شناسهٔ خبر: 41968445 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر آموزش و پرورش: ۳۰۰ مدرسه ملایر به اینترنت تجهیز شد

همدان- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش ملایر گفت: همزمان با آغاز سال‌تحصیلی جدید ۳۰۰ مدرس این شهر به اینترنت تجهیز شد و مدارس روستاهایی که زیرساخت آنها برای استفاده از اینترنت مشکل داشت، در حال پیگیری و تجهیز برای شروع سال جدید تحصیلی است.

صاحب‌خبر -

هادی سلگی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اینترنت تمامی مدارس به منظور دسترسی دانش‌آموزان به اینترنت، رایگان است و هیچ مدرسه‌ای در ملایر مشکل اینترنت ندارد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس از اسفند سال گذشته بیان کرد: اگرچه به ظاهر مدارس تعطیل بود، اما روند آموزش همچنان ساری و جاری بود و در هیچ مدرسه‌ای آموزش تعطیل نشد.

مدیر آموزش و پرورش ملایر به طراحی پیام‌رسان شاد برای آموزش مجازی دانش‌آموزان و پوشش ۹۸ درصدی آموزش‌ها از طریق رسانه ملی افزود: پس از اردیبهشت کلاس‌ها به صورت نیمه حضوری و برای رفع اشکال تشکیل شد و در مدارس ابتدایی روستایی که امکان دسترسی به اینترنت نبود، کلاس‌ها با ظرفیت کمتر از ۱۰ نفر با رضایت والدین برگزار شد.

سلگی ادامه داد: طبق دستورالعمل و برنامه‌ریزی‌های وزارت آموزش و پرورش و اینکه ممکن است شرایط کاری سختی در زمستان به واسطه ویروس کرونا ایجاد شود، مدارس ۱۵ روز زودتر و از نیمه شهریور بازگشایی می‌شود.

وی با بیان اینکه بازگشایی مدارس برای شهرهای با وضعیت قرمز، نارنجی، زرد و سفید بسته‌های متفاوتی پیش‌بینی شده بیان کرد: در هر صورت آموزش از ۱۵ شهریور در مدارس دایر است، حتی اگر کلاس‌ها غیر حضوری باشد.

مدیر آموزش و پرورش ملایر گفت: برای سال جدید تحصیلی ۲ هزار و ۵۰۰ معلم در ملایر سازماندهی شده اند و امسال اکثریت نیروها استمرار خدمت دارند.

سلگی با اشاره به تحصیل بیش از ۳۸ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف در سال جدید تحصیلی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۳۶ هزار دانش‌آموز در سامانه سناد ثبت‌نام کرده‌اند و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر مربوط به مدارس شاهد و تیزهوشان باقیمانده‌اند که پس از اعلام نتیجه ثبت‌نام آنها نیز تکمیل می‌شود.

وی بیان کرد: از این تعداد دانش‌آموز حدود ۲۲ هزار نفر در دوره ‏ابتدایی، بیش از هشت هزار نفر در دوره متوسطه اول و همین میزان در دوره متوسطه دوم تحصیل می‌کنند که هم اکنون ثبت‌نام بیش از ۹۰ درصد دانش‌آموزان به اتمام رسیده است.

مدیر آموزش و پرورش ملایر تاکید کرد: امسال با توجه به شرایطی که ویروس کرونا ایجاد کرده، هیچ اجباری در تهیه لباس فُرم مدارس نیست.

سلگی ادامه داد: سال گذشته جمعیت بالایی از نوآموزان در کلاس‌های پیش دبستانی ثبت‌نام کردند که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا تعداد آنان کاهش زیادی دارد.

وی یادآور شد: پروژه مهر همچنان در حال اجرا است و بازگشایی مدارس طبق رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است و امتحانات نهایی نیز تا ۱۳ شهریور به اتمام می‌رسد.

مدیر آموزش و پرورش ملایر بیان کرد: حدود ۵۰ درصد از ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه نهم قطعی شده و پیش‌بینی ما این است که ثبت‌نام همه دانش‌آموزان پایه نهم به‌زودی قطعی شود و در پایه اول ابتدایی نیز به نُرم سال‌های قبل رسیده‌ایم.

سلگی با اشاره به افزایش جمعیت دانش‌آموزی در مدارس دولتی گفت: با توجه به افزایش محسوس دانش‌آموزان در مدارس دولتی، بیش از چهار تا پنج کلاس را در پایه هفتم نسبت به سال قبل افزایش دادیم و سال گذشته حدود ۸۲۶ کلاس دولتی داشتیم که امسال نیز افزایش کلاس خواهیم داشت.

وی همچنین کسب رتبه برتر نتایج امتحانات نهایی، رتبه برتر حوزه پرورشی و قرآن و نماز، رتبه نخست حوزه آموزش ابتدایی و رتبه برتر دوره دوم متوسطه، رتبه دوم دوره متوسطه اول، رتبه نخست درآمدهای اختصاصی بر اساس سرانه دانش‌آموزی و کسب رتبه عالی در پروژه مهر را از جمله افتخارات منطقه آموزش و پرورش ملایر در بین ۱۹ منطقه استان و نشان از ظرفیت بالای این شهرستان در حوزه آموزش و پرورش عنوان کرد.

نظر شما