شناسهٔ خبر: 41981720 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دولت از مشورت نهادهای تخصصی اقتصادی استفاده کند

دبیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: دولت باید پیش از هر تصمیم اقتصادی، از مشورت نهادهای تخصصی مانند اتاق‌های بازرگانی و تشکل‌های اقتصادی استفاده کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان، مجمع عمومی مؤسسان انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان در این استان برگزار شد.

آقامحمد همتیان، دبیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان در این نشست گفت: هدف تشکل اقتصادی عضومحور، پیشبرد منافع مشترک اعضا در برابر دولت، اتحادیه‌های کارگری، سازمان‌های مصرف‌کننده و دیگر گروه‌های ذینفع است.

او گفت: تشکل اقتصادی عضومحور سازمانی است که متعلق به اعضای آن است. اعضا قلب و قوت سازمان هستند. این اعضا هستند که درباره فعالیت‌ها، مقام و توسعه‌سازمانی تصمیم‌گیری می‌کنند و نه دبیران کل یا رؤسای سازمان‌ها.

دبیر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان ادامه داد: در قانون بهبود مستمر محیط کسب‌وکار هم تأکید شده که دولت باید پیش از هر تصمیم اقتصادی، از مشورت نهادهای تخصصی مانند اتاق‌های بازرگانی و تشکل‌های اقتصادی استفاده کند.

محمد سلیمانی، مدیر مسؤول تشکل‌های اتاق بازرگانی سمنان هم گفت: ۲۲ مرداد، روز تشکل و مشارکت‌های اجتماعی نام‌گذاری شده است؛ در این راستا، اتاق بازرگانی سمنان توسعه تشکل‌های اقتصادی را در برنامه‌های خود قرار داده و توانسته است تاکنون 11 تشکل اقتصادی در این اتاق به ثبت برساند.

او گفت: سعی بر این داریم تا سرنوشت تشکل‌ها را به خود اعضای تشکل بسپاریم.

مدیر مسؤول تشکل‌های اتاق بازرگانی سمنان، تأثیرگذاری یک انجمن را مهم خواند و ادامه داد: در اساسنامه این انجمن، ظرفیت‌های بسیار خوبی نهادینه شده و اعضای این انجمن می‌توانند با مشارکت و تلاش مضاعف گام‌های بزرگی در توسعه این انجمن بردارند.

در ادامه این نشست، هیأت مؤسسی که تمایل به حضور در انتخاب انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان نداشتند، در جایگاه حضور یافتند و انتخاب مجمع عمومی را با توجه به قوانین اساسنامه برگزار کردند.

داوطلبان حضور در هیأت مدیره رزومه کاری خود را ارائه کردند، سپس انتخابات برگزار شد و اعضای هیأت انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان استان سمنان انتخاب شدند.

انتهای پیام/74002/م/

نظر شما