شناسهٔ خبر: 41963720 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

تبدیل‌ بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک به یکی از مدرن‌ترین مراکز جامع سرطان کشور

رئیس دانشگاه علوم پز‌شکی اراک گفت: اولین دستگاه شتاب‌دهنده خطی با اعتباری بالغ ۲۰۰ میلیارد ریال توسط دانشگاه علوم پزشکی اراک خریداری و جهت ارائه خدمت به مردم به استان مرکزی انتقال داده شد.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پز‌شکی اراک گفت: بالاخره نتیجه تلاش‌های طولانی‌مدت تیم دانشگاه به ثمر نشست و دستگاه شتابدهنده پیشرفته و ورژن روز دنیا وارد این استان شد تا در راه ارائه خدمات پیشرفته به بیماران مبتلا به سرطان یک گام اساسی برداشته شود و بتوانیم در آینده ای نزدیک بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک را به یکی از مدرن‌ترین مراکز جامع سرطان کشور تبدیل نماییم.

وی افزود: از این نوع دستگاه فقط چهار عدد در کشور موجود است و استان مرکزی یکی از معدود استان‌هایی که می‌تواند از به روز ترین تکنولوژی دنیا برای درمان بیماران مبتلا به سرطان استفاده نماید.

وی تصریح کرد: جا دارد از پیگیری های نمایندگان دوره دهم مجلس شورای اسلامی در اراک تقدیر و تشکر داشته باشم که برای تهیه این دستگاه شتابدهنده زحمات زیادی را کشیده اند.

جمالیان افزود: حدود یکسال است که به دنبال خرید دستگاه شتابدهنده برای استان مرکزی می باشیم که در این زمان استان‌های بزرگ به دنبال خرید این دستگاه بودند ولی موفق شدیم این دستگاه را برای بیمارستان آیت‌الله خوانساری خریداری نماییم.

وی گفت: مزیت دستگاه شتاب‌دهنده خریداری شده بر دستگاه قبلی این می‌باشد که در انجام رادیوتراپی عوارض کمتری برای بیمار به وجود می آورد و فقط تمرکز بر روی تومور دارد که باعث می گردد عوارض کمتری بر روی بافت سالم به جای بگذارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: با توجه به تمام مشکلات مالی که داریم و مشکلاتی که به واسطه کرونا ویروس برای دانشگاه به وجود آمده است ولی در بحث سلامت مردم حاضر هستیم هر نوع هزینه ای را بکنیم تا بتوانیم بهترین خدمت را به بهترین مردم این کشور ارائه دهیم.

انتهای پیام/

نظر شما