شناسهٔ خبر: 41969765 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهار ماهه نخست امسال ۵۵۰ کیلوگرم موادمخدر در زنجان کشف شد

زنجان - ایرنا - فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: طی چهار ماهه نخست امسال مقدار ۵۵۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف و ضبط شد.

صاحب‌خبر -

سردار رحیم جهانبخش روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، به اجرای طرح های پاکسازی مناطق آلوده ناشی از مواد مخدر اشاره کرد و افزود: طی مدت یاد شده، یک هزار و ۳۲۷ نگهدارنده مواد مخدر دستگیر و ۸۸۹ نفر معتاد متجاهر دستگیر و تحویل کمپ های بازپروری شد.

وی با بیان اینکه میانگین نرخ اعتیاد در کشور ۴۵۵ درصد و این نرخ در استان ما ۵۱ درصد است، ظرفیت پذیرش کمپ های ترک اعتیاد این زنجان را قریب ۲۸۰ نفر ذکر کرد و اظهار داشت: اعتیاد به عنوان یک پدیده شوم، همواره یکی از دغدغه‌های مهم جامعه است و پلیس در مبارزه و مقابله با این بلای خانمانسوز از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نیست.

سردار جهانبخش با تاکید براینکه نیروی انتظامی زنجان همواره اقدام به جمع‌آوری معتادان از سطح شهر زنجان کرده و می کند، تصریح کرد: با این وجود اگر باز هم شاهد حضور معتادان در سطح شهر هستیم، به دلیل کمبود کمپ های ترک اعتیاد است و به همین خاطر بارها پی گیر ایجاد کمپ دولتی از سوی مسوؤلان بوده‌ایم تا ظرفیت ها برای پذیرش معتادین بیشتر شود.

وی افزود: با ایجاد کمپ ترک اعتیاد به ظرفیت ۵۰۰ نفر، به حتم در این صورت پلیس اجازه نخواهد داد حتی یک معتاد نیز در سطح شهر و پارک‌ها ظاهر شود و این توانایی را دارد که در مدت ۲۴ ساعت تمام معتدان استان را جمع آوری کند.

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: فرد معتاد پس از ترک اعتیاد و خروج از کمپ باید مورد حمایت قرار گیرد در غیر این صورت دوباره در همان مکان دستگیر شده حضور پیدا خواهد کرد وگرنه چرخه جمع‌آوری افراد معتاد از سوی پلیس همچنان ادامه خواهد داشت.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه اکثر بهبود یافتگان اعتیاد دوباره در دام این بلای خانمانسوز گرفتار می‌شوند، افزود: معتاد، مجرم نه بلکه بیمار است و باید روند درمانی خود را طی کنند و شاید نتوانند اعتیاد به مواد را ترک کنند ولی می‌توانند در روند اعتیاد تغییراتی ایجاد کنند تا به مرحله استفاده از شربت برسند.

وی تصریح کرد: برخی از معتادان به خاطر نداشتن پول برای تهیه مواد مصرفی به مرحله خون‌بازی رسیده‌اند به این معنا که خون خود را کشیده و دوباره آن را به خودشان تزریق می‌کنند.

سردار جهانبخش به وجود معتادین در اطراف پارک رجایی شهر زنجان اشاره کرد و افزود: هفته‌ای یک بار معتادان حاضر در این مکان، جمع‌آوری می‌شوند اما با این وجود،  دوباره معتادان جدیدی در این محل ظاهر می شوند.

نظر شما