شناسهٔ خبر: 41982654 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

واقعیات و پندارهای عاشورا در یک کتاب

کتاب «تحلیلی بر واقعیات و پندارهای نهضت عاشورا» تالیف حسن قوی‌البنیه توسط انتشارات نوآوران دانش در ۱۶۴ صفحه به چاپ رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، کتاب «تحلیلی بر واقعیات و پندارهای نهضت عاشورا» تالیف حسن قوی‌البنیه توسط انتشارات نوآوران دانش در ۱۶۴ صفحه به چاپ رسیده است.

نویسنده در مقدمه این کتاب آورده است: 

نقل قول واقعه دردناک و انکارناپذیر عاشورا و توضیحاتی در خصوص درس‌هایی که از این نهضت عظیم می‌توان گرفت و در تمام مراحل زندگی آن‌ها را به کار بست، هدف از تالیف این کتاب بوده است. در مورد پندارهایی که گاهی اوقات خواسته یا ناخواسته موجب هتک حرمت به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله (ع) و خاندان و یاران معززشان می‌گردد، در حد بضاعتم روشنگری می‌نمایم تا به نوعی ادای تکلیف کرده باشم، زیرا خداوند در قرآن می‌فرماید: بیش از توان هرکس از او تکلیف نمی‌خواهد.

این کتاب در ۱۷ بخش شامل در وصف امام حسین، شرح واقعه، شهادت امام حسین(ع) و وقایع پس از آن، حرکت اسرای کربلا و منازل کوفه تا شام، اعتراض سفیر روم به یزید، واقعه عاشورا، فرجام قاتلان امام حسین، ثواب زیارت حضرت، درس‌هایی از نهضت عاشورا، دیدگاه‌های ده‌گانه، ماهیت و علت قیام امام حسین، دیدگاه اهل سنت در مورد عاشورا، سخنان غیرمسلمانان در مورد امام حسین و نهضت عاشورا، غلوها و دروغ‌پردازی‌ها، تفاوت روضه‌خوانی واقعی و کاسب مآبانه،تاثیرات نماز، روزه گرفتن در روز عاشورا، راویان واقعه عاشورا، اعلام اشخاص تاریخ عاشورا تالیف شده است.

این کتاب با قیمت ۳۰ هزار تومان در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه منتشر شده که طراحی جلد آن توسط الویرا صیامی انجام شده است.

«انسانم آرزوست» و «عشق از نگاه دیگر» از دیگر تالیفات این نویسنده است.

انتهای پیام/

نظر شما