شناسهٔ خبر: 41980675 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبــــار

صاحب‌خبر -


مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا امشب به پایان می‌رسد
کامبک پاریسی‌ها و درخشش لایپزیش

مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در شرایطی به‌صورت متمرکز در شهر لیسبون پرتغال در حال برگزاری است که چهارشنبه شب گذشته و در اولین بازی، پاری سن ژرمن 2-1 آتالانتا را شکست داد تا به مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها صعود کند. در این بازی، پاسالیچ دقیقه 26 برای آتالانتا گلزنی کرد ولی پاریسی‌ها در دقایق 90 و 3+90 توسط مارکینوش و چوپوموتینگ به گل رسید تا شاگردان توماس توخل به بردی دراماتیک دست یابند و شاگردان گاسپرینی هم که خود را به‌عنوان پدیده مسابقات معرفی کرده بودند، در دقایق پایانی قافیه را باختند تا شکست تلخی را تجربه کنند. تیم متمول فرانسوی، با این برد بعد از 25 سال توانست به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان راه پیدا کند. آخرین مرتبه که این تیم در نیمه نهایی فصل 95-1994 حاضر بود که 1-0 و 2-0 مغلوب میلان شد. با حذف آتالانتا، رکوردی منفی برای فوتبال ایتالیا در لیگ قهرمانان به دست آمد. چرا که نمایندگان این کشور یک دهه است که قهرمانی در این مسابقات نداشته‌اند. آخرین مرتبه که تیمی از این کشور توانست فاتح چنین جامی شود، اینترمیلان در فصل 10-2009 بود. در این بازی، نیمار ستاره برزیلی پاری سن ژرمن که به‌عنوان برترین بازیکن این دیدار شد، 16 دریبل موفق داشت که بالاترین تعداد دریبل زده شده در مسابقه‌‌ای از لیگ قهرمانان توسط یک بازیکن از سال 2009 است. رکورد بیشترین تعداد دریبل در یک بازی لیگ قهرمانان، پیش از این ‌متعلق به لیونل مسی از بارسلونا و لورنزو اینسینه از ناپولی با 11 دریبل بود. توخل معتقد است تیمش با این برد گامی بزرگ به سوی قهرمانی برداشت. نیمار هم بر این باور است که رمز موفقیت پاری‌سن ‌ژرمن مأیوس نشدن و تلاش تا آخرین لحظه بود. در دیدار پنجشنبه شب هم لایپزیش 2-1 اتلتیکو مادرید را از پیش رو برداشت. در این بازی اولمو دقیقه 51 برای لایپزیش گل زد اما در ادامه ژائو فلیکس که به میدان آمده بود موفق شد دقیقه 70 بازی را برای اتلتیکو مساوی کند ولی نماینده آلمان موفق شد با گلزنی تایلر آدامز در دقیقه 88 به پیروزی برسند. در این بازی دایوت اوپامکانو، مدافع فرانسوی لایپزیش به‌عنوان بهترین بازیکن دیدار انتخاب شد. دیه گو سیمئونه سرمربی اتلتیکو مادرید بعد از شکست در این دیدار گفت: «هیچ عذرخواهی نیازی نیست چون ما تلاش خود را کردیم.» و یولیان ناگلزمان سرمربی لایپزیش هم گفت: «از اتلتیکو بهتر بودیم و حالا آماده بازی با پاری سن ژرمن هستیم.» ناگلزمان 33 ساله با این برد به جوان‌ترین سرمربی تاریخ لیگ قهرمانان تبدیل شد که به نیمه نهایی رسیده است. پیش از این دیدیه دشان، سرمربی کنونی تیم ملی فرانسه با موناکو در سال 2004 در سن 35 سالگی به نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا رسیده بود. لایپزیش با این برد حریف پاری سن ژرمن شد تا عملاً شاهد یک تقابل میان دو سرمربی آلمانی در نیمه نهایی باشیم. گفتنی است دیشب در سومین بازی این مرحله بارسلونا و بایرن مونیخ با هم دیدار کردند و ساعت 23:30 امشب هم منچسترسیتی و لیون به مصاف هم می‌روند.

