شناسهٔ خبر: 41999404 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

متوفیان کرونایی در آرامستان‌های داخل شهر قم خاکسپاری نمی‌شوند

19 دی: مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم از ممنوعیت دفن کسانی که علت مرگ در گواهی فوت آنها کرونا یا بیماری حاد تنفسی ذکر شده، در آرامستان‌های داخل شهر خبر داد.

صاحب‌خبر -

سید سیف الدین موسوی نیارکی با اشاره به ممنوعیت دفن متوفیان کرونایی یا بیماران حاد تنفسی در آرامستان‌های داخل شهر، اظهار داشت: ملاک عمل در این زمینه گواهی فوت است و اگر علت فوت کرونا یا بیماری حاد تنفسی باشد، خاکسپاری قطعاً باید در بهشت معصومه(س) اتفاق بیافتد.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری قم با اشاره به اینکه اقدام سازمان بر مبنای گواهی فوت صورت می‌گیرد، افزود: اگر تخلفی در این زمینه صورت بگیرد یا علت مرگ درست ذکر نشود هم از اختیار ما خارج است و کاری خلاف قانون و شرع محسوب می‌شود.

موسوی نیارکی با اشاره به اینکه دفن بیماران کرونایی در آرامستان‌های داخل شهر می‌تواند برای سلامتی شهروندان مخاطره ایجاد کند، گفت: بهتر است در این زمینه به پروتکل‌ها تن داده و برای خانواده خود و همشهریان‌مان مشکل ایجاد نکنیم.

وی افزود: حتی اگر علت مرگ کرونا یا بیماری حاد تنفسی نباشد، برگزاری مراسم‌های ختم و خاکسپاری پر جمعیت در این ایام توصیه نمی‌شود.

نظر شما