شناسهٔ خبر: 41970272 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

درخواست عفو بین الملل برای تحقیق درباره مرگ "عصام العریان" در زندان مصر

زینب غلامی

به دنبال درگذشت یکی از رهبران ارشد اخوان المسلمین مصر بر اثر سکته قلبی در داخل زندان عفو بین الملل خواهان تحقیقات در این باره شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، منابع مصری پنجشنبه اعلام کردند: عصام العریان، از رهبران اخوان المسلمین، بر اثر سکته قلبی در زندان طره در قاهره درگذشت.

هنوز بیانیه رسمی از سوی اداره زندان‌ها یا وزارت کشور مصر در این باره صادر نشده است.

دادگاه کیفری قاهره محمد بدیع، خیرت الشاطر، سعد الکتاتنی، عصام العریان و محمد البلتاجی و شش تن دیگر از رهبران اخوان المسلمین را به اتهام جاسوسی برای نهادها و طرف‌های خارجی و افشای اسرار ملی و هماهنگی با گروه‌های مسلح در داخل و خارج برای عملیات تروریستی به حبس ابد محکوم کرده بود.

در همین راستا عفو بین الملل در توئیتی از مسئولان قاهره خواست درباره دلایل مرگ عصام العریان و شرایط بازداشت وی در زندان فورا تحقیق کنند.

عصام العریان پس از برکناری محمد مرسی، رئیس جمهور سابق مصر در سال ۲۰۱۳ بازداشت شده بود.

این سازمان اعلام کرد که العریان در جلسات دادگاه خود از ممانعت از دریافت خدمات درمانی در زندان، بد رفتاری با وی در سلول انفرادی و محرومت عامدانه از دریافت غذای کافی و ملزومات بهداشت فردی شکایت داشته است.

همچنین عفو بین الملل درگذشت العریان را "زنگ هشداری" برای شرایط سخت زندانیان در مصر به ویژه در سایه شیوع ویروس کرونا دانست.

انتهای پیام

نظر شما