شناسهٔ خبر: 41968271 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اعترافات/ روبینیو

مهاجم برزیلی که فوتبال خود را در اروپا با رئال مادرید شروع کرد جدایی تلخی از این تیم داشت و دوست داشت با پیراهن چلسی به میدان برود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از مارکا، حضور روبینیو در مادرید مانند یک جرقه بود. با سفیدپوشان قرارداد امضا کرد، درخشید و این تیم را ترک کرد. دوران ورزشی مهاجم برزیلی با توانایی که داشت تعریف می‌شد و همچنین انتظاراتی که در سانتوس به وجود آورده بود و شروع عالی‌اش در رئال مادرید برابر کادیس. زندگی بیرون از میدان روبینیو به او کمکی نکرد تا به عنوان بازیکن بزرگی در فوتبال شناخته شود. در اعترافاتش به خاطره جدایی تلخ خود از رئال مادرید و رابطه‌اش با بازیکنان بزرگی هم‌چون زلاتان ایبراهیموویچ و دیوید بکام اشاره کرد. 

رئال مادرید

روبینیو برای امضای قرارداد با رئال مادرید به اسپانیا رفت. نخستین بازی‌اش برابر کادیس موجی از امیدواری را در میان هواداران سفیدپوشان به وجود آورد. آن‌ها تصور می‌کردند که مهاجم برزیلی می‌تواند مانند پله بدرخشد. روبینیو پیشنهاد بارسا را رد کرد تا پیراهن سفیدپوشان را بر تن کند اما هرگز نتوانست انتظارها را در تیم مادریدی بر آورده کند.

"زمانی که مادرید به من پیشنهاد داد متوجه شدم که گروه برزیلی بزرگی در این تیم حضور دارد و سرمربی واندرلی لوکزامبورگو است. چرا باید به بارسلونا می‌رفتم؟"

"می دانستم که انتظار داشتند برنده توپ طلا شوم. زمانی که پله درباره‌ات صحبت می‌کند مردم گوش می‌کنند. این مقایسه‌ها را انجام می‌دهند اما پله جدیدی وجود ندارد، نه حالا و نه هیچ وقت دیگر. 

"شروع من فوق العاده بود. روز قبل به مادرید رسیده بودم و استرس بازی داشتم. عالی بود. زمانی که نخستین توپ به من رسید شروع به دربیل زنی کردم."

جدایی تلخ

با وجود عملکرد نه چندان بد در مادرید (۳۵ گل و ۲۷ پاس گل) روبینیو هرگز نتوانست در سانتیاگو برنابئو انتظارها را بر آورده کند و جدایی‌اش از مادرید به خاطره خوبی تبدیل نشد. 

"هدفم رفتن به چلسی بود. اسکولاری به من گفت که بازیکن متفاوتی برایش خواهم بود. با این حال مادرید با آن‌ها خوب تمام نکرد. دوست نداشتم پیش از توافق باشگاه چلسی پیراهن‌هایی با نام من به فروش برسند."

"از ترک مادرید پشیمان نیستم با این حال ناراحت هستم به این شکل جدا شدم. مادرید باشگاهی بود که درها را به روی من باز کرد و اجازه داد تا فرصت قهرمانی در اروپا را داشته باشم."

"خیلی دوست دارم دوباره با فلورنتینو پرس ملاقات کنم. او را در آغوش بگیرم و از او به خاطر همه کارهای خوبی که برایم کرد تشکر کنم و هم‌چنین به خاطر تمام لطفی که به من داشت."

منچسترسیتی

روبینیو پس از نشست خبری که اعلام کرد به او اجازه خروج از رئال مادرید را بدهند با منچسترسیتی قرارداد امضا کرد. 

"منچستر را دوست داشتم، باشگاه، رستوران‌ها و ... اما نباید کلوپ‌های شبانه‌اش را فراموش کرد."

"من سرگرم شدن را دوست داشتم اما انگلیسی‌ها بیش از برزیلی‌ها بیرون می‌روند. جو هارت همیشه این کار را می‌کرد و میکا ریچاردز و شان رایت فیلیپس هم."‌

"چند بار با مالک باشگاه صحبت کردم. او به من گفت که در تلاش است تا با کاکا و لیونل مسی قرارداد امضا کند."

"با تمام تیم‌هایی که بازی کرده بودم قهرمان شدم به جز سیتی. تنها چیزی که من را ناراحت می‌کند فتح نکردن جام با این تیم بود."

زلاتان و بکام

روبینیو توانست پیراهن میلان را بر تن کند که در آن زمان ایبراهیموویچ هم در تیم ایتالیایی حضور داشت. بازیکن برزیلی دوستی خوبی هم با بکام در مادرید هم داشت.

"زلاتان همیشه به من می گفت باعث شده است که میلان با من قرارداد امضا کند. او می‌گفت که به خاطر من این‌جا هستی. ایبراهیموویچ فقط اعتماد به نفس است؛ اعتماد به نفس، به خاطر استعدادش. برای من همه ویژگی‌های یک مهاجم را داشت یعنی هم شومن بود و هم برنده.

"ایبراهیموویچ در یک تمرین جنارو گتوزو را به مبارزه جوجیتسو دعوت کرد. او در این رشته کمربند مشکی دارد. چه کسی برنده شد؟ زلاتان همیشه پیروز است."

"بکام همیشه با برزیلی‌ها بود. او عضوی از گروه‌مان بود. اسپانیایی‌ها همیشه حسادت می‌کردند که بکام بیش‌تر پرتغالی صحبت می‌کند تا اسپانیایی. او زمان بیش‌تری را با ما می‌گذراند."

انتهای پیام

نظر شما