شناسهٔ خبر: 41969729 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فعالیت‌های انسان‌دوستانه در مدار هیئت/ جهادگرانی که به‌دنبال گمنانی‌اند

منطقه سیستان و بلوچستان که اخیراً به علت انتشار خبر کم‌آبی شهرت پیدا کرده، در این روزهای گرم خوزستان شاهد حضور هیئتی‌های جهادی است که برای کمک به هموطنانشان راهی این دیار شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، "هادی شعبانی" مسئول دفتر خدمات اجتماعی جامعه ایمانی مشعر، میهمان حضوری برنامه شب گذشته "مصباح" شبکه قران و معارف سیما بود.

وی با اشاره به اهداف و مأموریت‌های جامعه ایمانی مشعر گفت: جامعه ایمانی مشعر، حلقه اتصال قلوب بچه‌های هیئت است که بدون هیچ‌گونه خط‌کشی‌ها و خطوط سیاسی، قریب به 10 سال است که برای رسیدن به هیئت طراز انقلاب، تلاش‌های به‌سزایی صورت گرفته است. محوریت جامعه ایمانی مشعر بر مدار هیئت و به هر آن چیزی که مربوط به هیئت است، برمی‌گردد. بخش‌های تخصصی و ویژه‌ای برای موضوعات مختلف در نظر گرفته شده است.  همانند هیئت و خانواده، هیئت و ستایشگری، هیئت و خدمات‌رسانی اجتماعی و غیره که به‌طور تخصصی مأموریت‌هایی را دنبال می‌کند.

شعبانی با بیان اینکه کارهای جامعه ایمانی مشعر گسترده است، افزود: مشعر، دارای دفاتر متعددی در استان‌ها است که هر کدام در حوزه‌های تخصصی ورود پیدا کرده‌اند. مثلاً دفتر شعر و ستایشگری با مخاطبان خود که شاهران و ذاکران‌اند، سر و کار دارد. دفتر طراحی، گرافیک هیئت هنر و غیره نیز از جمله دفاتر تخصصی جامعه ایمانی مشعرند.

وی با اشاره به فعالیت‌های اجتماعی جامعه ایمانی مشعر گفت: این تصور اشتباه است که بگوییم هیئت‌ها به‌تازگی در عرصه‌های اجتماعی ورود کرده‌اند. همان بچه‌هیأتی‌ها که تعظیم شعائر را در حسینیه‌ها و هیئت‌ها فراگرفته‌اند بر اساس همان آموزه‌ها نیز در عرصه خدمات اجتماعی فعالیت می‌کنند و امسال به‌شکل ویژه‌تر به آن پرداخته‌اند.

خدمت در مدار هیئت/ جهادگرانی که به‌دنبال گمنامی‌اند

مسئول دفتر خدمات اجتماعی جامعه ایمانی مشعر با اشاره به اقدامات هیئت‌ها در عرصه‌های اجتماعی گفت: "میاندار خدمت" پویشی است که در دل فعالیت‌های جامعه ایمانی مشعر رقم خورد. با این هدف که هم‌افزایی بهتری بین هیئت‌های فعال در عرصه خدمات اجتماعی صورت گیرد. خدمت‌رسانی از قدیم صورت می‌گرفت اما میاندار خدمت این اتفاق را رقم زد که دوستان هیأتی با یک هم‌افزایی و ساماندهی ویژه فعالیت کنند. در زلزله کرمانشاه با هیئت‌های مذهبی، پویش "هر‌ هیئت یک روستا" راه‌اندازی شد و هیئت‌ها وارد عرصه کمک به هموطنان زلزله‌زده شدند. شاید ‌نام‌شان را کسی نبرده باشد چراکه اغلب این بچه‌ها به‌دنبال گمنامی‌اند.

