شناسهٔ خبر: 41964383 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اموال و املاک مازاد دولتی استان لرستان به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومان واگذار می‌شود

گروه استان‌ها- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی لرستان از فروش اموال و املاک مازاد دولتی در این استان خبر داد و گفت: اموال و املاک مازاد دولتی لرستان به ارزش بیش‌از هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان به فروش می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ماندگار مرادی‌فر عصر امروز در جلسه شورای اداری استان لرستان که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد با اشاره به مصوبه فروش اموال مازاد دستگاه‌های دولتی در قانون بودجه اظهار داشت: بر اساس قانون فروش اموال دولتی سامانه جامع انبار دستگاه‌های اجرایی توسط وزارت دارایی راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه در استان لرستان 91 درصد اموال مازاد دستگاه‌های دولتی در سامانه جامع انبار دستگاه‌های اجرایی  موجود است افزود:  در استان لرستان حدود 8 هزار و 178 متر به ارزش تقریبی حدود 50 هزار میلیارد تومان ثبت شده‌است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان لرستان با بیان اینکه بر اساس ابلاغ دستگاه‌های اجرایی این استان موظف شده‌اند تا پایان خردادماه امسال اطلاعات اموال مازاد خود را در سامانه جامع انبارها تکمیل کنند، عنوان کرد: برخی دستگاه‌ها به‌ویژه حوزه شهرداری‌ها  ظاهراً ابلاغ را ندیده‌اند و تا پایان خردادماه به وظیفه قانونی خود عمل نکرده‌اند.

وی بیان کرد: به کلیه دستگاه‌های اجرایی که تا پایان خردادماه اطلاعات اموال مازاد خود را در سامانه جامع انبارها ثبت نکرده‌اند تا 21 مرداد ماه مهلت داده شده‌است و تا پایان مرداد ماه دستگاه‌هایی که اطلاعاتشان را در این سامانه تکمیل نکنند تخلف محسوب می‌شود و به مراجع نظارتی معرفی می‌شوند.

مرادی‌فر گفت: برای کل کشور امسال رقم 40 هزار میلیارد تومان تعیین شده‌است که اموال مازاد دولت به فروش برسد تا یکی از روش‌های تأمین مالی بودجه امسال شود و از این میزان سهم استان لرستان هزار و 290 میلیارد تومان است.

وی تصریح کرد: تاکنون در استان لرستان حدود 21ملک به ارزش 100 میلیارد تومان به وزارت اقتصاد و دارایی اعلام شده‌است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان لرستان خاطرنشان کرد: از میزان فروش اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی 50 درصد جهت اتمام پروژه‌های عمرانی دستگاه و 50 درصد مابقی نیز سهم بودجه هزینه‌ای  با اولویت پرداخت پایان بازنشستگان دستگاه  و در واقع این پول  به دستگاه بازگشت داده می‌شود.

مرادی‌فر اظهار داشت: ثبت اسناد استان لرستان اعلام آمادگی کرده‌است تا جهت فروش اموال مازاد دستگاه‌های دولتی بدون دریافت هزینه کارهای مستندسازی اموال را انجام بدهند، دستگاه‌های اجرایی که سند ندارند حتماً پیگیری کنند و اداراتی نیز که سند دقترچه‌ای دارند اقدام به گرفتن سند تک‌برگی کنند.

انتهای پیام/645/س

نظر شما