شناسهٔ خبر: 41969856 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کسری بودجه ۱۸ میلیارد دلاری کویت در سال مالی ۲۰۲۰-۲۰۱۹

کسری بودجه کویت در سال مالی ۲۰۲۰-۲۰۱۹ برابر با ۵.۶۴ میلیارد دینار ( ۱۸.۴۴ میلیارد دلار) بود که ۶۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، کسری بودجه کویت در سال مالی 2020-2019 برابر با 5.64 میلیارد دینار ( 18.44 میلیارد دلار) بود که 69  درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت. این کشور تولید کننده نفت خلیج فارس با یکی از سخت ترین بحران های اقتصادی خود در سال جاری میلادی مواجه هست.

 وزارت دارایی کویت اعلام کرد کل درآمد این کشور در سال مالی منتهی به مارس سال جاری میلادی، 16 درصد کاهش داشته و به 17.22 میلیارد دینار رسیده است. این در حالی است که هزینه‌های این کشور 3.2 درصد پایین آمده و 21.14 میلیارد دینار محاسبه شده است.

کویت تلاش دارد خزانه دولتی را که ضربه سختی از بحران کرونا و قیمت پایین نفت خورده تقویت کند.

کویت 10 درصد از درآمد سالانه خود را به یک صندوق حکومتی با نام «صندوق نسلهای آینده» منتقل می کند.

 وزارت دارایی این کشور اعلام کرد واریز به این صندوق حکومتی در سال مالی جاری برابر با 1.72 میلیارد دینار بوده، این بدان معناست که قبل از انتقال این پول، کسری بودجه کویت برابر با 3.92 میلیارد دینار بوده است.

 دولت کویت قصد دارد در صورت تصویب قانون بدهی توسط مجلس، بدهی عمومی خود را تا پایان سال مالی آینده در مارس 2021، بین 4 تا 5 میلیارد دینار اعلام کند.

 طبق این قانون که ماه گذشته رسماً تقدیم مجلس شد، دولت اجازه پیدا می‌کند 20 میلیارد دینار (65 میلیارد دلار) طی سی سال وام بگیرد.

 وزارت دارایی کویت اعلام کرد درآمد نفتی این کشور 89 درصد از کل درآمد آن را در سال مالی جاری تشکیل داده است. قانونگذاران خواستار شفافیت بیشتری از طرف دولت در مورد استفاده از صندوق های حکومتی و مکانیسم های بازپرداخت دولت هستند.

 انتهای پیام/48

نظر شما