شناسهٔ خبر: 41969796 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت ورزش و جوانان | لینک خبر

معاون پارلمانی و اموراستانهای وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد :

افتتاح ۸۰۰ پروژه بزرگ ورزشی و ۱۵۰۰ پروژه روستایی در سال گذشته

معاون حقوقی، مجلس و امور استانهای وزارت ورزش و جوانان گفت: ۸۰۰ پروژه بزرگ ورزشی و ۱۵۰۰ پروژه روستایی در سال گذشته افتتاح و مورد بهره برداری قرارگرفته است.

صاحب‌خبر -
به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان، جمشید تقی زاده امروز در دیدار با استاندار هرمزگان اظهارداشت: آمار بی‌سابقه دولت‌ تدبیر و امید در ساخت و تکمیل پروژه‌های ورزشی و بالا رفتن سرانه ورزش در کنار افزایش جمعیت بی تردید ایران را به عنوان ام القرا کشورهای اسلامی در جمع کشورهای پیشتاز در حال توسعه در مقوله بسط و گسترش ورزش همگانی در دنیا قرار داده است
جمشید تقی زاده در ادامه بر لزوم حمایت بیشتر وزارت ورزش و جوانان به توسعه ورزش در استان هرمزگان تاکید کرد و گفت: با وجود بهره مندی هرمزگان از استعدادهای کم نظیر در رشته های ورزشی گوناگون، امیدوارم این استان بتواند جایگاه بسیار خوبی را در تمامی حوزه های ورزش و جوانان را در سطح ملی از آن خود کند.
معاون حقوقی، مجلس و امور استان های وزارت ورزش و جوانان هم در این جلسه با تقدیر از حمایت های استاندار هرمزگان و امیاری مدیرکل ورزش و جوانان‌هرمزگان گفت: دراستان هرمزگان اتفاقات بسیار خوبی در حوزه ورزش و جوانان صورت گرفته و ورزش از رشدبسیار خوبی بهره برده است و امیدوارم این برنامه ها و فعالیتها زمینه ساز رونق بیش از پیش ورزش استان شود.
تقی زاده گفت: دولت تدبیرو امید دراهمیت دادن به مقوله ورزش سلامت مردم و جامعه در میان تمام دولت های قبل پیشتاز است که از نگاه آمار می توان افتخاری بزرگ برای مجموعه ورزش کشور نیز به شمار بیاید.
وی خاطرنشان کرد: هر چند شرایط کنونی، سختی ها را برمردم مضاعف ساخته اماامیدواریم این شرایط سخت که که تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا آن را تشدید کرده است به‌زودی پایان یابد تا به کمک دولت و مسوولان کشور در شرایط طبیعی، شاهد شادابی و نشاط مردم عزیزمان باشیم.
معاون حقوقی، مجلس و امور استانهای وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد: برخود لازم می دانم از تلاش‌های مدافعان سلامت قدردانی نمایم و معتقدم شکست این ویروس به عزم و اراده ملی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی‌تر احتیاج دارد.
تقی زاده با اشاره به اینکه پاسخگویی به مردم یک اصل است اظهارکرد: باید مردم بدانند در دولت تدبیرو امید در حوزه ورزش و جوانان چه خدماتی صورت گرفته است و می بایست از اخبارو اطلاعات این حوزه مطلع باشند
وی ادامه داد: تجهیز خانه‌های روستایی و جام خوشه‌چین از اقدامات موثر در توسعه ورزش میان روستاییان در سراسرکشور بود که این اقدامات تداوم خواهد یافت.
تقی زاده بیان کرد: جام خوشه‌چین با حضور ۱ میلیون روستایی از سراسر کشور و در یک چرخه چندماهه و همچنین المپیک استعدادهای برتر با هدف استعدادیابی در مقطع سنی ۱۲ تا ۱۵ سال برگزار شد.
معاون حقوقی، مجلس و امور استانهای وزارت ورزش و جوانان اظهارداشت:با وجود محدودیت‌های منابع مالی در سال ۹۷ تعداد ۵۰۰ پروژه ورزشی و در سال ۹۸ بیش از ۷۰۰ پروژه افتتاح و بهره‌برداری شد و در حال حاضر تعداد ۸۰ پروژه هم آماده بهره‌برداری و به مرحله افتتاح رسیده که با این تعداد این رقم به حدود ۸۰۰ مورد افزایش خواهد یافت.