واکنش رونالدو به شایعه حضور در بارسلونا: دروغ است

به دنبال حذف یووه از لیگ قهرمانان که به اخراج «مائوریتسیو ساری» منجر شد، شایعات زیادی در مورد کوچ احتمالی رونالدو دست به دست شد. در ابتدا گزینه اصلی پاری‌سن‌ژرمن بود و حالا اما شایعات جذابیت عجیبی در‌خصوص حضور او در نیوکمپ به گوش می‌رسد. گیلیم بالاگه، خبرنگار سرشناس فوتبال در اسپانیا که با رسانه‌هایی مانند شبکه‌های اسکای اسپورت، بلیچرریپورت، تایمز، آبزرور، آ اس و کادناسر همکاری دارد و جزو خبره‌ترین کارشناسان فوتبال اروپا محسوب می‌شود، ادعا کرده است که باشگاه یوونتوس برای کاهش هزینه‌هایش که مهمترین بخش آن مربوط به پرداخت حقوق ستاره‌هایش می‌شود، تصمیم گرفته که کریستیانو رونالدو را بفروشد و به همین دلیل هم او را به باشگاه بارسلونا پیشنهاد داده است. بالاگه در اشاره به اینکه چرا رونالدو به باشگاه پاری‌سن‌ژرمن لینک شده است گفت: «دلیل اینکه کریستیانو به باشگاه فرانسوی پیشنهاد شده است این نیست که PSG به دنبال اوست بلکه خورخه مندس می‌خواهد به یک دستورالعمل برای پیدا کردن تیمی برای رونالدو برسد. ما در 6 ماه اخیر دیده‌ایم که خورخه مندس به برخی از باشگاه‌های دنیا رونالدو را پیشنهاد داده است. این شخص کریستیانو را به رئال مادرید پیشنهاد داده که این تیم گفت: به هیچ وجه!» این خبرنگار مشهور اسپانیایی تصریح کرد: «رونالدو به باشگاه‌های امریکایی هم پیشنهاد شده است و همچنین تیم‌های دیگر. تمام این اتفاقات و فروش رونالدو نیز به خاطر این است که یوونتوس می‌خواهد از شر دستمزد بالای کریستیانو راحت شود. البته فروش رونالدو به این سادگی نیست.»
اما دستمزد میلیونی رونالدو می‌تواند یکی از دلایلی باشد که انتقال این بازیکن به تیم دیگری ممکن نشود. او ۲۳ میلیون یورو دریافت می‌کند. روزنامه‌نگار اسپانیایی در این رابطه اظهار کرد: «نمی‌دانم تیمی بتواند این رقم را بپردازد.» اگر بارسلونا بپذیرد که ستاره پرتغالی در نوکمپ بازی کند می‌توان رونالدو و مسی را در یک تیم دید. با وجود اینکه چنین انتقالی تنها یک گزینه است اما به‌نظر بعید می‌رسد این جا‌به‌جایی انجام شود. در پی انتشار این شایعه، نشریه آاس در تماس با اطرافیان و دوستان نزدیک رونالدو این خبر را پیگیری کرد و پاسخی که شنید، این بود: «از اساس دروغ است.» منابع نزدیک به رونالدو اعلام کرده‌اند که نه تنها این شایعه حقیقت ندارد که این بازیکن و خانواده‌اش در تورین بسیار خوشحال و راحت هستند و او تا 2022 و پایان قراردادش در یوونتوس خواهد ماند و تلاش خواهد کرد با این باشگاه فاتح لیگ قهرمانان شود.

کرونا جان قهرمان ووشو ایران را گرفت

امین مقیمی پور، ووشوکار ایرانی پس از چهار روز مبارزه با بیماری کرونا دارفانی را وداع گفت. مقیمی پور که ساکن جزیره کیش بود و همراه با تیم این استان در مسابقات داخلی و بین المللی شرکت می کرد، روز چهارشنبه درگذشت تا جامعه ووشو و همچنین ورزش کیش در شوک فرو بروند. او دارنده ۱۶مدال و عنوان قهرمانی در مسابقات ملی و بین المللی بود. روزنامه ایران این ضایعه را به خانواده این قهرمان و جامعه ورزش تسلیت می گوید و برای بازماندگان آرزوی صبر دارد.

استیناف‌خواهی در پرونده کالدرون، مهلت یک ماهه در پرونده برانکو

بنابر اعلام امیرعلی حسینی، مدیر امور بین‌الملل باشگاه، لوایح مربوط به استیناف‌خواهی باشگاه پرسپولیس نسبت به آرای کمیته تعیین وضعیت فیفا در پرونده‌های گابریل کالدرون (سرمربی سابق پرسپولیس) و دو دستیار وی، اینیگو و خواکین چهار‌شنبه شب برای دادگاه عالی ورزش ارسال شد. همچنین دارو بوسیچ، وکیل برانکو و دستیارانش درباره آخرین وضعیت پرونده آنها به فارس گفت: فیفا چهارشنبه تصمیم جدید خود را به ما اعلام کرد و طبق آن باشگاه پرسپولیس فرصت دارد تا 30 روز دیگر کل مطالبات برانکو، زلاتکو و ایگور را که بیش از یک میلیون یورو است، پرداخت کند. اگر این امر محقق نشود، باشگاه پرسپولیس طبق حکم فیفا به شکل خودکار دچار محرومیت نقل و انتقالات بین‌المللی و داخلی می‌شود و کمیته انضباطی فیفا این احکام را اعمال می‌کند.


نظر شما