظ زیرساخت‌های حوزه آموزش و پژوهش فقیر است

گروه استان‌ها-رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان گفت: این دانشگاه نسبت به سایر استان‌های دیگر از لحاظ زیرساخت‌های مربوط به حوزه آموزش و پژوهش فقیر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، فرزین رضاعی عصر امروز در جلسه اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید که با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در استانداری کردستان برگزار شد، با بیان اینکه مرکز رشد این دانشگاه جوان و تازه تأسیس است، اظهار داشت: کارکردن در حوزه علوم پزشکی به‌دلیل اینکه اکثر اساتیدمان در حوزه بالینی، پزشکی، پرستاری و پیراپزشکی تخصص داشته، سختی‌های خاص خود را داشته و کشاندن آنان به حوزه فناوری سخت است.

وی با بیان اینکه ارائه مجوزهای مربوط به محصولات سلامت‌محور با سختی‌‌ها و بروکراسی‌های طولانی مدت روبه‌رو است، گفت: کیت ADR تشخیص سریع سل از چهارسال گذشته برای صدور مجوز ارسال شده اما به نتیجه‌ای نرسیده در حالی‌که این کیت می‌تواند فروش فوق‌العاده‌ای در سطح کشور داشته باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان از تأسیس و فعالیت شورای فناوری و 10 مرکز رشد از سال 94 در این دانشگاه خبر داد و تصریح کرد: تهیه رتراکتور سیلیکونی کبد، پنل هوشمند بینایی، کمک جراح لاپاراسکوپی، کیت سنجش تشخیص سریع سل، میله چندقطره تثبیت‌کننده شکستی بخش فوقانی استخوان، ویلچربرقی دستگاه ترسیم، تصفیه هوا از جمله کارهای انجام شده و تاکنون 434 میلیون تومان تسهیلات به فن‌آوران پرداخت شده است.

وی باشاره به برگزاری 8 کارگاه مجازی در مرکز رشد در حوزه‌های مختلف همچون حقوق مالکیت، کسب و کار، دانش بنیا و تحلیل بازار خبر داد و گفت: متأسفانه دانشگاه علوم پزشکی کردستان نسبت به سایر استان‌های دیگر از لحاظ زیرساخت‌های مربوط به حوزه آموزش و پژوهش فقیر و فاصله زیادی با استا‌ن‌های همجوار دارد.

رضاعی از اختصاص یک ساختمان 600 متری برای راه‌اندازی مرکز رشد دوم در دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبر داد و بیان داشت: از معاون رئیس‌جمهور انتظار می‌رود برای تجهیز و مقاوم‌سازی این ساختمان، با اختصاص 3 میلیارد تومان اعتبار موافقت کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان خواستار حمایت معاون رئیس جمهور از تأسیس آزمایشگاه جامع حمایت از فناوری سلامت به‌منظور شرکت‌های تازه تأسیس در استان شد و گفت: امکان راه‌اندازی مرکز نوآوری توسعه و ارائه خدمات سلول درمانی را داشته اما برای ارتقای جایگاه دانشگاه به نسل سوم و چهارم انتظار حمایت داریم.

انتهای پیام/486/ ز

نظر شما