شناسهٔ خبر: 41982645 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رویدادهای خبری گلستان در هفته‌ای که گذشت

گرگان ـ ایرنا ـ برپایی مراسم هشتاد و هفتمین سالگرد تاسیس ایرنا با حضور استاندار گلستان، آزادی ۶ زندانی توسط خیرین اوقاف، نزاع منجر به قتل در بندرترکمن، آتش سوزی ساختمان اداره امور مالیاتی آزادشهر و نزولی شدن آمار مبتلایان به کرونا در شرق استان از جمله رویدادهای خبری هفته گذشته گلستان بود.

صاحب‌خبر -

استاندار گلستان گفت: تا زمانی که مسوولیت داریم باید از همه ظرفیت‌ها برای توسعه منطقه استفاده کنیم و انتظار می‌رود نمایندگان مردم استان در مجلس ۱۰ پروژه اساسی و مهم نظیر منطقه آزاد اینچه برون و راه آهن گرگان - مشهد را بطور بسیار جدی‌تر پی‌گیری کنند.

هادی حق‌شناس اظهار داشت: از همه ظرفیت استان برای توسعه پایدار منطقه باید استفاده کرد

**

اختلاف در سهم‌خواهی ناشی از فروش یک بهله پرنده شکاری شاهین موجب نزاع منجر به مرگ یکی از صیادان این پرنده شکاری در بندرترکمن شد.

**

 آتش سوزی در ساختمان امور مالیاتی شهرستان آزادشهر بدون تلفات جانی اطفا شد.

**

مراسم بزرگداشت هشتاد و هفتمین سالروز تاسیس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با حضور هادی حق‌شناس استاندار و جمعی از مدیران گلستان برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر استاندار گلستان جمعی از مسوولان و روحانیت استان در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی سخنانی بیان داشتند. 

همچنین در این مراسم دکتر محمدرضا نوروزپور مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در ارتباط تصویری با استاندار و مسوولان حاضر در جلسه سخنانی بیان داشت. 

**
فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت که از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق از جمله لوازم خانگی، گوشی تلفن همراه، سیگار، پارچه، لوازم آرایشی، بهداشتی و دارو در این شهرستان مرزی کشف و ضبط شد.

سرهنگ محمود علی‌فر همچنین از کشف ۱۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر و دستگیری ۴۵۰ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر از ابتدای امسال تاکنون در گنبدکاووس خبر داد و افزود: کشف این مقدار مواد مخدر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۹۴ درصد افزایش دارد.

**

مدیر جهادکشاورزی گنبدکاووس از ارائه درخواست احداث ۲۹۵ هکتار گلخانه از سوی متقاضیان در این شهرستان خبر داد و گفت که از این تعداد تاکنون برای ۱۴۵ هکتار پروانه تاسیس صادر و عملیات اجرایی ۷۰ هکتار آن آغاز شد.

**
رییس شورای حل اختلاف گلستان گفت: مادری که ۲۱ سال پیش فرزندش در یک دعوای خیابانی از سوی دوست صمیمی‌اش کشته شده بود، در آستانه اجرای حکم اعدام به احترام عیدغدیر، قاتل را بخشید.

**

مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان تایید کرد: یک جسد مجهول‌الهویه که چند روز پیش در ارتفاعات شهرستان کردکوی پیدا شد؛ به سها رضانژاد دختر کوهنورد اهل کرج تعلق دارد.

دکتر حسین زارعی چهارشنبه با ارسال متنی برای خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان اظهار داشت: پس از پیدا شدن باقیمانده یک جسد و تحویل آن به پزشکی قانونی گروه تخصصی همکاران آن را مورد بررسی قرار داد که پس از آزمایشات دقیق کارشناسی تعلق آن به دوشیزه سها رضانژاد محرز شد.

وی با بیان اینکه گذشت حدود یک ماه از زمان مرگ باعث فساد نعشی و شناسایی نشدن چهره و امکان نداشتن معاینه ظاهری شده بود، گفت: ناگزیر اقدامات کارشناسی و کالبدشناسی انجام گرفت تا اصالت جسد روشن شود.

