شناسهٔ خبر: 41965650 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶ هزار میلیارد ریال زکات در کشور جمع‌آوری شد

سمنان- ایرنا- رئیس شورای زکات کشور گفت: ۶ هزار میلیارد ریال زکات سال گذشته در کشور جمع‌آوری و برای گره‌گشایی از مشکلات نیازمندان جامعه و عمران و آبادانی کشور هزینه شد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی عصر پنجشنبه در پایان سفر خود به استان سمنان در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ۶۰ درصد از زکات جمع‌آوری شده برای فقرا و ۴۰ درصد برای دیگر هزینه‌ها مانند تامین جهیزیه، هزینه درمان و عمران و آبادانی صرف می‌شود.
وی ادامه داد: هر استان یک شورای زکات دارد که این شورا با کمک کمیته امداد، نیازمندان را شناسایی و زکات جمع‌اوری شده در منطقه را بین جامعه هدف خود صرف می‌کند.
وی با اشاره به زراعت خوب و کشت در حد انتظار سالجاری، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال میزان جمع‌اوری زکات نسبت به سال گذشته‌ افزایش یابد.
تقوی تصریح کرد: با شرایط آب و هوایی مناسب و تلاش مضاعف برای کشت مبتنی بر علم و افزایش بهره‌وری در سطح می‌توان درآمد زکات را به ۱۰ هزار میلیارد ریال رساند.
رییس شورای زکات کشور خاطر نشان کرد: کشت علمی موجب افزایش بهره‌وری، کاهش ضایعات و افزایش درامد کشاورز و در نتیجه افزایش میزان زکات می‌شود.
تقوی یاد آور شد: هدف از پرداختن زکات فقر گشایی و برطرف کردن نیازهای مردم جامعه اسلامی است و آمارها نشان می‌دهد مردم جامعه اسلامی ایران با وجود تمام مشکلات و گرفتاری‌های اقتصادی ولی نسبت به اجرای دستورات دینی و اسلامی و مسائل جامعه خود بی تفاوت نیستند.
رئیس شورای زکات کشور و عضو شورای شیاستگذاری ائمه جمعه‌ در سفر یک روزه به منظور شرکت در گردهمایی ائمه جمعه استان سمنان و آیین معرفی حجت‌الاسلام محسن فاطمی‌نیا به عنوان مدیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان به این استان سفر کرد.

نظر شما