وی ادامه داد: پس از زلزله کرمانشاه، برای رفع مشکلات هم‌وطنان‌مان در منطقه آبادان که با مشکلات آب‌شرب مواجه بودند، همین تشکیلات هیئت به صحنه ورود کردند و موضوعی که شاید اگر به روال اداری دنبال می‌شد، دو ماه بطول می‌انجامید را ظرف دو هفته توسط 35 هیئت به پایان رسید و مخازن در روستاهای آبادان توزیع شد.

شعبانی درباره پویش سین‌هشتم نیز گفت: اتفاق دیگری که نوروز سال گذشت و در جریان وقوع سیل رقم خورد، پویش "سین هشتم" بود. شهرها و روستا‌های زیادی در اقصی‌نقاط کشور درگیر این میهمان ناخوانده شدند. همان‌جا نیز هیئتی‌ها وارد عمل شدند و از آق‌قلا گرفته تا معمولان و خوزستان به کمک مردم آمدند و بالغ بر 18 میلیارد تومان توسط همین دوستان در نخستین روزهای کمک‌رسانی جمع‌آوری شد و با اقدامات جهادی، دو روستا در استان خوزستان کاملاً بازسازی و تحویل هم‌وطنان شد.

مسئول دفتر خدمات اجتماعی جامعه ایمانی مشعر اضافه کرد: در شیوع ویروس کرونا نیز پویش "خادمان سلامت" راه‌اندازی شد و هیأتی‌ها با آموزه‌هایی که یاد گرفته بودند، در این عرصه وارد شدند. در همان روزهای نخست شیوع ویروس، هیئت‌های مذهبی در کنار کادر درمان، خدمت‌رسانی را شروع کردند تا زحمات کادر درمانی کم‌تر شود. در قضایای ضد‌عفونی معابر و تولید ماسک و غیره نیز تصویری دیگر از رشادت‌ها همچون رزمندگان هشت سال دفاع مقدس رقم زدند. در رزمایش همدلی در ماه مبارک رمضان نیز "پویش علی‌یاوران" با هدف توزیع غذای گرم با کمک بچه‌های هیئتی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی رقم خورد  و بیش از یک‌هزار هیئت درگیر این پویش شدند.

آبرسانی به 72 روستای سیستان و بلوچستان به یاد قمر بنی‌هاشم(ع)

وی ادامه داد: امسال هم سه پویش را راه‌اندازی کرده‌ایم. پویش "یا ساقی‌العطاشا" یکی از آنها است. سیلی که در استان سیستان و بلوچستان در سال 98 اتفاق افتاد، سبب شد که خیلی از مردم عزیز آن منطقه دچار مشکلاتی شوند. همین مسأله هیأتی‌ها را مجاب کرد تا در آن منطقه ورود کنند. گروه جهادی بومی با حمایت هیأتی‌ها شکل گرفت و این پویش همان‌طور که از نامش مشخص است، به یاد روضه عطش حضرت اباالفضل‌العباس(ع) رقم خورد. برایمان خیلی سخت بود که بدانیم در استان سیستان و بلوچستان، روستاهایی داریم که نه‌تنها آب آشامیدنی ندارند بلکه لوله‌کشی آب هم محروم‌ند. بنا داشتیم تا به نیت قمر بنی هاشم (ع) تا عملیات آبرسانی را در 72 روستا به سرانجام برسانیم و آنطور که برنامه‌ریزی شده، امیدواریم در بازه زمانی کوتاه به انجام برسد.

شعبانی با اشاره به برنامه‌‌های محرم جامعه ایمانی مشعر گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا پویش "نذر حسینی" راه‌اندازی شد. به‌دلیل اینکه تغییراتی در نذر‌های محرم امسال صورت می‌گیرد، در نظر داریم همانند سال‌های گذشته که محرومان و مستضعفان بر سرِ سفره اباعبدالله (ع) اطعام می‌کردند، به کمک افراد توانمند و خیّران، سفره اطعام را به درون منزل فقرا انتقال دهیم.کد دستوری *6655*44332211# جهت اطلاع از همه پویش‌ها و اقدامات جامعه ایمانی مشعر در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

نظر شما