شناسهٔ خبر: 41980913 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کسب رتبه نخست گنبدکاووس در امتحانات نهایی پایه دوازدهم

فرماندار گنبدکاووس با اشاره به موفقیت‌های چند سال اخیر آموزش و پرورش گنبدکاووس، گفت: برای نخستین بار در امتحانات نهایی پایه دوازدهم گنبدکاووس رتبه برتر استان و 43 کشور را کسب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، جلسات شورای آموزش و پرورش در شهرستان گنبدکاووس با هدف توسعه فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و بررسی مشکلات مدارس شهرستان به صورت ماهانه در فرمانداری گنبدکاووس برگزار می‌شد که به دلیل شیوع بیماری کرونا چند ماهی این جلسه با تعویق رو به رو شده بود.

حال و در نخستین جلسه بعد از آغاز بیماری کرونا جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس در عالی‌ترین سطح با حضور دو مدیرکل آموزش و پرورش و نوسازی و تجهیز مدارس، امام جمعه، فرماندار و نماینده گنبدکاووس در مجلس برگزار شد.

* باید به زیست بوم جدید کرونایی کشور عادت کنیم

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان با اشاره به شیوع بیماری کرونا و موج دوم این بیماری در کشور، اذعان کرد: با آمدن کرونا زیست بوم جدیدی در کشور شکل گرفته است که باید خودمان را خواسته یا ناخواسته با آن وفق دهیم تا دچار مشکلات بعدی نشویم.

احسان گوهری‌راد با بیان اینکه در کنار همه آسیب‌های کرونا یک فرصت ویژه نیز برای ما ایجاد شد، گفت: ما به شدت علاقه‌مند بودیم تا در فرصتی به دنبال ایجاد زیرساخت‌های آموزشی در بستر فضای مجازی و به صورت برخط بودیم که در شرایط کرونا این توفیق اجباری برای ما پدید آمد.

وی با تاکید بر اینکه شهرستان گنبدکاووس در حوزه وسیله نقلیه به ویژه در مدارس شبانه‌روزی روستایی دچار مشکل است، اضافه کرد: ما سال گذشته با فروش وسائل نقلیه فرسوده قصد داشتیم ۱۰ خودروی سواری و سه دستگاه خودروی باری سنگین خریداری و حداقل سه خودرو به گنبدکاووس بدهیم که با افزایش ناگهانی قیمت‌ها این امر محقق نشد.

* لزوم توسعه شاخص‌های فرهنگی و آموزشی در گنبدکاووس

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حضور بنده در کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس شورای فرصتی بزرگ برای توسعه امر آموزش در گنبدکاووس است، تصریح کرد: به تازگی نیز به عنوان نماینده ناظر در شورای برنامه‌ریزی و نظارت بر آموزش و پرورش انتخاب شده‌ام که امیدوارم بتوانم از این ظرفیت نیز به خوبی برای شهرم بهره بگیرم.

امانقلیچ شادمهر خطاب به فرهنگیان و همکاران خود در آموزش و پرورش کوتاهی در امر خدمت به مردم و جامعه فرهنگیان را خیانتی بزرگ دانست و افزود: گنبدکاووس در سال‌های پس از انقلاب با وجود رشد بسیار خوب و افزایش امکانات، هنوز با توسعه واقعی خود فاصله دارد.

وی بر لزوم توسعه شاخص‌های فرهنگی و آموزشی در گنبدکاووس تاکید کرد و ادامه داد: مدیران کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس در این امر نقش بسیار مهم و به‌سزایی دارند که باید به خوبی به آن عمل کنند.

* بیشترین اعتبار تملک‌دارایی نصیب آموزش و پرورش می‌شود

فرماندار شهرستان گنبدکاووس با تبریک موفقیت‌های آموزش و پرورش این شهرستان در امتحانات نهایی سال جاری، اظهار کرد: به لطف خدا برای نخستین بار شهرستان گنبدکاووس با کسب رتبه ۴۳ در کشور به عنوان رتبه نخست استان در امتحانات نهایی پایه دوازدهم معرفی شده است.

عبدالقدیر کریمی با بیان اینکه این افتخار در میان ۶۶۸ حوزه امتحانی کسب شده است، افزود: این نتیجه اعتماد مدیران گنبدکاووس به آموزش و پرورش و اعطای اعتبارات مناسب به این حوزه در سال‌های اخیر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در طی سه سال اخیر بیشترین اعتبار تملک‌دارایی را به آموزش و پرورش اختصاص داده‌ایم، خاطرنشان کرد: در یکی از سال‌های گذشته در حالی‌که کل اعتبار تملک‌دارایی ما ۸۳ میلیارد تومان بود بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان به آموزش و پرورش شهرستان اختصاص دادیم.

