شناسهٔ خبر: 41969770 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خطر تحریف واقعیت ها از تحریم ها بیشتر است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: خطر تحریف واقعیت ها خیلی بیشتر از تحریم است زیرا تحریم را می بینیم و کشور بر اساس ظرفیت های داخلی برنامه‌ریزی انجام می دهد اما تحریف امری نیست که بتوان آن را لمس کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری فارس، فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در برنامه «بدون خط خوردگی»، با اشاره به کلید واژه تحریف واقعیت تحریم در فرمایشات مقام معظم رهبری، اظهار داشت: آنچه در کشور می گذرد با آنچه در دنیا بیان می شود متفاوت است؛ دشمنان هم واقعیت هایی که در جامعه ایران وجود دارد را سرپوش گذاشتند و هم اینکه واقعیت ها را تحریف می کنند. 

وی با اشاره به پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه های گوناگون تصریح کرد: در این زمینه رسانه های داخلی باید یک نگاه ملی در مقابل رسانه های بیگانه داشته باشند و از نگاه های حزبی و جریانی دوری کنند؛ رسانه های بیگانه چهار دهه است که تلاش می کنند خدمات و اقدامات جمهوری اسلامی ایران را بی نتیجه بگیرند و تحریف کنند و واژگون نشان دهند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن اذعان به این موضوع که تحریم مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرده است، در عین حال یادآور شد: خطر تحریف واقعیت ها خیلی بیشتر از تحریم است زیرا تحریم را می بینیم و کشور بر اساس ظرفیت های داخلی برنامه‌ریزی انجام می دهد اما تحریف امری نیست که بتوان آن را لمس کرد. 

وی درباره اقدامات ضروری در برابر تحریف بیان کرد: رسانه های داخلی به عنوان یک جریان قدرتمند می توانند از تحریف واقعیت جلوگیری کنند و پاسخ تلاش رسانه های خارجی در تحریف واقعیت ها را بدهند تا دولت و مسئولان بتوانند بر اساس واقعیت ها برای مشکلات جامعه چاره اندیشی کنند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: روز سه شنبه در کمیسیون امنیت جلسه‌ای با سرپرست وزارت صمت داشتیم و در این جلسه درباره راه های مقابله با تحریم و کاهش فشار به جامعه گفتگو و برنامه‌ریزی کردیم؛ البته بخش زیادی از مشکلات و کمبودهایی که در کشور وجود دارد، ریشه تحریمی ندارند که تولیدات داخلی نمونه ای از آن‌ ها هستند. سؤالی که برای مردم پیش می آید این است، چرا قیمت تولیدات داخلی باید چند برابر شود و یا با کمبود مواجه شود؟ 

فدا حسین مالکی با اشاره به تلاش های رسانه ای برای تحریف واقعیت های تحریم توسط دشمنان اظهار داشت: رسانه های خارجی بنا به دشمنی که با ملت ایران دارند، واقعیت های داخل ایران را تحریف کنند و در اینجا، رسانه های داخلی کشور باید نسبت به این مسئله واکنش نشان دهند.

انتهای پیام/

نظر شما