شناسهٔ خبر: 41966438 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

درخواست الکاظمی از کمیسیون انتخابات برای برگزاری به موقع انتخابات زودهنگام

نخست وزیر عراق از کمیسیون عالی انتخابات این کشور خواست تلاش مضاعفی برای برگزاری انتخابات در موعد مقرر آن یعنی خرداد ماه 1400 به کار بندد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق روز پنجشنبه از کمیسیون انتخابات خواست تا همه تلاش خود را برای برگزاری به موقع انتخابات زودهنگام به کار بندد.

دفتر نخست وزیری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: الکاظمی امروز با رئیس و اعضای شورای کمیسیون عالی مستقل انتخابات در حضور شماری از وزرا و فرماندهان امنیتی تشکیل جلسه داد تا درباره آمادگی‌های فنی برای برگزاری انتخابات زودهنگام در موعد مقرر خود که شش ژوئن سال آتی(۱۶ خرداد ۱۴۰۰) است، گفت وگو کند.

الکاظمی تاکید کرد: دولت فعلی مصمم است انتخابات را بر اساس اینکه یک تقاضای عمومی است در تاریخ تصویب شده خود برگزار کند. این موضوع منطبق با توصیه‌های مرجعیت عالیقدر و خواسته‌های گروه‌های سیاسی است و همچنین از اولویت‌های برنامه‌های دولت است که به آن متعهد هستیم.

بر اساس گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، نخست وزیر عراق از کمیسیون انتخابات خواست تلاش خود رابرای تکمیل مقدمات برگزاری انتخابات مضاعف کند و به موازات آن دولت هم با همه توان خود برای تحقق این مهم در موعد مقرر کار کند.

الکاظمی از همه وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی نیز خواست به کمک کمیسیون عالی انتخابات آمده و با برداشتن موانع و تسهیل امور، با همه توان برای برگزاری انتخابات در موعد مقرر آن تلاش کنند.

نخست وزیر عراق به تازگی بعد از گذشت دو ماه از انتخابش به عنوان نخست‌وزیر عراق گفت که انتخابات پارلمانی زودهنگام کمتر از یک سال دیگر برگزار خواهد شد. وی شش ژوئن سال ۲۰۲۱ (۱۶ خرداد ۱۴۰۰) را به عنوان زمان برگزاری انتخابات زودهنگام اعلام کرد.

پس از اعلام نخست‌وزیر عراق، کمیته عالی مستقل انتخابات برای برگزاری انتخابات عراق در تاریخی که الکاظمی تعیین کرده، اعلام آمادگی کرد و گروه‌های سیاسی هم از آن استقبال کردند.

انتهای پیام/341

نظر شما