شناسهٔ خبر: 41967358 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس حوزه هنری استان تاکید کرد:

تعامل همه‌جانبه با انجمن جامعه‌شناسی لرستان

مهران مریدی

رئیس حوزه هنری لرستان بر تعامل همه‌جانبه با انجمن جامعه‌شناسی استان و بازشناسی و تقویت ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

محمد کرم‌اللهی بیست و سوم مرداد ماه در نشست هم‌اندیشی با اعضای انجمن جامعه‌شناسی لرستان با ریاست حوزه هنری، با اشاره به لزوم توجه به مباحث جامعه‌شناسی و ضرورت توجه به آن در تقویت زیرساخت‌های فرهنگی و هنری اظهار کرد: نیاز است در این عرصه آسیب‌شناسی لازم به‌عمل آمده و متناسب با نیازهای موجود برنامه‌ریزی مناسب انجام شود.

وی افزود: ضروری است با دیدگاه‌های کارشناسی، اولویت‌بندی دقیقی از مسائل و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی استان صورت گرفته و با  هدف کاهش این مسائل طرح‌هایی از سوی نهادهای علمی و به‌ویژه انجمن  جامعه‌شناسی ارائه شود.

عبداللهی، ارایه درک صحیح از پدیده‌ها و مسایل اجتماعی استان و شناخت ابعاد و ویژگی‌های آن‌ها، اصلاح و تغییر نگرش‌ها و شناسایی ظرفیت‌ها و فرصت‌های فرهنگی استان را از جمله مهمترین مسایل مورد توجه ذکر کرد.

رئیس حوزه هنری لرستان تصریح کرد: حوزه هنری آمادگی دارد نشست‌های علمی و منطقه‌ای با حضور کارشناسان و اساتید  در راستای تحقق  توسعه فرهنگی و بررسی مسایل و مشکلات و معضلات استان برگزار کند.

رئیس انجمن جامعه شناسی لرستان نیز در این جلسه به تشریح و آسیب‌شناسی وضعیت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی استان و معرفی فعالیت‌های انجمن جامعه شناسی لرستان پرداخت.

مجتبی ترکارانی همچنین  به طرح زمینه‌های همکاری بین انجمن جامعه‌شناسی و حوزه هنری اشاره کرد و افزود: با اجرای برنامه‌های مشترک بین این دو نهاد می‌توان گام‌های خوبی برای تقویت و توسعه فرهنگی  استان برداشت.

وی همچنین پیشنهاداتی در زمینه  نحوه تعامل حوزه هنری و انجمن جامعه‌شناسی مطرح کرد که از آن جمله می‌توان به برگزاری دوره های آموزشی، نشست پژوهشی، انجام پژوهش‌های مرتبط، بررسی و تهیه پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی برای پروژه‌های مختلف عمرانی و فرهنگی و اقتصادی اشاره کرد.

ترکارانی به ارائه راهکارهایی در خصوص مسائل درون سازمانی و آسیب‌شناسی حوزه هنری کشور پرداخت و بر برگزاری جلساتی به منظور تشریح و تببین تحولات اجتماعی استان برای تولید محتواهای فرهنگی، هنری  مرتبط با نیاز روز جامعه و عرصه فرهنگ و هنر کشور و استان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، تنظیم تفاهم‌نامه حوزه هنری با انجمن جامعه‌شناسان، تهیه پیوست فرهنگی اجتماعی، برنامه آموزشی و برنامه‌های اجرایی و نشست‌های علمی متناسب با حضور اساتید درون و برون استانی از جمله توافقات مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام

نظر شما