شناسهٔ خبر: 41963421 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

دلخوش مطرح کرد

منافع مشترک، علت همراهی شورای همکاری خلیج فارس با سیاست های یکجانبه آمریکا است

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به دلیل منافع مشترک نمی توانند راه خود را از آمریکا و رژیم صهیونیستی جداکنند و سیاست های آنها را دیکته می کنند.

صاحب‌خبر -

سیدکاظم دلخوش اباتری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به درخواست شورای همکاری خلیج فارس برای تحریم تسلیحاتی ایران، گفت: شورای همکاری خلیج فارس به جای اظهارات بی پایه و اساس نسبت به تجاوزها و تنش آفرینی های ایالات متحده و ائتلاف سعودی در منطقه موضع گیری کند.

شورای همکاری خلیج فارس به جای اتهام زنی به افتضاح بحران یمن پایان دهند

وی با اشاره به اتهام افکنی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به جمهوری اسلامی به  تروریسم و فرقه‌گرایی، مطرح کرد: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به جای اتهام زنی به ایران به افتضاح بحران یمن پایان دهند.

نماینده مردم صومعه سرا درمجلس بااشاره به تروریست پروری آمریکا، ادامه داد: مقامات کاخ سفید به پرورش تروریست هایی مانند داعش اقدام می کنند؛اما کشورهایی مانند جمهوری اسلامی را حامی تروریسم می دانند.

وی ادامه داد: تلاش های جمهوری اسلامی با همکاری برخی دیگر از همسایگان موجب شد پای تروریست های داعشی از منطقه برچیده شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم و یازدهم ادامه داد: تجاوز ائتلاف سعودی به یمن با همکاری و پشتیبانی تسلیحاتی و اطلاعاتی کاخ سفید انجام شد.

دلخوش با بیان اینکه برخی کشورهای خودفروخته حوزه خلیج فارس به دلیل منافع مشترک با آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی توانند راه خود را از آمریکا جداکنند و سیاست های آمریکا را دیکته می کنند، خاطرنشان کرد: اسرائیلی‌ها و سایر متحدان منطقه‌ای آمریکا با توجه به توانمندی نظامی ایران دچار وحشت شده اند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان از هم پیمان های استراتژیک آمریکا انتظار داشت که علیه آمریکا رفتار کنند، مطرح کرد: آمریکایی‌ها از هیچ تلاشی برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی فروگذاری نکردند،در سطوح مختلف هم فشارهای زیادی را به کشورها آوردند اما مذاکرات مقامات ایرانی با روس‌ها و چینی‌ها باید ادامه داشته باشد.

عضومجمع نمایندگان استان گیلان درمجلس با تاکید بر دنباله‌روی کشورهای مرتجع منطقه از سیاست‌های آمریکا، تاکید کرد: آمریکایی ها و هم پیمانانشان در منطقه باید بدانند جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر توان داخلی در عرصه دفاعی به خودکفایی رسیده و امروز پیشرفته ترین سلاح ها را برای دفاع مشروع از سرزمین‌مان را در اختیار دارد.

وی افزود: رفتار اصولی و قاعده مند جمهوری اسلامی در برجام و سایر مسائل بین المللی موجب شد بهانه ای برای دشمنان ایجاد نشود،لذا امروزه سیاستمداران آمریکایی تلاش می کنند اجماع بین المللی علیه کشورمان راه اندازی کنند.

بیشتر بخوانید:

 

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد:شورای همکاری خلیج فارس به جای کارشکنی و اتهام افکنی علیه جمهوری اسلامی باید پاسخ دهند که چرا سعودی و همپیمانانش به یمن تجاوز کردند؛چراکه این اقدامات آنها خلاف اصول و قوانین سازمان ملل متحد است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: آمریکا و متحدانش در منطقه طبق گذشته گزاره جعلی و دروغینی را مطرح کردند تا فضای جامعه بین الملل را علیه ما منفی کنند،اما شاهدیم که مقامات چینی و روسی به عنوان اعضای دائم شورای امنیت بارها نظرات دولتمردان آمریکا را محکوم کرده اند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، شورای همکاری خلیج فارس در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل با متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به فرقه‌گرایی،خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شد./

پایان پیام

نظر شما