شناسهٔ خبر: 41967553 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فعالیت ۷ هزار و ۴۰۰ سازمان مردم نهاد و گروه‌های مردمی در مدیریت بیماری کرونا

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور از فعالیت ۷ هزار و ۴۰۰ سازمان مردم نهاد و گروه‌های مردمی در مدیریت بیماری کرونا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، زهرا عابدینی معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور روز پنجشنبه در مراسم روز ملی تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی در ارومیه با بیان اینکه فقدان ساز و کار‌های قانونی یکی از مشکلات جدی سازمان‌های مردم نهاد است گفت: لایحه رفع مشکلات حوزه سازمان‌های مردم نهاد بویژه در خصوص مالیات تدوین شده و به زودی به مجلس ارائه خواهد شد.

عابدینی با اشاره به اینکه مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های مردمی و جهادی در مدیریت بیماری کرونا مصداق جهاد مشارکت‌های اجتماعی است گفت: فعالیت ۳ هزار و ۴۰۰ سازمان مردم نهاد و ۴ هزار گروه جهادی و مردمی در اقناع عمومی، تامین بسته‌های معیشتی و اقلام بهداشتی مصداق بسیج مشارکت‌های اجتماعی است.

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور با اشاره به اینکه نهاد‌های عمومی غیر دولتی از پرداخت مالیات معاف می‌شوند، گفت: تشکل‌های خیریه‌ای برای استفاده از معافیت‌های مالیاتی باید اطلاعات خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کنند.

عابدینی با بیان اینکه براساس بند (ح) تبصره (۱۷) قانون بودجه ۱۳۹۹ کل کشور، تمامی نهاد‌های عمومی غیر دولتی و بنیاد‌های خیریه که از اقشار آسیب‌پذیر جامعه حمایت می‌کنند، مشمول معافیت‌های مالیاتی شده‌اند، گفت: طبق این قانون، همه سازمان‌های مردم‌نهاد که در امر کار خیر و خدمات‌رسانی به اقشار ضعیف جامعه فعالیت دارند، مکلفند تمامی حمایت‌ها و کمک‌های خود را به تفکیک شماره کد ملی فرد دریافت کننده حمایت، در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کنند.

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور با تأکید بر لزوم ثبت اطلاعات دقیق در سامانه وزارت تعاون، تصریح کرد: با توجه به قانون سازمان امور مالیاتی کشور، تمامی تشکل‌های خیریه‌ای‌که دارای مجوز از نهاد‌های رسمی و قانونی کشور هستند، به منظور استفاده از تسهیلات معافیت‌های مالیاتی، اطلاعات فعالیت‌هایشان را به صورت خود اظهاری در سامانه وزارت تعاون، ثبت کنند.

عابدینی درهمین راستا یادآور شد: البته نهاد‌ها و سازمان‌های مذکور باید برای دریافت تسهیلات، اطلاعات ثبت شده خود در سامانه وزارت تعاون را به اطلاع سازمان امور مالیاتی کشور برسانند.

معاون مشارکت‌های اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور  با انتقاد از اینکه وزارت تعاون هنوز سامانه مذکور را راه اندازی نکرده لذا دریافت مالیات از موسسات خیریه تا زمان ایجاد این سامانه را نادرست دانست.

انتهای پیام/ن م

نظر شما