تقی زاده عنوان کرد: دولت تدبیر و امید در حالی سال1392 سکان قوه مجریه را به عهده گرفت که به گواه بسیاری از کارشناسان، بخش ورزش مانند بسیاری از حوزه ها با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کرد و سرانه ورزش کشور در حدود 40 سانتیمتر بود. وی با اشاره به اینکه نگاه ویژه رییس جمهوری و اعضای هیات دولت به توسعه زیربناهای ورزشی یکی از نقاط قوت دولت یازدهم محسوب می شودافزود:
طی سال های گذشته دولت تدبیر و امید با علم به اینکه ورزش در دنیای کنونی هم سلامت جامعه را تضمین می کند و هم می تواند در عرصه های بین المللی نماد قهرمانی و پهلوانی باشد سرمایه های فروانی برای این بخش در نظر گرفت که یکی از این تلاش ها با تدبیر و امید به آینده افتتاح و تکمیل پروژه های ورزشی در استان های مختلف بود تا هم عدالت را در استان ها رعایت شود هم بتوان از ظرفیت ورزشکاران و جوانان کشور استفاده کند.
معاون حقوقی، مجلس و امور استانهای وزارت ورزش و جوانان با ببان اینکه توجه دولت دوازدهم اوج شتاب سازندگی در عمران ورزشی را همراه داشت اظهارکرد:در مجموع اقدامات خوبی توسط وزارت ورزش و جوانان صورت گرفته و پروژه‌های بزرگی که از 10 الی 12 سال قبل ناتمام باقی مانده بود، مانند استادیوم‌های 75 هزار نفره نقش جهان و پارس شیراز به بهره‌برداری رسید و یا استادیوم های 15 هزار نفره نیمه‌کاره در ارومیه و زنجان .
تقی زاده با اشاره به اینکه وسعت جغرافیایی طرحها نشان دهنده عدالت محوری ورزش در بخش عمران است،گفت: امیدواریم بتوانیم با منابعی که در اختیار داریم تمام پروژه‌های نیمه‌تمام را به بهره‌برداری برسانیم
وی یادآورشد: سمن‌های جوانان که در ابتدای دولت یازدهم کمتر از ۱۰۰ نهاد بود، امروز به بیش از ۳ هزارو ۱۰۰ سمن رسیده که به‌طور تقریبی رشدی ۴۰ برابری داشته است
معاون حقوقی، مجلس و امور استانهای وزارت ورزش و جوانان اظهارکرد: تعداد مراکز مشاوره ازدواج و خانواده از ۱۹ مرکز در سال ۹۲ به ۳۱۵ مرکز در کل کشور رسیده است که شاهد آن هستیم این مراکز با شیوع ویروس کرونا به تحکیم خانواده‌ها کمک شایانی کرده است.
تقی زاده با اشاره به اینکه رقم وام قرض‌الحسنه ازدواج نیز با اراده دولت و همکاری سیستم بانکی۴ رشد چشمگیری داشته است بیان داشت: در سال ۹۲ در مجموع ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان با سقف ۳ میلیون تومان وام پرداخت شده که این رقم در سال گذشته به ۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد که رشد ۱۰ برابری داشته، امسال هم این وام به ۵۰ میلیون تومان برای هر یک از زوجین افزایش پیدا کرده است.
معاون حقوقی، مجلس و امور استانهای وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: دستاوردهای عمرانی در سراسر کشور با افتتاح ۸۰۰ پروژه بزرگ ورزشی و ۱۵۰۰ پروژه روستایی که در سال ۹۸ و با وجود محدودیت های سنگین مالی انجام شده است.
تقی زاده گفت: توجه به جوانگرایی در مدیریت به طوری که ۱۷ مدیرکل استانی ما در حال حاضر زیر ۴۵ سال سن دارند.
لازم بذکراست،بازدیداز مجموعه ورزشی۲۰ هزارنفری خلیج فارس بندرعباس،افتتاح زمین چمن مصنوعی مغ احمد و چاهوجزیره قشم ،دیدار با استاندار هرمزگان ، سالن ورزشی سام و زال قشم از جمله برنامه های سفر یک روزه معاون وزیر ورزش وجوانان به استان هرمزگان می باشد.

نظر شما