شناسهٔ خبر: 41968390 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

بیانیه هیات داوران چهارمین دوسالانه شعر کردی منال ایلام

صاحب‌خبر -


بی‌تردید شعر کودک یکی از بنیادی‌ترین سویه‌های ادبیات، محمل شکوفایی هرچه بیشتر کودکان، و حافظ مشعل فروزان زبان مادری برای نسل‌های تازه‌تر است. خوشحالیم که چهارمین دوره جشنواره شعر کوردی منال با میزبانی انجمن شعر و ادب ایوان و حمایت دلسوزانه‌ی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام به ایستگاه پایانی خود رسیده است.

در این دوره از جشنواره ۵۰۶ قطعه شعر از ۱۲۶ شاعر گرامی با گویش‌های مختلف زبان کوردی، بدون ذکر نام و با کدگذاری در چرخه‌ی داوری قرار گرفت و از میان این آثار، ۱۰ شاعر به عنوان برگزیده، و ۱۰ شاعر دیگر نیز به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شد.

خوشبختانه در این دوره علاوه بر رشد کمی آثار، شاهد رشد کیفی آن نیز به ویژه در گویش‌های جنوبی زبان کوردی بودیم، امری که امیدواریم در دوره‌های بعد نیز تکرار شود.

در خصوص کلیپ‌های شعرخوانی کودکان، به پیشنهاد هیات داوران که ایجاد رقابت میان کودکان عزیز و اکتفا به چند اثر، در میان انبوه آثار خوب آنها را امری مناسب نمی‌دانست، در این بخش با موافقت شورای محترم سیاست‌گذاری جشنواره از همه‌ی ۲۷۷ کودک شرکت‌کننده با اهدا کتاب و لوح یادبود، تقدیر خواهد شد.

همچنین به پیشنهاد هیات داوران و موافقت شورای سیاست‌گذاری جشنواره، در بخش شاعران نوجوان نیز، بدون رقابت، از همه‌ی ۲۲ شاعر شرکت‌کننده با اهدای لوح یادبود و هدیه نقدی تجلیل می‌شود.

با احترام
هیئت داوران چهارمین جشنواره شعر کوردی منال

داوران بخش شعر:
جبار شافعی‌زاده، لیلا صالحی، علیرضا قاسمی‌فر، محمد مرادی‌نصاری، رضا موزونی
داور بخش پوستر:
منوچهر امیری

نظر شما