شناسهٔ خبر: 41981004 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نامزد ریاست فدراسیون شطرنج:

شطرنج‌بازان عنوان‌دار نباید دغدغه مالی داشته باشند

رضا شیرین آبادی فراهانی نامزد ریاست فدراسیون شطرنج درباره اهداف خود در این فدراسیون توضیحاتی را بیان کرد.

صاحب‌خبر -

رضا شیرین آبادی فراهانی، یکی از کاندیدا‌های ریاست فدراسیون شطرنج، در گفت وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تاکید و تمرکزم بر لزوم تامین منابع مالی فدراسیون شطرنج است و مشغول رایزنی با حامیان مالی هستم.

شطرنج بازان نباید دغدغه مالی داشته باشند

فراهانی تصریح کرد: یکی از بخش‌هایی که فکر می‌کنم جای خالی آن حس می‌شود و برای رشد و توسعه شطرنج کشور لازم و ضروری است، در نظر گرفتن حقوق ثابت برای شطرنج بازان عنوان دار از جمله اساتید فیده، بین المللی و بزرگ یا ورزشکارانی کخه در تیم ملی فعالیت می‌کنند و در سطح استان خود به عنوان رتبه برتر انتخاب شدند، است. این شطرنج بازانی که در کشور به عنوان نخبگان شطرنج محسوب می‌شوند نباید دغدغه مالی داشته باشند. اگر این مشکل حل شود می‌تواند کمک کند تا این عزیزان، تمام تمرکز خود را برای شطرنج هزینه کنند.

تخصیص بودجه فصلی استان‌ها از ضروریات است

او افزود: تخصیص بودجه فصلی به استان‌ها و برگزاری مسابقات بین المللی در استان‌های مختلف یکی از موضوعاتی است که در فدراسیون آتی باید مد نظر باشد. باید به استان‌هایی که عملکرد فصلی قابل قبولی دارند بودجه خوبی اختصاص داد تا آنها بتوانند به کمک این منابع مالی، شطرنج را در استان خود توسعه بدهند.

معضل مالی گریبان گیر بیشتر هیئت‌های استانی ورزشی است

فراهانی تاکید کرد: مشکل مالی، تنها معضل هیئت‌های استانی شطرنج نیست، بلکه بسیاری از هیئت‌های ورزشی در رشته‌های دیگر هم با مشکل اقتصادی و کمبود منابع مالی مواجه هستند. درد مشترک هیئت‌ها، کمبود منابع مالی است. حامیان مالی قول همکاری داده اند و به نظر می‌رسد با کمک آن‌ها در ۴ سال آتی، فدراسیون شطرنج با مشکلاتی از این دست مواجه نخواهد شد.

نباید رویداد‌ها در یک استان خاص متمرکز شود

او افزود: بار‌ها تاکید کرده ام که هیئت‌ها بازهای فدراسیون هستند و باید در مسابقات بین المللی، کار به هیئت‌های استانی سپرده شود. نباید تمرکز روی یک استان خاص باشد، باید رویداد‌ها در سراسر ایران گسترش یابد.

فراهانی: جای حقوق ثابت برای شطرنج بازان عنوان دار خالی است

شطرنج بازان حق دارند یک مربی بین المللی داشته باشند

این فعال حوزه ورزش در ادامه بیان کرد: یکی از خواسته‌های اهالی شطرنج، داشتن یک مربی سطح اول بین المللی است که به نظر من حق بازیکنان شطرنج است. چرا که برخی رشته‌ها مانند فوتبال، بسکتبال و والیبال در برهه‌هایی این موضوع را تجربه کردند. با توجه به اینکه در این زمینه بحث مالی مهم‌ترین دغدغه برای فدراسیون‌ها است، با حضور حامیان مالی در فدراسیون آینده شطرنج، این اتفاق می‌تواند به راحتی رقم بخورد. رئیس آتی فدراسیون شطرنج باید این اقدام را برای بازیکنانی که سال‌ها عمر خود را در این مسیر سپری کرده و زحمت می‌کشند انجام دهد.

باید در کنار هم آینده درخشانی را برای شطرنج ترسیم کنیم

فراهانی گفت: من به شخصه از تمام کسانی که دغدغه شطرنج دارند و تمام زندگی خود را برای این رشته صرف کرده اند و یا دوست دارند شطرنج پیشرفت کند، روسای هیئت‌ها، بازیکنان، مربیان و تمامی افرادی که دغدغه دارند می‌خواهم که در کنار هم حضور داشته باشیم و سال‌های آینده شطرنج را درخشان‌تر ترسیم کنیم.

هر شخصی باید با توانمندی‌های خود یاری رسان شطرنج کشورمان باشد

او در پایان اذعان کرد: اگر دوستان نظر یا پیشنهادی دارند، راه‌های ارتباطی زیادی وجود دارد که می‌توانند از طریق آن‌ اقدام کنند. باید در کنار هم رویا‌های محقق نشده شطرنج را به حقیقت بدل کنیم. دوستان نباید در فدراسیون آتی از خانه خودشان دور باشند. همه باید در هر بخشی که توان دارند یاری رسان شطرنج کشور باشند.

بیشتر بخوانید

انتهای پیام/

نظر شما