فرماندار شهرستان گنبدکاووس با تقدیر از همدلی و همکاری صمیمانه تمامی پرسنل وهمکاران اداره آموزش و پرورش در شرایط کرونایی، گفت: امیدواریم بتوانیم در سال جاری در عین بیماری کرونا تعلیم و تربیت را نیز با بهترین کیفیت تداوم ببخشیم.

* انتقاد جدی از بی‌توجهی به تربیت در جلسات شورای آموزش و پرورش

امام جمعه گنبدکاووس در این جلسه آموزش و پرورش را مهم‌ترین رسالت و محور حرکتی جامعه اسلامی دانست و ادامه داد: اهتمام جدی مدیران و مسوولان شهرستان گنبدکاووس به تعلیم و تربیت همان انتظاری است که ما از این عزیزان داریم و به لطف خدا تا به امروز این مهم برآورده شده است.

حجت‌الاسلام محمود ترابی با بیان اینکه در جلسات شورای آموزش و پرورش نباید صرفا به مسائل آموزشی پرداخت، تصریح کرد: به نظر می‌رسد جای بررسی مسائل تربیتی و نگاه‌های مبتنی بر تربیت فرهیختگان در مدارس باید در کنار موضوعات آموزشی و عمرانی مورد توجه قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه مدارس باید در اندیشه تربیت افراد کارآفرین و فعال فرهنگی و اجتماعی نیز باشند، اضافه کرد: در جلسات شورای آموزش و پرورش برای حل مسائل و آسیب‌های اجتماعی نیز وقت بگذارید و به عدالت اجتماعی و توزیع امکانات آموزشی با هدف رفع محرومیت که یکی از اهداف بزرگ انقلاب اسلامی بوده است توجه کنید.

* افزایش شهریه مدارس هیئت امنایی ضروری است

کارشناس مسوول امور مشارکت‌ها و مدارس غیردولتی آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه در گنبدکاووس ۱۱ مدرسه هیئت امنایی وجود دارند، اضافه کرد: تعداد ۴ هزار و ۳۷۲ نفر در این مداری هیئت امنایی در حال تحصیل هستند.

علیرضا رحمانی با بیان اینکه در سال جاری مدرسه هیئت امنایی دخترانه حضرت صدیقه کبری (س) رتبه دوم امتحانات نهایی را میان مدارس کسب کرده است، ادامه داد: این اتفاق در حالی رخ داده است که مدارس خاصی همچون تیزهوشان، نمونه، شاهد و بسیاری از مدارس غیرانتفاعی بزرگ نیز در این بخش فعالیت جدی داشته‌اند.

وی با تاکید بر اینکه شهریه مدارس هیئت امنایی با توجه به افزایش قیمت‌ها و هزینه‌ها اعم از هزینه‌های جاری، عمرانی و آموزشی باید افزایش یابد، تصریح کرد: وقتی سرانه عمومی و سرانه بهداشتی به مدارس هیت امنایی اعطا نمی‌شود نمی‌توان با این شهریه‌های فعلی مدارس هیئت امنایی را به خوبی مدیریت کرد.

* موفقیت مدارس هیئت امنایی حاصل تلاش چندساله است

نماینده مدیران مدارس هیئت امنایی در شورای آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه افتخارات کسب شده در مدارس هیئت امنایی حاصل چندین سال برنامه‌ریزی دقیق و تلاش بی‌وقفه پرسنل و معلمان بوده است، خاطرنشان کرد: رتبه‌هایی که در سال جاری برای مدارس هیئت امنایی کسب شد به افتخاری برای این مدارس تبدیل شده است.

محمدی با بیان اینکه هزینه‌های اداره مدارس بسیار بالا و بعضا خارج از توان ما برای پرداخت است، افزود: ما هیچ سرانه و کمکی از اداره آموزش و پرورش دریافت نمی‌کنیم و باید به صورت خودگردان و از محل کمک‌های مردمی و شهریه‌ها مدرسه را مدیریت کنیم که کار سختی است.

وی بر لزوم افزایش شهریه این مدارس تاکید کرد و گفت: برای اینکه بتوانیم به صورت مناسب و در سطح انتظارات خانواده دانش‌آموزان و مدیران آموزش و پرورش شهرستان و استان فعالیت کنیم باید دریافت هزینه بیشتری را در سال آتی در دستور کار قرار دهیم.

انتهای پیام/83014

نظر شما