شناسهٔ خبر: 41982652 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گزارشات تسنیم نتیجه داد؛ شهرداری سنندج برای حفظ بنای تاریخی پای کار آمد/ "حمام شیشه" مرمت می‌شود

گروه استان‌ها- پس از انتشار گزارشات تسنیم و پیگیری‌های خبرنگار این رسانه و موافقت شهردار سنندج، «حمام شیشه» به صورت کامل به نفع شهرداری تملک و به‌زودی مرمت می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، آثار باستانی و بناهای تاریخی هر استان پیشینه آن استان به حساب آمده و این آثار دارای ارزش و اهمیت فراوانی هستند. «حمام شیشه» سنندج از بناهای عمومی و قدیمی این شهر است که 200 سال قدمت و به شماره 2839 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده و در ضلع شمالی بلوار کردستان و مجاور پل و مسجد ملاویسی شهر سنندج قرار داشته که مورد بی‌توجهی و بی‌مهری مسئولان متولی قرار گرفته است.

خبرنگار تسنیم در 30 فروردین‌ماه و یکم اردیبهشت‌ماه سال‌جاری در گزارشاتی با عنوان «گزارش|وضعیت اسف‌بار حمام تاریخی سنندج / بنایی که محل تجمع معتادان و زباله‌دان شده است + تصاویر»؛ «ادامه پیگیری‌های تسنیم|گَرد فراموشی و تخریب بر حمام تاریخی سنندج» خطر تخریب و ضرورت مرمت این بنای تاریخی را به مسئولان متولی گوشزد کرد.

براساس گزارش منتشره، نیمی از «حمام شیشه» در تملک شهرداری سنندج بوده و باید شهرداری برای نیم دیگر و مرمت آن اعتباراتی در نظر می‌گرفت، خبرنگار تسنیم پس از انتشار گزارشات فوق، چندبار این مطالبه مردمی را از سوی مسئولان شهرداری و اعضای شورای شهر پیگیری که با موافقت و همراهی آنان منتج به نتیجه شد.

حشمت‌الله صیدی، شهردار سنندج 22 مردادماه جاری در نشست خبری با اصحاب رسانه استان، به گزارشات تسنیم درباره حمام شیشه اشاره کرد و گفت: پس از تصمیمات و موافقت اعضای شورای شهر، اخیراً حمام شیشه به‌صورت کامل تملک شد، قبلاً بخش اعظمی از این بنای تاریخی در تملک شهرداری بود که با توافق صورت گرفته بخش باقیمانده را با 500 میلیون تومان از وارث به نفع شهرداری خریداری کرده‌ایم.

وی افزود: از دوماه گذشته 500 میلیون تومان پول شهرداری در حساب دفترخانه بوده و براساس آخرین پیگیری انجام شده، باید وارث 6 میلیون تومان پول بابت پرداخت استعلام دارایی و دفترخانه واریز کند، که منتظر آنان هستیم.

شهردار سنندج تصریح کرد: هم‌اکنون حمام شیشه به‌صورت صددرصد در تملک و متعلق به شهرداری سنندج بوده و برای حفظ و صیانت این میراث گرانبهای شهرمان برنامه‌های خوبی داشته کمااینکه اخیراً نیز کارهای تمیزکاری نیز انجام شده است.

به گزارش تسنیم؛ از آنجا که در این میان هستند افراد ناآگاهی‌ که صدمات و لطماتی جبران‌ناپذیر بر این آثار تاریخی وارد کرده و البته "حمام شیشه" هم‌اکنون به محل تجمع معتادان و زباله‌دان تبدیل شده، از وارث آن و متولیان شهرداری سنندج انتظار می‌رود که هرچه سریع‌تر اقدامات باقی‌مانده برای صدور سند مالکیت را انجام دهند تا این میراث گرانبها حفظ و احیا شود.

انتهای پیام/481/س

نظر شما