شناسهٔ خبر: 41965831 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توفیق دانشگاه در ارتباط با رسانه مضاعف می‎شود

مشهد- ایرنا- رییس مرکز آموزش عالی کاشمر با تاکید بر لزوم ارتباط مراکز دانشگاهی با اهالی رسانه گفت: توفیق دانشگاه در سایه ارتباط با رسانه مضاعف می‎شود.

صاحب‌خبر -

هادی معماریان خلیل‎آباد روز پنج شنبه در نشستی خبری افزود: مرکز آموزش عالی کاشمر دارای ظرفیت‎های متعددی در بخش‎های مختلف است که هنوز بسیاری مسوولان منطقه از این ظرفیت‎ها غافلند.

وی مهمترین ظرفیت دانشگاه را نیروی انسانی آن خواند و اظهار داشت: در این مرکز اساتید رشته مهندسی آب به عنوان منبع فکر، دانش، تخصص در این حوزه می‎توانند با توجه به درگیری منطقه با بحران آب، امکان انجام مسوولیت اجتماعی دانشگاه و خدمت به جامعه را فراهم کنند.

رییس مرکز آموزش عالی کاشمر با تاکید بر این که رسانه‎ها نقش مهمی دارند و اگر دانش دانشگاهی با رسانه و وظایف رسانه‎ای ممزوج شود و رسانه‌ها به این ظرفیت‌ها، اعتماد و اعتقاد داشته باشند زمینه ظرفیت‌سازی برای استفاده بهینه از علوم دانشگاهی فراهم می‎شود.

معماریان افزود: در این مرکز ۱۵ عضو هیات علمی و افزون بر ۸۰ استاد مدعو در ۶ رشته فعالیت دارند و با دانش روز و توانایی آن‏ها زمینه تعالی این مرکز فراهم شده است.

وی ادامه داد: در یک سال اخیر حلقه‎های مفقوده در ارتباط بین دانشگاه‎ها و رسانه‎ها برطرف شده است به طوری که توانستیم در زمینه ارتباط با رسانه‎ها در بین دانشگاه‎های کشور رتبه دوم را کسب کنیم.

رییس مرکز آموزش عالی کاشمر گفت: رسانه‎ها به معرفی ظرفیت‎های دانشگاه‎ها در زمینه‎های مختلف بپردازند تا مسوولان آنها را بهتر ببینند و در تصمیم گیری‎ها به نظرات دانشگاهیان بیشتر بها دهند.

معماریان با اشاره به لزوم ارتباط اهالی رسانه با اعضای هیات علمی دانشگاه افزود: متاسفانه در سال‌هایی اعضای هیات علمی از بدنه جامعه جدا شده‎اند و  تمام هم و غم خود را متوجه تهیه مقاله کرده اند تا بتوانند ارتقا یابند و به رکود متهم نشوند حال آن که امروز باید ارتباط هیات علمی دانشگاه ها با جامعه و رسانه افزایش یابد.

 وی اضافه کرد: ما در ظرفیت سازی ضعیف هستیم و ارتباطات می‎تواند ظرفیت‎های ما را شکوفا کند و دانش نخبگان دانشگاهی به صورت اطلاعات به جامعه منتقل شود.

رییس مرکز آموزش عالی کاشمر با اشاره به محدودیت‎های وزارت علوم در خصوص توسعه فیزیکی و افزایش رشته‎های مرکز آموزش عالی کاشمر اظهار داشت: در صورت مجوز وزارت علوم، مرکز آموزش عالی کاشمر به عنوان یک ظرفیت ارزنده در منطقه ترشیز قابلیت افزایش رشته هایش به حداقل ۱۲ رشته و جذب هیات علمی به تعداد ۳۰ نفر را در پنج سال آینده دارد.

معماریان افزود: در یک سال اخیر موفق به راه اندازی مرکز نوآوری و شتابدهی ترشیز شدیم که در زمینه ارائه خدمات حمایتی و مشاوره‎ای، کمک به ایجاد و توسعه حرفه های جدید توسط کارآفرینان در قالب واحدهای نوپای فعال صاحب ایده در حوزه فناوری‎های پیشرفته و اهداف اقتصادی مبتنی بر دانش و فناوری، زمینه حضور مؤثر و مستقل دانش آموختگان دانشگاه ها و ایده پردازان در صحنه توسعه اقتصادی و فناورانه در سطوح ملی و منطقه‎ای کشور را با حمایت سایر دستگاه ها فراهم کرده است به طوریکه در حال حاضر ۹ هسته نوآور در این مرکز مستقر شده اند.

حدود هزار دانشجو در ۶ رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی و در دو نوبت روزانه و شبانه در مرکز آموزش عالی کاشمر درحال تحصیل هستند.

در کاشمر پنج مرکز دانشگاهی با حدود چهار هزار دانشجو فعالیت دارند.

کاشمر در فاصله ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

نظر شما