شناسهٔ خبر: 41965600 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

محمدصالحی دارانی:

تغییر در زمان برگزاری کنکور سیاسی‌کاری دولت است

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس، از اظهارنظر متناقض مسئولان پیرامون زمان برگزاری کنکور به عنوان عامل ایجاد تشویش و استرس بین جوانان یاد کرد و آن را اقدامی در جهت تخریب مسئولان از سوی یکدیگر و نوعی سیاسی کاری دانست.

صاحب‌خبر -

حسین محمدصالحی دارانی در گفت‌وگو با  خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به اظهارات متناقض وزراتخانه‌های علوم و بهداشت در مورد زمان برگزاری کنکور و تغییر ناگهانی تصمیم خود تنها بعد از گذشت 24 ساعت، گفت: بسیاری از افراد موافق تعویق زمان کنکور بودند و وقتی هم هیات رییسه مجلس اعلام کرد بسیاری از نمایندگان هم با این تصمیم همراه شدند، اما متاسفانه بعد از آن هر چه نمایندگان پیرامون اظهارات متناقض مسئولان مربوطه تذکر دادند، توجهی نشد.

مسئولان حداقل 2 هفته به شرکت‌کنندگان کنکور مهلت دهند

نماینده مردم فریدن، چادگان، فریدون شهر و بویین میاندشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تبعات این نوع تصمیم‌گیری‌ها، ادامه داد: تاخیر در زمان برگزاری کنکور در شهرهای کوچک به ضرر شرکت‌کنندگان است و مشکلاتی را برای آنها ایجاد می‌کند، چرا که به دلیل نبود کلاس‌های کنکور و برنامه‌ریزی توسط کارشناسان این حوزه از درس و کتاب فاصله می‌گیرند و فضای ذهنی آنها مغشوش می‌شود تا دوباره زمانی برای برگزاری کنکور تعیین کنند و هر چند با تعویق زمان برگزاری کنکور، سال تحصیلی نیز با تاخیر برگزار می‌شود، اما در شهرهای بزرگ هم باید حق داد که به دلیل محدودیت در تعیین فضا برای برگزاری کنکور، سلامت شرکت‌کنندگان به خطر می‌افتد.

وی تصریح کرد: البته اعمال تغییر ناگهانی در زمان برگزاری کنکور نگرانی‌هایی را در بین نمایندگان مجلس هم ایجاد کرد، ضمن اینکه جای تعجب دارد که دولت هر گاه تصمیمی می‌گیرد خود را کنار می‌کشد و این مجلس است که باید در خصوص این نوع تصمیم‌گیری‌ها پاسخگو باشد.

محمدصالحی خاطرنشان کرد: وقتی مسئولان مربوطه به این نتیجه رسیدند که نباید یک ماه دیرتر کنکور را برگزار کنند باید حداقل فرصت 2 هفته‌ای تعیین می‌کردند که این نوع اعمال تغییر در تصمیم‌گیری باعث بروز تشویش و استرس در بین شرکت‌کنندگان نشود که بازتاب منفی را در سطح جامعه ایجاد کرد.

وی یادآور شد: ایکاش مسئولان از همان ابتدا اظهارنظرهای ضد و نقیضی را پیرامون زمان و نحوه برگزاری کنکور مطرح نمی‌کردند یا حداقل بجای تغییر زمان برگزاری برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی تمهیداتی می‌اندیشیدند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، اظهار کرد: هم‌اکنون نیز مجلس باید در این زمینه ورود پیدا کرده و حداقل دولت را مجاب کند که فرصت دو هفته‌ای را برای شرکت‌کنندگان تعیین کند تا رضایت هر دو طیف موافق و مخالف ایجاد تعویق در زمان برگزاری کنکور جلب شود.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاسی کردن کنکور تاکید کرد: از یک طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید می‌کند که باید جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط کنونی در خانه بمانید و ازدحام نکنید، از طرف دیگر رییس جمهور تصمیم به برگزاری کنکور می‌گیرد و تصمیمات وزارت بهداشت را هم زیر سوال می‌برد، بنابراین به نظر می‌رسد تنها قصد تخریب یکدیگر را دارند و تمام این اقدامات فارغ از توجه به آینده جوانان یک نوع سیاسی کاری است./

پایان پیام

نظر شما