شناسهٔ خبر: 41967576 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

معاون استاندار سمنان مطرح کرد:

ضرورت توجه به ارزشیابی کارکنان بخشداری‌ها و احترام به کرامت انسانی/ نظارت بخشداران در عزاداری محرم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان گفت: ارزشیابی کارکنان به عنوان مبحثی کلیدی برای ایجاد تفاوت بین افراد دارای توانمندی با اقلیتی که زیر بار انجام کار و مسئولیت نمی روند، مورد توجه قرار گیرد و ایجاد تمایز بین این دو گروه از نیروی انسانی در محیط اداری، قطعا احترام به کرامت انسانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، فاطمه منصوری معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان در همایش بخشداران استان گفت: بخشداران با ارتباط موثر و مستقیمی که با خیل عظیمی از مردم در بخشها و روستاها دارند، بیشترین نقش را در ایجاد رضایت مندی عمومی و ارتقاء سرمایه اجتماعی و همچنین خدمت موثر و مثبت دارند.

وی افزود: با وجود تمام کاستی ها و محدودیت های حاکم بر جامعه در ابعاد مختلف، بخشداران همچنان در جهت ارائه بهترین خدمات به مردم در تلاش هستند و باید به این‌مهم توجه داشته باشید که لازمه خدمت شایسته و بایسته به مردم در پرورش و توانمندی کارکنان به عنوان جامعه درونی ما، نهفته است.

منصوری تاکید کرد: اگر ما مسئولان تمامی تلاش خود و ظرفیت های موجود را برای ادای وظایف خود در حوزه خدمت به کار بگیریم، بدون دارا بودن نیروی انسانی با انگیزه و کارآمد و بدون مشارکت جمعی کارکنان موفقیتی حاصل نمی شود.

وی ادامه داد: بخشداران نقش بسیار تعیین کننده و مهمی در بحث افزایش مشارکت مردم در برنامه ها و به ویژه تقویت شوراها و ایجاد ارتباط و مشارکت پایدار بین مردم و نظام اداری دارند و کشف استعداد های مناطقی که در آن به خدمت می پردازیم، ابتدا در گرو کشف استعداد های خودمان است.

معاون استاندار سمنان اظهار داشت: بخشداران به واسطه وظایف ذاتی خود به دنبال ارتقاء بخش در قسمت های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، اشتغال، گردشگری و فرآهم کردن زیرساخت های لازم برای ارتقاء و خدمت رسانی مطلوب تر هستند که لازمه آن پرداختن به مقوله منابع انسانی است.

وی همچنین بیان داشت:با وجود کمبود منابع و کاستی ها و چالش های موجود، که در رضایتمندی مردم از ارائه خدمت ها تاثیر دارد، اما کارآیی و اثر بخشی خدمات ما تحت الشعاع این مهم قرار نمیگیرد و برای ارتقاء کارآیی و اثر بخشی، باید به آموزش و پرورش نیروهای انسانی تحت مدیریت خود بپردازیم.

منصوری همچنین با بیان اینکه تعداد نیرو در بعضی از بخش‌ها علاوه بر ارتقاء توانمندی، یکی از چالش های پیش روی بخشداران است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه با سهمیه تخصیص یافته در بحث استخدام پیش رو، این مهم برطرف خواهد شد و این جذب نیرو با هدف تقویت بخشداری ها صورت می گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تقاضای انتقال و جابجایی بر اثر شرایط حاکم ایجاد شده در محیط کاری، امری مطلوب نیست، اذعان داشت: ظرفیت سازی در بین نیروهای مشغول به فعالیت در بخشداری ها به منظور افزایش توانمندی و آگاهی بخشی از اثر بخشی وظایف و خدمات ارائه شده از سوی آنان در بخش و در کل جامعه، باید در دستور کار قرار‌گیرد تا از ایجاد بی انگیزگی در بین کارکنان در بخشداری ها جلوگیری شود.

وی از بخشداران خواست تا به صورت ویژه نسبت به نیازسنجی آموزشی و برقراری ارتباط های مستمر و بیشتر با کارکنان تحت مدیریت خود اقدام‌ کنند و توانمند سازی و ظرفیت سازی کارکنان را به منظور استفاده از روشهای نوین در ارائه خدمت و اثر بخشی بهتر و مطلوبتر، در دستور کار قرار دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در این همایش گفت: به منظور افزایش بهره وری و پیشرفت در امور و در نهایت ارائه خدمات مطلوب تر، نیاز است تا نقش ها و وظایف را برای کارکنان در سیستم اداری باز تعریف و بر این اساس ارزیابی عملکرد صورت بگیرد و پرداختی و پاداش ها نیز مبتنی بر عملکرد و بازخورد دهی متناسب با آن باشد.

منصوری اضافه کرد: فرهنگ سازمانی و رعایت حقوق شهروندی به عنوان دو موضوعی که در نهایت به پرورش انسان بر می گردد‌ لازم است تا به صورت ویژه تر از سوی بخشداران مورد توجه قرار گیرد چرا که ارتباط بیشتر و موثر تر با مردم در شرایط فعلی و آگاه کردن آنها نسبت به شرایط موجود و دانستن دغدغه مسئولان از سوی آنها، در ایجاد اعتماد به نظام اداری و رضایتمندی عمومی تاثیر به سزایی خواهد داشت.

وی در این همایش تاکید کرد: امروز راه برون رفت از وضعیت ‌کمبود منابع درآمد و مالی در شرایط روز جامعه، بحث مولد سازی و همچنین فروش اموال مازاد منقول و غیر منقول دستگاهای اجرایی استان است که در این زمینه نیز نیاز است بخشداران در شناسایی اموال در بخش و معرفی به فرماندارن اهتمام ورزند و در کنار آن مدیریت مصرف انرژی و صرفه جویی را همچون گذشته مورد توجه قرار دهند.

معاون استاندار سمنان با بیان اینکه بخشداران در توسعه بخش و ‌پیشبرد امور در بخشداری ها از ظرفیت بخش خصوصی غافل نشده و از تمام توان خود برای استفاده از این پتانسیل استفاده کنند، افزود: برون سپاری بخشی از خدمان که حاکمیتی نیستند با استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی و همچنین بخش خصوصی امری ضروری است.

وی در ادامه یاد آور شد: بخشداران طی ماه های گذشته توجه جدی به بحث مدیریت و مقابله کرونا داشتند که جای تقدیر و قدردانی دارد و نیاز است تا همچنان در این زمینه نیز اهتمام و تلاش ویژه ای داشته باشند.

معاون‌توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان با بیان اینکه دغدغه ها نظرات و پیشنهادات شما عزیزان را آمادگی داریم تا دریافت و در راستای کاهش و رفع این دغدغه ها بکوشیم، به مباحث پیرامون برگزاری مراسمات محرم، ماه عزای اباعبدالله الحسین(ع) اشاره داشت و گفت: تعامل و تدبیر شما بخشداران در بحث چگونگی برگزاری مراسمات و رعایت مباحث و پروتکل های بهداشتی در ایام محرم و ماه عزاداری سید الشهدا، بسیار‌حائز اهمیت است و باید تلاش کنیم تا توجه بیشتر به درسهای عاشورا را جایگزین بعضی از رسوم کنیم .

نظر شما