شناسهٔ خبر: 41999387 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

واکنش عمویی به آبروریزی آمریکا در شورای امنیت

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی آبروریزی دیپلماتیک ایالات متحده در شورای امنیت سازمان ملل را ناشی از مقاومت مردم ایران در برابر فشار حداکثری دانست.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی آبروریزی دیپلماتیک ایالات متحده در شورای امنیت سازمان ملل را ناشی از مقاومت مردم ایران در برابر فشار حداکثری دانست.

ابوالفضل عمویی در صفحه شخصی خود در توییتر در واکنش به شکست آمریکا در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه کشورمان در شورای امنیت سازمان ملل متحد نوشت:

«آبروریزی دیپلماتیک ایالات متحده در شورای امنیت سازمان ملل ناشی از مقاومت مردم ایران در برابر فشار حداکثری بود. چکاندن ماشه هم نتیجه ای نخواهد داشت. اروپا اگر واقعا می خواهد با ایران همکاری کند به ۱۱ تعهدش عمل کند، رای ممتنع کافی نیست.»

شورای امنیت سازمان ملل متحد به رغم تلاش‌های گسترده واشنگتن برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه کشورمان با تصویب قطعنامه‌ای برای ادامه این تحریم‌ها مخالفت کرد. رأی‌گیری در شورای امنیت در حالی انجام شد که آمریکا و جمهوری دومینیکن به پیش‌نویس این قطعنامه رأی موافق و چین و روسیه به آن رأی مخالف دادند. در این رأی‌گیری بقیه اعضای شورای امنیت رأی ممتنع دادند و بدین ترتیب پیش‌نویس آمریکا رد شد.

 

نظر شما