شناسهٔ خبر: 41967797 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

موزه هنرهای معاصر تامین اعتبار شد/ افتتاح سومین مجتمع فرهنگی و هنری به نام سردارسلیمانی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان با اشاره به تامین اعتبار موزه هنرهای معاصر همدان از افتتاح سومین مجتمع فرهنگی و هنری به نام سردارسلیمانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، احمدرضا احسانی پنج‌شنبه شب در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه فرهنگ و هنر و جشن تولد خبرنگاران متولد نیمه اول سال اظهار کرد: امسال به علت شیوع کرونا فرصت تشکر و قدردانی از اهالی فرهنگ و هنر نشد اما سرانجام هفته خبرنگار بهانه‌ای برای تجلیل از رسانه‌ای‌ها شدند.

وی تولد و هفته خبرنگار را فرصتی برای تقدیر از خبرنگاران دانست و افزود: کارکردن در حوزه فرهنگ و رسانه‌ سخت و طاقت‌فرسا بوده و توان و انرژی چند برابری می‌خواهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه کار در حوزه فرهنگ نیازمند تغییر نگاه‌ها، نگرش‌ها و طرز تفکرهاست خاطرنشان کرد: کار در حوزه اندیشه و تفکر سخت است بنابراین در حوزه فرهنگ‌سازی زمانی پایدار خواهد بود که تغییر نگرش در ذهن باشد.

وی با تاکید بر اینکه در فرهنگ با تغییر تفکر و نگرش مخاطبان مواجه هستیم و این کار سختی است افزود: فرهنگ همواره هم از نظر اعتبارات و بودجه و هم اختیارات در اولویت‌های بعدی است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

احسانی با بیان اینکه همدان ظرفیت‌های زیادی دارد و در بین مشاهیر و نخبگان جزو استان‌های سرآمد است گفت: کار فرهنگی کردن باعث افتخار بوده و در عین حال اقدامی سختی است و ظرفیت‌های خاص خود را می‌خواهد.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت رسانه‌ای ما برگ برنده ماست گفت: استان همدان فاصله معناداری با سایر استان‌ها دارد و این چیزی نیست جز کار جهادگونه رسانه‌ای، یکی از اتفاقات خوبی که طی هفته‌های اخیر افتاد اینکه موزه هنرهای معاصر تامین اعتبار شده و طی سال‌های آینده افتتاح می‌شود.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از افتتاح مجتمع 5 هزار متری طی ۱۰ روز آینده خبر داد و گفت: ساختمان مرکز آموزشی فرهنگ و هنر واقع در شهرک مدن تبدیل به مجتمع فرهنگی و هنری شده و عنوان آن به نام شهید سردار سلیمانی مزین خواهد شد.

وی اضافه کرد: شهرک مدنی دارای ۱۵۰ هزار نفر جمعیت است که با این تعداد جمعیت فاقد امکانات بود بر همین اساس سومین مجتمع فرهنگی و هنری همدان در این شهرک افتتاح خواهد شد.

 احسانی با بیان اینکه تا پایان سال مجتمع فرهنگی هنری شهر مریانج نیز افتتاح می‌شود که در حال حاضر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد از برگزاری اختتامیه جشنواره آیه‌های بهشتی در هفته آینده خبر داد و گفت: اختتامیه جشنواره استندآپ کمدی و مراسم تجلیل از آزادگان فعال در حوزه فرهنگ و هنر در هفته آینده برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

نظر شما