شناسهٔ خبر: 41966712 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

طرز تهیه انواع ماسک سرکه سیب برای درخشان کردن پوست

انواع ماسک سرکه سیب برای درخشان کردن پوست صورت، جوانسازی، رفع جای جوش و آکنه، تمیز کردن منافذ پوستی و غیره کارایی دارند. اما برای استفاده از آن‌ها، نکاتی را باید در نظر داشت.

صاحب‌خبر -

 اگر چه ماسک سرکه سیب با کمی بوی تند و نامطبوع همراه است، اما خاصیت آن در جوان‌سازی پوست، ارزنده به نظر می‌رسد. بیشترین تاثیر این ماسک پوستی صورت، در ماه‌های خشک و سرد سال دیده می‌شود. اگر به طور منظم از ماسک سرکه سیب استفاده کنید، هرگز با لکه‌های پوستی ناخوشایند یا مشکلات ناشی از خشکی پوست مواجه نخواهید شد. پوست شما می‌تواند به مرور زمان شکسته و کهنه شده و درخشش قبلی خود را از دست بدهد. با استفاده از ماسک سرکه سیب، جوانی و درخشندگی را به پوست صورت خود و حتی پوست دست‌ها، باز می‌گردانید. ماسک سرکه را می‌توانید در بخش آرنج‌ها، زانوها و حتی کف پا و غیره استفاده نمایید.

 

کاربردهای استفاده از ماسک سرکه سیب

۱. ماسک سرکه سیب چندکاره

این ماسک می‌تواند در زمان واحد چندین تاثیر را روی پوست صورت شما بگذارد. با استفاده از آن، ضمن آن که لکه‌ها را از روی پوست خود رفع می‌کنید، لایه‌برداری خفیف و رفع جای جوش‌ها نیز انجام می‌شود. به درستی باید گفت که با استفاده از این ماسک صورت طبیعی، نیازی به استفاده از دیگر محصولات زیبایی پوست نخواهید داشت!

 

۲. ماسک سرکه سیب و خاک رس

یکی از روش‌های از بین بردن منافذ باز پوست، استفاده از ماسک ترکیبی سرکه سیب و خاک رس است. این ماسک باید به شکلی تهیه شود که در نهایت شکل گِل مانند به خود گرفته و به خوبی روی پوست صورت، قرار بگیرد. زمانی که این ماسک را روی صورت خود قرار می‌دهید، احساس ناتوانی در تکان دادن عضلات صورت خواهید داشت. این بدان معناست که ماسک گل رس و سرکه سیب، درست عمل می‌کند!

نکته:  ماسک خاک رس و سرکه سیب، به مرور زمان موجب روشن شدن پوست صورت شما نیز خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه:  ترکیب جوش شیرین و سرکه برای نظافت، سلامت و زیبایی

 

۳. لایه‌برداری با ماسک سرکه سیب و نمک

ممکن است نمک به عنوان یک افزودنی برای غذایی که میل می‌کنید، مفید نباشد؛ اما زمانی که صحبت از پوست در میان باشد، نمک گزینه‌ای عالی به حساب می‌آید! با ترکیب نمک و سرکه سیب، به یک ماسک لایه‌بردار دست می‌یابید که ضمن جوانسازی پوست، تمام لایه‌های مرده پوست را از بین می‌برد.

 

۴. تونر سرکه سیب

به دلیل اسیدیته موجود در سرکه سیب، می‌توانید از آن به عنوان یک تونر عالی استفاده کنید. البته حین استفاده از آن توجه داشته باشید که به پوست خود آسیب وارد نکرده و اوضاع را وخیم‌تر نسازید. استفاده از سرکه سیب به عنوان تونر، به شما کمک می‌کند تا برای همیشه با جای آکنه و لکه‌های تیره پوستی خداحافظی کنید.

روش استفاده:  کمی از محلول سرکه سیب و آب به نسبت ۱ به ۳ را روی یک پد صورت ریخته و به آرامی روی پوست خود بکشید. سپس صورت را با آب ولرم آبکشی کرده و از کرم مرطوب‌کننده بدون عطر استفاده کنید.

 

۵. ماسک سرکه سیب و چای سبز

شاید پیش از این نمی‌دانستید، اما چای سبز یک مکمل عالی در کنار سرکه سیب، به عنوان ماسک صورت است. این ترکیب باعث می‌شود که پوست شما شفاف و روشن شده و لکه‌های پوستی آن برطرف گردند. به علاوه چای سبز به تنهایی به جوانی پوست و به تعویق انداختن سالخوردگی کمک می‌کند.

 

۶. ماسک کتان و سرکه سیب

وقتی صحبت از دانه‌های کتان باشد، احتمالا یاد ماسک‌های لایه‌بردار پوستی می‌افتید، اما در ترکیب با سرکه سیب خواص دیگری نیز شکل می‌گیرند. ماسک ترکیبی کتان و سرکه سیب، علاوه بر خاصیت لایه‌برداری خفیف، باعث قوام یافتن پوست صورت و متعادل کننده چربی آن می‌شود.

 

۷. ماسک سرکه سیب و جوش شیرین

با ترکیب جوش شیرین و سرکه سیب به نسبت ۳ به ۲، می‌توانید ماسکی عالی تهیه کنید. با استفاده از این ماسک صورت، به جوانی پوست خود کمک کرده و آن را کشیده و صاف نمایید.
استفاده از این ماسک یک بار در هفته توصیه می‌شود و هر بار باید بین ۱۵  الی ۲۰ دقیقه روی صورت باقی بماند.

 

۸. ماسک عسل و سرکه سیب

این ماسک به تنظیم چربی پوست و تمیز شدن منافذ پوستی کمک می‌کند. برای آماده کردن آن باید عسل و سرکه سیب را به نسبت ۳ به ۱ مخلوط کرده و یک خمیر یکدست حاصل نمایید. این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست صورت خود قرار داده و سپس به آرامی پاک کرده و با آب ولرم شستشو دهید.

 

چند توصیه در ارتباط با ماسک سرکه سیب

اگر شما نیز تصمیم دارید به کمک این ماسک‌ها، به پوست صورت خود جوانی و طراوت بیشتر ببخشید، پیش از هر اقدامی نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • هرگز از سرکه سیب به تنهایی روی پوست خود استفاده نکرده و حتما آن را با آب یا ترکیب مورد نظر دیگر، مخلوط سازید.
  • پیش از استفاده ماسک‌های ترکیبی با سرکه، حتما به اندازه یک بند انگشت از آن را روی پوست بازوی خود امتحان کنید. در صورتی که پوست شما حساسیتی نشان نداد، مجاز به استفاده از ماسک هستید.
  • هیچ یک از ماسک‌های فوق را بیش از ۲۰ دقیقه روی پوست صورت خود قرار ندهید.
  • بهترین زمان استفاده از این ماسک در ساعات پیش از خواب است.

 

سخن پایانی

شما از کدام ترکیب با سرکه سیب برای تهیه ماسک استفاده می‌کنید و چه تجربه‌ای از مزایای آن دارید؟ کدام یک از ماسک‌های صورت طبیعی، بیشترین کاربرد را برای جوانسازی و پاکسازی پوست دارند؟ با انواع ماسک صورت مردانه چقدر آشنایی دارید و اصلا چقدر به شادابی پوست خود فارغ از جنسیت اهمیت می‌دهید؟ نظریات و تجربیات خود را در بخش نظریات ستاره با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.

 

منبع : ستاره

نظر شما