به گفته وی آزمایشات مربوطه پس از بررسی نمونه خون پدر و مادر و سایر جزییات کالبدی در آزمایشگاه مرکزی تهران دلالت بر تعلق جنازه به سها رضانژاد دارد و جسد فردا پنجشنبه پس از انجام تشریفات اداری تحویل خانواده متوفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه احتمال وقوع قتل منتفی است؛ تلویحا به مرگ طبیعی این دختر کوهنورد اشاره کرد.

**

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت که ۶ زندانی جرایم غیرعمد این استان با کمک مالی واقفان و مساعدت اداره‌کل زندان‌ها به مناسبت عیدغدیر خم آزادشده و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

روح‌الله سلیمانی‌فرد افزود: مجموع بدهی این زندانیان ۲۵۰ میلیون ریال بود و برخی از آن ها به خاطر بدهی ۳۵ میلیون ریالی بیش از ۵ سال در حبس بودند

**
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان گفت که سرمایه‌گذار ساخت کارخانه ریسندگی و بافندگی در شهرک صنعتی علی‌آباد مشخص‌شده و قرارداد احداث این واحد تولیدی با بخش خصوصی بسته شد.

حجت اله خلیل زاده اظهار داشت: سرمایه ثابت برای ساخت این واحد تولیدی، ۲ هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال است که با بهره برداری از آن ۲۰۷ فرصت شغلی ایجاد خواهد شد

**
معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس با قدردانی از همراهی گروه‌های مختلف مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، ماسک زدن و پرهیز از دید و بازدیدهای اعیاد مذهبی و برگزار نکردن دورهمی‌ها و عروسی‌ها اعلام کرد که به واسطه این همراهی‌ها روند ابتلا و بستری بیماران کرونایی در این شهرستان مرزی سیرنزولی به خود گرفته است.

**

پیکر حسن نظری دومین شهید سلامت استان گلستان روز چهارشنبه در بیمارستان پنج آذر گرگان با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مورد بدرقه پرسنل دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گرفت و در زادگاهش (شهر سرخنکلاته) به خاک سپرده شد.

**

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت که خیرین راهساز در شرق استان نخستین طرح خود را برای رفع نقاط پرتصادف در نقطه‌ای به نام "دهنه" واقع در جاده کلاله - مراوه تپه اجرا می‌کنند.

مهدی میقانی اظهار داشت: ۲ نقطه پرتصادف دیگر شامل راه دسترسی روستاهای گوکچه و  تمرقره‌قوزی در جاده کلاله - مراوه تپه وجود دارد که اعضای این مجمع برای اصلاح آن اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی گفت: مجمع خیرین راهساز به صورت مرحله ای و با اولویت نقاط پرتصادف، عملیات تعریض و ایمن سازی را عملیاتی می کند.

**

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت گنبدکاووس گفت: با پیگیری‌های انجام شده و مساعدت شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان، ۱۰۰ هکتار به مساحت شهرک‌ صنعتی این شهرستان افزوده شد و گستره آن به ۲۰۰ هکتار رسید.

**

برداشت پسته وحشی و ارگانیک در سطح پنج هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی قازانقایه شهرستان مرزی مراوه‌تپه واقع در شرقی ترین قسمت گلستان با پیش‌بینی تولید ۲۲۰ تن محصول آغاز شد.

**

یک مرزنشین گلستانی با حضور در اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن و گمیشان یک قطعه پرنده مصدوم از نوع کاکایی خزری را برای تیمار و درمان تحویل محیط‌بانان داد.

**

مراسم بزرگداشت روز خبرنگار از سوی خانه مطبوعات در هتل جهانگردی گرگان و از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سرسرای استانداری گلستان برگزار شد.

همزمان با مراسم استانداری ؛ برنامه مشابهی در چند اداره کل گلستان برگزار شد تا همه خبرنگاران زیر یک سقف جمع نشده و در معرض آسیب احتمالی ناشی از کرونا قرار نگیرند.

۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار فقید ایرنا؛ روز خبرنگار نام گرفته است.

نظر شما