شناسهٔ خبر: 41970246 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

محمود عباس: اتحادیه عرب نشست فوری تشکیل دهد

مهر

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به اعلام عادی سازی روابط اسرائیل و امارات از اتحادیه عرب خواست برای بررسی این موضوع یک نشست فوری تشکیل دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین با رد و محکومیت شدید توافق سه جانبه آمریکا، امارات و اسرائیل برای عادی سازی روابط میان ابوظبی- تل آویو، آن را به منزله به رسمیت شناختن شهر «قدس» به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی دانسته و به صراحت اعلام کرد که اقدام امارات یک «خیانت» است.

این تشکیلات سیاسی همچنین اعلام کرد که «توافق مزبور را تلاشی در جهت تضعیف ابتکار صلح کشورهای عربی برای فلسطین و تصمیم اتحادیه عرب قلمداد می کند» و آن را «تجاوزی علیه ملت فلسطین» می‌داند.

بیشتر بخوانید:

انصارالله: عربستان عامل اصلی عادی سازی روابط با اسرائیل است

واکنش وزارت خارجه به حماقت اماراتی‌ها

عمان و بحرین هم روابط خود با اسرائیل را عادی سازی می‌کنند

توییتر عربی علیه توافق خیانت‌آمیز امارات

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین همچنین با درخواست برای برگزاری نشست فوری اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی، خواستار رد و محکومیت این توافق سه جانبه از سوی کشورهای عضو این اتحادیه و سازمان همکاری اسلامی شد.

در بیانیه تشکیلات خودگردان فلسطین بر این نکته مهم پافشاری شده است که «نه امارات متحده عربی و نه هیچ طرف دیگری حق ندارد به نیابت از ملت فلسطین گفتگو کند» و همچنین تأکید می‌کند که «سازمان آزادیبخش فلسطین تنها نماینده قانونی ملت فلسطین است».

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین از همه کشورهای عربی خواست در برابر فشارهای آمریکا و مسیری که امارات در پیش گرفته، تسلیم نشوند.

از سوی دیگر، وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد که در واکنش به این توافق سه جانبه، سفیر این تشکیلات را از امارات فراخوانده است.

نظر شما