شناسهٔ خبر: 41968316 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آغاز به‌کار آزمایشی نخستین نیروگاه زباله‌سوز شمال کشور در نوشهر

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: اکنون در نیروگاه زباله‌سوز نوشهر تقریباً به یک آزمایشی در این مسیر رسیدیم و موفقیت‌آمیز بود و در شمال ایران به ویژه در حوزه پسماندها نیازمند به پاک‌سازی مستمر محیط‌زیست بدون آسیب زدن به آن هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نوشهر، محمدباقر نوبخت پنج‌شنبه‌شب در سفر به این شهرستان و بازدید از پروژه در حال فعالیت نیروگاه زباله‌‌سوز نوشهر اظهار کرد: پسماندها یکی از معضلات بزرگی که در مازندران و استان‌های شمالی وجود داشت و باعث آلایندگی محیطی‌زیست و رنجش مردم بود.

وی با بیان اینکه در شمال ایران با توجه به وضعیت اقلیمی موضوع پسماند بسیار آلوده کننده محیط‌زیست بود، افزود: امروز آرزوی مردم نوشهر برآورده شد که نیروگاه زباله‌سوز نوشهر، پسماندها و زباله‌های استان مازندران و منطقه را جمع‌آوری و با یک فرایند دانش بنیان تبدیل به برق و آب کشاورزی می‌کند.

معاون رئیس جمهور یادآور شد: البته بخش‌هایی از این نیروگاه نیاز به تکمیل شدن دارد و ظرف روزهای نیازمندی‌های دیگراین نیروگاه را هم اجرایی خواهد شد.

وی عنوان کرد: موضوعاتی پیرامون چگونگی فروش برق و آب کشاورزی تولیدی از این نیروگاه وجود دارد که سازمان برنامه و بودجه به نیابت از دولت برطرف می‌کند.

نوبخت با اشاره به روند پیشرفت فیزیکی نیروگاه زباله‌سوز ساری، تصریح کرد: این نیروگاه نیز تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و متعاقب آن انتظار داریم سومین نیروگاه با همین فناوری و کیفیت در رشت احداث شود.

وی  با بیان اینکه اکنون در نیروگاه زباله‌سوز نوشهر تقریباً به یک آزمایشی در این مسیر رسیدیم و موفقیت‌آمیز بود، گفت: در شمال ایران به ویژه پسماندها به خاطر رطوبت بالای هوا و گردشگرپذیر بودن نیازمند به پاک‌سازی مستمر محیط‌زیست بدون آسیب زدن به آن هستیم و بنابراین نیروگاهی مانند نیروگاه زباله‌سوز نوشهر می‌تواند پاسخ‌گوی نیاز ما باشد.

به گزارش فارس؛ نیروگاه زباله سوز نوشهر با فرآوری روزانه  ۲۰۰ تن زباله و اعتبار هزینه‌ای ۱۱۲ میلیارد تومان در مرحله بهره‌برداری قرار گرفته است به طوری که عملیات اجرایی زباله سوز نوشهر از سال ۹۰ آغاز شده است.

انتهای پیام / 86019/ج

نظر شما