شناسهٔ خبر: 41979871 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در واکنش به توافق «عادی سازی روابط» میان تل آویو- ابوظبی؛

چین: ما به حمایت قاطع خود از آرمان مردم فلسطین ادامه می دهیم

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری روز جمعه بر حمایت قاطع پکن از آرمان مردم فلسطین در استیفای حقوق ملی و مشروع خود و تأسیس کشوری مستقل تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تارنمای رسمی وزارت خارجه چین، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در خصوص موضع پکن نسبت به توافق سه جانبه ایالات متحده، امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط میان ابوظبی- تل آویو گفت: «چین از گزارشهای مربوط و همچنین بیانیه مشترکی که اعلام می دارد اسرائیل الحاق بخشی از سرزمینهای فلسطین را متوقف خواهد کرد و به کسب راه حلی جامع، منصفانه و پایدار برای مسأله فلسطین پایبند است، اطلاع دارد».

وی در ادامه افزود که «چین از اقداماتی که به کاهش تنشها میان کشورهای خاورمیانه کمک کند و باعث ارتقای صلح و ثبات منطقه ای شود، استقبال می کند. ما امیدواریم که طرفهای مربوط اقدامات ملموسی برای بازگرداندن مسأله فلسطین به مسیر گفتگوهای برابر انجام دهند».

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین اظهار داشت: «موضع چین در قبال مسأله فلسطین روشن و ثابت است. ما به حمایت قاطع خود از آرمان مردم فلسطین و ایفای نقشی مثبت و سازنده در دستیابی مجدد ملت فلسطین به حقوق ملی مشروع خود و تشکیل یک کشور مستقل ادامه خواهیم داد».

گفتنی است که روز گذشته (سیزدهم آگوست ۲۰۲۰) توافقی سه جانبه میان مقامات واشنگتن، ابوظبی و تل آویو منعقد شد که به موجب آن، امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی عادی سازی روابط دو جانبه خود را آغاز می‌کنند.

نظر شما