شناسهٔ خبر: 41982460 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مکزیک واکسن کرونای چین و آمریکا را تولید می‌کند

مکزیک برای آزمایش و بررسی واکسن‌های کرونای چین و ایالات متحده ممکن است برخی از آنها را تولید کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، مکزیک برای آزمایش و بررسی واکسن‌های کرونای چین و ایالات متحده ممکن است برخی از آنها را تولید کند.

مکزیک قصد دارد آزمایشات بالینی مراحل آخر ساخت واکسن‌های کرونا را توسط شرکت‌های آمریکایی و چینی انجام دهد که دو مورد ممکن است مبنای تولید واکسن‌های آنها در این کشور باشد.

مارسلو ابرارد، وزیر خارجه مکزیک در یک کنفرانس خبری گفت: مکزیک با شرکت‌های CanSino Biologics Inc و Walvax Biotechnology Co. Ltd تفاهم نامه امضا کرده است.

وی ادامه داد: آزمایش‌های مورد نظر بسته به تأیید سازمان غذا و داروی مکزیک بین سپتامبر و ژانویه آغاز می‌شود.

 ابرارد خاطرنشان کرد: هدف از این کار دستیابی به داروها برای مکزیک است؛ شیوع ویروس اضطراب روز افزون و دیپلماسی واکسن در سراسر جهان را برجسته کرده است.

براساس اعلام سازمان بهداشت جهان ، بیش از ۱۵۰ واکسن برای متوقف کردن بیماری همه گیر COVID-۱۹ در سراسر جهان ساخته شده و مورد آزمایش قرار گرفته‌اند که تعدادی از آنها در مرحله آخر آزمایش بالینی هستند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه اعلام کرد این کشور نخستین واکسن ویروس کرونای جهان را ثبت کرده است؛ این واکسن با همکاری مشترک وزارت دفاع این کشور و موسسه تحقیقات گامالیا ساخته شد.

انتهای پیام/

نظر شما