شناسهٔ خبر: 41978993 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

استاندار قم:

آیین‌های محرم در فضاهای باز برگزار شود

صاحب‌خبر -


 استاندار قم گفت: آیین‌های عزاداری ماه محرم تا جایی که امکان دارد باید در فضاهای باز و غیرمسقف برگزار و از برپایی در مکان‌های سرپوشیده جلوگیری شود.
بهرام سرمست افزود: اصل و تصمیم نهایی استان بر برگزاری آیین‌های عزاداری ماه محرم در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیش ‌از حد کرونا است.
سهمیه ۱۷ هزار ماسک روزانه وزارت بهداشت به قم نرسیده است
استاندار قم در ادامه گفت: هنوز قم از سهمیه ۱۷ هزار ماسکی که باید هرروز از طریق وزارت بهداشت به این استان اختصاص پیدا کند بهره‌مند نشده است.
وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود در فصل پاییز شاهد جولان همزمان کرونا و آنفلوآنزا  باشیم بنابراین باید نسبت به سرمایه‌گذاری و افزایش ظرفیت‌های تولید ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده برنامه‌ریزی شود. وی افزود: دستگاه‌های فرهنگی نسبت به اصل فرهنگ‌سازی، نسبت به توزیع ماسک و برپایی کارگاه‌های خانگی تولید ماسک توسط هیئت‌های مذهبی برنامه‌ریزی کنند.سرمست همچنین خاطرنشان کرد: پیشنهاد شرکت توزیع برق قم در کاهش نیروهای اداری قم تا دوسوم اثر چندانی در کاهش مصرف برق نداشته و نمی‌تواند تصمیم موثری
باشد.
استاندار قم عنوان کرد: تا پایان هفته  جاری ساعت اداری دستگاه‌های استان از ۷:۳۰ تا ۱۳ خواهد بود و بلافاصله بعد از آن باید تمام سیستم‌های سرمایشی و برق مصرفی ادارات خاموش شود.
وی با انتقاد از وضعیت تجمع و شلوغی مطب‌های درمانی بیان داشت: در این شرایط دیگر نوبت‌دهی حضوری بی‌معناست و باید با اجرای روند نوبت‌دهی الکترونیک از حضور خطرآفرین بیماران در مطب، داروخانه‌ها و مراکز درمانی جلوگیری
کنیم. وی با اشاره به موضوع ساماندهی کارگران روزمزد نیز گفت:کارگران به ‌عنوان یکی از قشرهای آسیب‌پذیر جامعه باید از حداقل‌های زندگی شهروندی برخوردار باشند.

نظر شما